Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Sen kan man undra såna som just börjat och direkt köpt en guldåtta och glider ut utan att ens hajja hur man siktar, tycker det varit ganska vanligt på den senaste tiden.
Herregud. "
Tell me about it." För tillfället är jag inne i en period då jag blir så oerhört frustrerad över alla idioter (ffa i premiumåttor men även andra) att jag börjat skriva hatmeddelanden i chatten igen, varje match. Verkligen pekar ut folk på ett riktigt elakt sätt. Trodde jag hade vuxit ifrån sånt?
Jag behöver några valium och lite spelledigt känns det som....
Citat:
Ursprungligen postat av
LVX156
...hur funkar det med oerfarna spelare? Finns det någon slags rankingsystem, så att man inte blir inslängd i en match med folk som spelat det i fler år och kan allt?
Jag är notoriskt usel på multiplayerspel, och det är ju inte roligt för någon om det är en person som bara förstör på grund av brist på erfarenhet.
Nej då. Du kommer att känna dig som hemma! Och för att verkligen komma in i den mysiga och kamratliga gemenskapen så bör du som sagt börja med - innan du lär dig något om WoT öht - att köpa en premiumvagn i tier VIII. På så sätt förgyller du alla veteraners vardag OCH så kommer du garanterat att hamna i mitt lag hela tiden. Det är tydligen något WG bestämt? Matchmakingformeln tror jag ser ut så här: "Ju mindre erfarenhet + ju svårare kärra = Ace lag".
Hojta till bara så får vi se om jag hinner säga hej tillbaka innan alla i vårt lag dött och matchen är över...
(Fast egentligen är spelet askul om du spelar det rätt och riktigt. Dvs in och kör några tusen matcher på låga tiers. Ha skoj, brassa på, lär dig kartorna och hur det funkar. Sen kan du börja bry dig om taktik och hur man spelar bäst för laget just där och då. Sånt växer fram senare allt eftersom).
Citat:
Ursprungligen postat av
Kriminalaren
Confrontation, 7 st KV-1S mot 5 st Hellcats och 2 st M6. Jag i en T49.
15-4 för ryssarna efter 3 minuter. Så otroligt kul.
Faktum är att jag fick en liknande uppställning igår på nya banan. Fast då vann iofs vi som körde Hellcats, men det var inte lätt. Kändes knappast balanserat och vi vann egentligen bara på att motståndarna inte var speciellt skillade.
Annars är det lite charmigt med just obalansen. Och snart kommer väl folk att lära sig lite bättre hur man skall spela med respektive land. Fransmännen t.ex. måste man ju ösa på och svärma med i högre tiers. Då vinner man lätt mot alla. Står folk still däremot så blir snigelätarna utskjutna på nolltid...