2014-02-16, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Jag har precis fått upp ögonen för WoT efter att ha sett lite klipp på YouTube, och det verkar rätt kul. Men jag har en fråga: hur funkar det med oerfarna spelare? Finns det någon slags rankingsystem, så att man inte blir inslängd i en match med folk som spelat det i fler år och kan allt?

Jag är notoriskt usel på multiplayerspel, och det är ju inte roligt för någon om det är en person som bara förstör på grund av brist på erfarenhet.

Börja med ryska är en bra idé, du måste ha tålamod i början och absolut inte dra iväg och "rusha" på som en galning.

Testa lägre vagnar, mitt tips är att köra ryska td och heavy linjen fram till tier 4-5. Vissa tanks suger och det är lönlöst att lägga tid på dessa även om man ens vill "prova" egentligen.

Undvik kinesiska och japan - vad du än vill. Tror alla kan hålla med om den delen att dessa kan man låta bli i början, eller överhuvudraget.....
Citera
2014-02-16, 19:52
Medlem
Kriminalarens avatar
Fortfarande mest idioter som spelar. 5-15 förlust där 6 st jävlar var AFK. Helt otroligt.
Citera
2014-02-16, 21:45
Medlem
hmm tänkte ladda upp en rolig replay... men noobmeters replays funkar inte.

lakeville CW... bara autoloaders, nästan ..en stackars e50 -m.

they never knew what hit them... kul var det

nästa kör vi tyska kräk endast.. vk7201, maus, e100 ..osv

tyskarna gick bra.... meds cappade ut dem medans vi höll dem låsta i stan.

samma sak i finalen fast med amerikanska tanks.. t100 i tre olika färger.

få se vad det blir nu i BWO
Senast redigerad av plastdunkk 2014-02-16 kl. 22:38.
Citera
2014-02-16, 21:50
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
körde min för 2 veckor sedan, hade 4 kills och massor spotting damage
jag har 3 i liv kvar, tre!! och en VIC rullar ut framför mig
head mot head
jag klarar inte döda på mitt första magasin, viccen bounsar ALLA sina skott från sin autoloader på mog och jag laddar om och dödar han hehe
så armor har den
trodde jag var död där

Hehehe! Vissa har ju tur.

Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Jag när en beroende hatkärlek till detta spel, det är underbart när man hamnar i ett randomlag som kan spela, det spelar ingen roll om det blir förlust då. Laget spelade i allafall som ett lag.

Men när laget inte spelar utan bara står därm, då kommer primitiva känslor upp till ytan.

Visst är det så. Hade några av de roligaste matcherna jag hittills spelat i WoT igår med SuperPersing, som jag tidigare verkligen ogillat, men äntligen fått att funka. Matcherna var verkligen sådär nervkittlande, handsvettsframkallande, jämna och spännande som man önskar att varje match var och alla gjorde sitt yttersta för att vinna efter att de ruttna tomaterna sållat bort sig själva första minuterna. Vann den ena med 15-13 och förlorade en annan med 12-15, men jag hade så otroligt kul hela tiden, då spelar egentligen förlorande ingen roll och då är WoT oslagbart som underhållning för mig personligen just nu.

Samtidigt vill man bara ge upp och kasta saker i väggen när man får skitlag efter skitlag, match efter match.

Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Fortfarande mest idioter som spelar. 5-15 förlust där 6 st jävlar var AFK. Helt otroligt.

Tycker att jag fått relativt bra mm sedan i fredags då jag hamnade på 40% wr, det känns som att systemet försöker väga upp förluster i ett senare skede. Hamnade på 60% igår, med närmare 70 matcher spelade.
Citera
2014-02-16, 22:32
Medlem
Krids avatar
Citat:
Tackar.
Ja, precis. Är man nybörjare är det inte roligt att möta någon som är superbra, och är man veteran så är det inte kul med någon i sitt team som inte kan någonting. Nåja, jag ska ge det en chans i alla fall, det ser jävligt roligt ut.

Du behöver inte oroa dig. En stor majoritet av spelarna med 30k games är fortfarande dåliga
Citera
2014-02-16, 22:51
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
dina första matcher med andra nybörjare
men tex efter 100 matcher kan du möta en unicum från kazna med 30000 matcher under bältet som statspaddar lite

Jag har kvar min MS-1 och kan möta folk som spelar sin första match fast jag har 10k spelade matcher. (spelar min x2 nästan varje dag, men spela fler matcer än så i tier 1 är nog i längden skadligt för den psykiska hälsan)

Citat:
Tackar.
Ja, precis. Är man nybörjare är det inte roligt att möta någon som är superbra, och är man veteran så är det inte kul med någon i sitt team som inte kan någonting. Nåja, jag ska ge det en chans i alla fall, det ser jävligt roligt ut.

I tier 1-3 tanks finns det väldigt många som inte har en aning om vad de gör. Spela och ha kul och testa vad som verkar funka. Efter du har dött så kan du ctrl-klicka på någon av dina medspelare som redan har några kills och se vad de gör, och lära dig från vad de gör. (behöver inte alltid vara en bra spelare, kan vara en "human wave attacking" polack med tur också)

Såg en Tiger (tier 7) som inte hade fattat att det är en bra ide och flytta sig om någon man inte ser skjuter på en. Han bara satt där och ropade på hjälp tills han var död. Vete fan hur man hjälper en sån.

Va bara "lite" smartare än så, så har du ingenting att oroa dig för.
Citera
2014-02-16, 23:19
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Jag har kvar min MS-1 och kan möta folk som spelar sin första match fast jag har 10k spelade matcher. (spelar min x2 nästan varje dag, men spela fler matcer än så i tier 1 är nog i längden skadligt för den psykiska hälsan)

I tier 1-3 tanks finns det väldigt många som inte har en aning om vad de gör. Spela och ha kul och testa vad som verkar funka. Efter du har dött så kan du ctrl-klicka på någon av dina medspelare som redan har några kills och se vad de gör, och lära dig från vad de gör. (behöver inte alltid vara en bra spelare, kan vara en "human wave attacking" polack med tur också)

Såg en Tiger (tier 7) som inte hade fattat att det är en bra ide och flytta sig om någon man inte ser skjuter på en. Han bara satt där och ropade på hjälp tills han var död. Vete fan hur man hjälper en sån.

Va bara "lite" smartare än så, så har du ingenting att oroa dig för.

Spelar min T18 var och varannan dag och det måste vara ett helvete att få möta en pluton av dessa när man är ny.

Sen kan man undra såna som just börjat och direkt köpt en guldåtta och glider ut utan att ens hajja hur man siktar, tycker det varit ganska vanligt på den senaste tiden.
Citera
2014-02-17, 00:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Är t18 nåt bättre än t82?
Citera
2014-02-17, 00:14
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Jag gillar den mer, sjukt svårpennad framifrån och oneshottar det mesta så jo, jag gillar den hårt.
Citera
2014-02-17, 01:44
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Svar ja, T18 är löjligt op i en kompetent spelares hand, snabb, löjligt bra pansar för sin tier och dessutom har den en derpkanon med en underbar skottbana som kan skjuta över hinder. One-shottar ganska många tier II tanks vid en bra träff.
Citera
2014-02-17, 02:28
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Svar ja, T18 är löjligt op i en kompetent spelares hand, snabb, löjligt bra pansar för sin tier och dessutom har den en derpkanon med en underbar skottbana som kan skjuta över hinder. One-shottar ganska många tier II tanks vid en bra träff.

iofs så kan ju t82 one shott tier 4
har 68% wr med min t82 gillar den skarpt
tier 6 kanon på tier 3

t18 gillar jag inte lika mycket, men kan vara för att jag är.den som försöker hålla en flank själv bland lemmings och blir swarmed

någon nämde ms1, har 60+ wr med den med, gillar den som fan
liten och skjuter hårt och pennar bra för att vara en tier 1
Citera
2014-02-17, 11:01
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Sen kan man undra såna som just börjat och direkt köpt en guldåtta och glider ut utan att ens hajja hur man siktar, tycker det varit ganska vanligt på den senaste tiden.
Herregud. "Tell me about it." För tillfället är jag inne i en period då jag blir så oerhört frustrerad över alla idioter (ffa i premiumåttor men även andra) att jag börjat skriva hatmeddelanden i chatten igen, varje match. Verkligen pekar ut folk på ett riktigt elakt sätt. Trodde jag hade vuxit ifrån sånt?

Jag behöver några valium och lite spelledigt känns det som....
Citat:
...hur funkar det med oerfarna spelare? Finns det någon slags rankingsystem, så att man inte blir inslängd i en match med folk som spelat det i fler år och kan allt?

Jag är notoriskt usel på multiplayerspel, och det är ju inte roligt för någon om det är en person som bara förstör på grund av brist på erfarenhet.

Nej då. Du kommer att känna dig som hemma! Och för att verkligen komma in i den mysiga och kamratliga gemenskapen så bör du som sagt börja med - innan du lär dig något om WoT öht - att köpa en premiumvagn i tier VIII. På så sätt förgyller du alla veteraners vardag OCH så kommer du garanterat att hamna i mitt lag hela tiden. Det är tydligen något WG bestämt? Matchmakingformeln tror jag ser ut så här: "Ju mindre erfarenhet + ju svårare kärra = Ace lag".

Hojta till bara så får vi se om jag hinner säga hej tillbaka innan alla i vårt lag dött och matchen är över...

(Fast egentligen är spelet askul om du spelar det rätt och riktigt. Dvs in och kör några tusen matcher på låga tiers. Ha skoj, brassa på, lär dig kartorna och hur det funkar. Sen kan du börja bry dig om taktik och hur man spelar bäst för laget just där och då. Sånt växer fram senare allt eftersom).
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Confrontation, 7 st KV-1S mot 5 st Hellcats och 2 st M6. Jag i en T49.

15-4 för ryssarna efter 3 minuter. Så otroligt kul.
Faktum är att jag fick en liknande uppställning igår på nya banan. Fast då vann iofs vi som körde Hellcats, men det var inte lätt. Kändes knappast balanserat och vi vann egentligen bara på att motståndarna inte var speciellt skillade.

Annars är det lite charmigt med just obalansen. Och snart kommer väl folk att lära sig lite bättre hur man skall spela med respektive land. Fransmännen t.ex. måste man ju ösa på och svärma med i högre tiers. Då vinner man lätt mot alla. Står folk still däremot så blir snigelätarna utskjutna på nolltid...
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-02-17 kl. 11:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in