2014-02-16, 14:47
Medlem
perineums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Någon som vet om Jagdtiger är värd att hänga i granen? .
Absolut, jag har gjort över 9000 i dmg med den och 5-6000 i dmg är inte ovanligt!
Citera
2014-02-16, 14:51
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Har 38k i erfarenhet på gamla vagnar, omvandlar man dessa med guld till fri erfarenhet?
Citera
2014-02-16, 14:56
Medlem
StonePlanes avatar
Japp det stämmer
Citera
2014-02-16, 15:01
Medlem
LVX156s avatar
Jag har precis fått upp ögonen för WoT efter att ha sett lite klipp på YouTube, och det verkar rätt kul. Men jag har en fråga: hur funkar det med oerfarna spelare? Finns det någon slags rankingsystem, så att man inte blir inslängd i en match med folk som spelat det i fler år och kan allt?

Jag är notoriskt usel på multiplayerspel, och det är ju inte roligt för någon om det är en person som bara förstör på grund av brist på erfarenhet.
Citera
2014-02-16, 15:51
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Jag har precis fått upp ögonen för WoT efter att ha sett lite klipp på YouTube, och det verkar rätt kul. Men jag har en fråga: hur funkar det med oerfarna spelare? Finns det någon slags rankingsystem, så att man inte blir inslängd i en match med folk som spelat det i fler år och kan allt?

Jag är notoriskt usel på multiplayerspel, och det är ju inte roligt för någon om det är en person som bara förstör på grund av brist på erfarenhet.
dina första matcher med andra nybörjare
men tex efter 100 matcher kan du möta en unicum från kazna med 30000 matcher under bältet som statspaddar lite

finns väl en tutorial att följa nu med om man är ny som inte fanns när jag började
Citera
2014-02-16, 15:59
Medlem
Citat:

Nope inget rankingsystem. Men det borde finnas, kan jag tycka ibland. Visserligen är det både för och nackdelar med detta system där allt blandas. Men ibland blir man trött på folk som är noobs. Eller folk som är mycket bättre.
Citera
2014-02-16, 16:38
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
dina första matcher med andra nybörjare
men tex efter 100 matcher kan du möta en unicum från kazna med 30000 matcher under bältet som statspaddar lite

finns väl en tutorial att följa nu med om man är ny som inte fanns när jag började
Tackar.
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Nope inget rankingsystem. Men det borde finnas, kan jag tycka ibland. Visserligen är det både för och nackdelar med detta system där allt blandas. Men ibland blir man trött på folk som är noobs. Eller folk som är mycket bättre.
Ja, precis. Är man nybörjare är det inte roligt att möta någon som är superbra, och är man veteran så är det inte kul med någon i sitt team som inte kan någonting. Nåja, jag ska ge det en chans i alla fall, det ser jävligt roligt ut.
Citera
2014-02-16, 17:20
Medlem
irrus avatar
Citat:
Tackar.
Ja, precis. Är man nybörjare är det inte roligt att möta någon som är superbra, och är man veteran så är det inte kul med någon i sitt team som inte kan någonting. Nåja, jag ska ge det en chans i alla fall, det ser jävligt roligt ut.

Härligt med fler spelare!

Som ett snabbt litet första tips skulle jag rekommendera att börja på sovjetiska heavy tanks-trädet med första mål på kv-1 och sen vidare mot kv-1s och sedemera is-3an Det är nog den mest nybörjarvänliga linjen.

Här är lite fler generella tips/info som kan vara bra att ha skummat igenom lite.

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/287327-kingalphyns-noob-friendly-tips/
http://wiki.worldoftanks.com/Battle_Mechanics

Har du några frågor om något så ställ dem mer än gärna här. Finns många kunniga här som säkert kan svaret
Citera
2014-02-16, 17:58
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irru
Härligt med fler spelare!

Som ett snabbt litet första tips skulle jag rekommendera att börja på sovjetiska heavy tanks-trädet med första mål på kv-1 och sen vidare mot kv-1s och sedemera is-3an Det är nog den mest nybörjarvänliga linjen.

Här är lite fler generella tips/info som kan vara bra att ha skummat igenom lite.

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/287327-kingalphyns-noob-friendly-tips/
http://wiki.worldoftanks.com/Battle_Mechanics

Har du några frågor om något så ställ dem mer än gärna här. Finns många kunniga här som säkert kan svaret
Hade nog själv valt linjen till SU-100 eller linjen till JagdPanther, kör man KV-1 och sedan väljer något annat kommer man att dö på någon sekund för de inte har armorn som man vant sig vid. Iofs är ju KV-1 raden bra för nybörjare men känns samtidigt lite tråkigt när i princip alla nybörjare blir rekommenderade den raden. Började själv med light och artilleri, var katastrofalt
Citera
2014-02-16, 17:58
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perineum
Absolut, jag har gjort över 9000 i dmg med den och 5-6000 i dmg är inte ovanligt!
Låter bra
Citera
2014-02-16, 18:05
Medlem
Citat:

välkommen... rock on bara
jag är en notorisk spelare... inte nödvändigtvis bra eller bättre.. .men även en del lärdomar fastnar på mig.
Det är ingen fara att du sabbar mer än nån annan, tuta och skjut bara. Var lite uppmärksam å kartan och spelarna i ditt lag så lär du dig några grunder fort nog.

då du där, håll nere ctrl-knappen och klick på namnet på någon spelare i ditt lag som verkar spela bra, och "åk" med honom ett tag och kolla hur han gör. (hen)
Citera
2014-02-16, 19:16
Medlem
Kriminalarens avatar
Confrontation, 7 st KV-1S mot 5 st Hellcats och 2 st M6. Jag i en T49.

15-4 för ryssarna efter 3 minuter. Så otroligt kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in