Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Utifrån ett "smyg-nyliberalistiskt" perspektiv, ja! Men i samma veva som du kontrasterar denna "sekularism" som en universell -ism, som ska då gälla överallt, besegrar du en rädsla, en sjuklig rädsla och osäkerhet om denna västerländska "dröm" .
Att kyssa varandra ute på gatan antar jag då vara tecken på att man inte har med islam att göra. Märklig inställning!
Men han har rätt, det är inte han som gör detta. Detta görs av alliansen, och Turkiet är tyvärr en del av alliansen.
Vi i Iran har också varit springpojkar för "alliansen", men dock under shahens styre. Kan i detalj berätta för dig hur det gick till.
Här ser vi dina kvalitéer i egenskap av en kolonialist.
Det finns Mao vissa ambitioner i "postmodernt tänkande" som då ska ge företräde. Alla andra som inte accepterar modernismen i alla dess sjuka skepnader, är obetydliga och hör till zoé med (Agambens termer).
Precis, sitt där för att underhållas av massa patetiska siffror om hur bra du är.. Hur världen befrias genom ditt moderna tänkande

..Inshallah ska du vittna om hur fel du tänkte och hur dina metodologier i dina undersökningar utmanas.
Det är synd om dig, din bigotta religiösa människa! Vilken mardröm att hänga upp sitt liv på en "tro" på en lagisk religion som utgår ifrån att det finns en "Gud" som sägs vara "större", (iof helt korrekt: Om det verkligen finns en "Gud" så måste denna vara "större", även om jag anser att sannolikheten är väldigt lite för detta, så vida inte det rör sig om en Ultra Intelligent Maskin, UIM, som leker med naturlagarna), samtidigt som "denna Gud som är större", av patriarkala dårar, framställs som en hämndlysten, inskränkt, patriarkal nolla!
Och sedan väljer du att kalla mig "kolonialist", vilket är roande, eftersom det mellan mig och tidigare generationer inte finns något som helst samband vad gäller frågan om skuld.
En gång i tiden så var du en tämligen, (låt vara ganska extrem anhängare av den iranska "vänster"flygen), sansad debattör. Nu verkar du ha tappat allt vett, vilket bara är att beklaga.
Jag förmodar att du radikaliserats ytterligare och riktar nu allt ditt hat, och skyller all skuld på väst.
Jag har i alla fall förlorat allt förtroende för dig!
(Nej jag tänker inte, för tillfället, attackera vare sig Iran eller den nuvarande statsledningen där, inte ens det islamistiska systemet där, då såväl väst som Iran behöver varandra i kampen emot den sunnimuslimska terrorismen.)