Citat:
Ursprungligen postat av
M1159
De som sitter på Bitcoins bör tänka efter om det kanske är läge att avsluta sitt innehav.
Ett vänligt tips bara.
Varför då?
Bitcoin är det absolut coolaste jag varit med om. Ingenting slår det. En kille, känd under pseudonym, knäcker ett fundamentalt problem för alla tidigare digitala valutor och åstadkommer det ingen trodde var möjligt: knapphet i en decentraliserad digital miljö. Boom. Helt plötsligt får vi pengar som har möjligheten att sopa golvet med alla andra valutor. Den är blixtsnabb, har låga avgifter och enkel att frakta över långa avstånd. Bitcoins har potentialen att bli riktiga pengar och att gälla över hela världen. Det här med nationella valutor är ett löjligt påhitt som bara saktar ner hela ekonomin.
Jag förstår att denna resa kommer att ha sina dalar och gropar. Bitcoin styrs inte av någon stat och utgör därför ett enormt hot mot politiker och bankirer som inte längre kan trycka sina egna pengar. Det finns en osäkerhet kring om tekniken verkligen håller och hur staterna kommer att slå tillbaka. Men om jag inte testar på den här nya valutan nu, när kommer jag någonsin få chansen att använda något lika coolt igen?
De flesta människor som varit i närheten av att hota staten så mycket som Bitcoin gör har fått huvudet skiljt från axlarna. Bitcoin har kommit så långt att det är för många huvuden för att staterna ska börja med det, och därför investerar jag glatt i Bitcoin. I värsta fall har jag varit med och förlorat lite pengar (ganska mycket), i bästa fall har jag varit med och skrivit historia.