2014-02-12, 08:25
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Jag vet, jag vet men det blir aldrig av. Har flertalet skor som ser hemska ut men har fullt upp med att hitta på nya spännande hipsterutstyrslar och har inte orkat. Om KSoE sett vad jag haft på mig nu hade ni gråtit.

Tja, vi är rätt luttrade vid det här laget.

"När Herr gurka matchar mönster får klassicisterna magsår" - gammalt KSoE-ordspråk.
Citera
2014-02-12, 08:57
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Jag vet, jag vet men det blir aldrig av. Har flertalet skor som ser hemska ut men har fullt upp med att hitta på nya spännande hipsterutstyrslar och har inte orkat. Om KSoE sett vad jag haft på mig nu hade ni gråtit.

Jaså!? Vi vill se bilder! Skäms inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
"När Herr gurka matchar mönster får klassicisterna magsår" - gammalt KSoE-ordspråk.

---> Signatur
Citera
2014-02-13, 08:12
Medlem
AlisterGs avatar
Riccardo Bestetti kommer till Göteborg och butiken Spiga 3 för en trunk show lördag 1 mars. Riktigt trevligt är det! Finns lite mer info här: http://www.shoegazing.se/2014/02/12/nyhet-bestetti-trunk-show-i-goteborg/
Citera
2014-02-13, 09:31
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Riccardo Bestetti kommer till Göteborg och butiken Spiga 3 för en trunk show lördag 1 mars. Riktigt trevligt är det! Finns lite mer info här: http://www.shoegazing.se/2014/02/12/nyhet-bestetti-trunk-show-i-goteborg/

Gymt! Ska absolut besökas!
Citera
2014-02-15, 23:02
Medlem
AlisterGs avatar
Lite bilder på mina nya Edward Green Galway, Dark Oak/Walnut Country Grain, 82-lästen dubbel dainite. Putsade med GlenKarens produkter: http://imgur.com/a/jVhFj
Citera
2014-02-15, 23:16
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Lite bilder på mina nya Edward Green Galway, Dark Oak/Walnut Country Grain, 82-lästen dubbel dainite. Putsade med GlenKarens produkter: http://imgur.com/a/jVhFj
Mycket mycket vackra, väldigt trevliga skor. En sak jag reagerade dock på att grundfinishen såg lite slapphänt ut, tänker framförallt på burnishen (ursäkta anglicismen) på tå och häl. Eller har det släppt när du lagt på de egna produkterna?

Btw. vem är det som har börjat kränga GlenKaren egentligen? Hela sveriges skofetischister på instagram har ju börjat köra deras produkter.
Citera
2014-02-15, 23:46
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Mycket mycket vackra, väldigt trevliga skor. En sak jag reagerade dock på att grundfinishen såg lite slapphänt ut, tänker framförallt på burnishen (ursäkta anglicismen) på tå och häl. Eller har det släppt när du lagt på de egna produkterna?

Btw. vem är det som har börjat kränga GlenKaren egentligen? Hela sveriges skofetischister på instagram har ju börjat köra deras produkter.

Mycket stort tack! Grundfinishen är helt okej, är så där det oftast ser ut skulle jag säga, även om det bara är på skarpa närbilder som det syns. När skor är på fötterna ser det bra ut. Sedan brukar jag vilja bättra på burnishen med egen polish, men då GlenKaren bara har neutral polish än så länge gick inte det i detta fall.

Det är Skolyx.se som börjat sälja GlenKaren.
Citera
2014-02-16, 00:33
Medlem
Disco-Mannens avatar
I veckan så kammade jag hem ett par Churchs/Cheaney Jodhpurs på en ebay-auktion. AlisterG:S Edward Green Galways håller en helt klart högre klass i jämförelse med mina fattiga Jodhpurs men jag lägger upp ett par bilder på mina rätt så ovanliga skor.

http://imgur.com/a/36ywR
Senast redigerad av Disco-Mannen 2014-02-16 kl. 00:39.
Citera
2014-02-16, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disco-Mannen
I veckan så kammade jag hem ett par Churchs/Cheaney Jodhpurs på en ebay-auktion. AlisterG:S Edward Green Galways håller en helt klart högre klass i jämförelse med mina fattiga Jodhpurs men jag lägger upp ett par bilder på mina rätt så ovanliga skor.

http://imgur.com/a/36ywR

Undersidan på hälen ser ju ut som en glad/obehaglig clown..
Citera
2014-02-16, 19:43
Medlem
Fick mina nya C&J Coniston i fredags, och har märkt att ett av fästena för de där snörkrokarna (i brist på bättre ord, om någon kan upplysa mig om vad det egentligen heter skulle det uppskattas) skrapar emot plösen och skadar skinnet på den. Känner man på den märker man att det är lite lite vassare än fästena för de andra "krokarna". Har någon varit med om detta och vad kan man göra åt saken?

Jag har försökt söka i tråden men inte hittat något.
Citera
2014-02-16, 20:19
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fsgdjv
Fick mina nya C&J Coniston i fredags, och har märkt att ett av fästena för de där snörkrokarna (i brist på bättre ord, om någon kan upplysa mig om vad det egentligen heter skulle det uppskattas) skrapar emot plösen och skadar skinnet på den. Känner man på den märker man att det är lite lite vassare än fästena för de andra "krokarna". Har någon varit med om detta och vad kan man göra åt saken?

Speed hooks, i övrigt kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Citera
2014-02-16, 20:54
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fsgdjv

Fila ned de skarpa kanterna med en fin metallfil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in