2014-02-11, 10:44
Medlem
TheLaughingMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
http://i.imgur.com/wTcEWj2.jpg

Mocka i det skånska vinterregnet.

Tjusigt - trevlig färgkombination med byxor och rock dessutom.
Citera
2014-02-11, 11:23
Medlem
Pörrs avatar
Citat:

Snyggt! Även jag har bruna mocka idag, men lite mer slitna så inga bilder.

Vad är det för modell? Såg det först på mobilen och trodde det var Connaught men såg sedan stansningen.
Citera
2014-02-11, 11:31
Medlem
hoodogs avatar
Citat:

Snygga! Det är väl dina Carmina-boots antar jag? Har öppningen i snöringen gått ihop något ännu nu när du använt dem ett tag? Eller ser det likadant ut? Det är svårt att avgöra från dina bilder...

Vilken läst ligger de på förresten? Forrest? Robert?
Citera
2014-02-11, 11:33
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Snygga! Det är väl dina Carmina-boots antar jag? Har öppningen i snöringen gått ihop något ännu nu när du använt dem ett tag? Eller ser det likadant ut? Det är svårt att avgöra från dina bilder...
De ser dessvärre likadana ut. Det är egentligen ett resultat av att jag inte orkat gå de 750 meterna till skomakaren.

Mañana mañana....
Citera
2014-02-11, 12:17
Medlem
Pörrs avatar
Citat:

Vilken läst ligger de förresten? Forrest? Robert?

Aj. Mitt stilistiska sinne fick sig en käftsmäll.

Citat:
De ser dessvärre likadana ut. Det är egentligen ett resultat av att jag inte orkat gå de 750 meterna till skomakaren.

Mañana mañana....

Dessvärre? Om jag inte missförstår hoodog är det väl bra att öppningen inte har gått ihop mer än den redan är, eftersom det nu ser rätt tajt ut och med tanke på töjning finns risken att de efterhand blir för stora (men innan dess borde du ha gått till Bengt-Olle kan man tycka).
Citera
2014-02-11, 12:22
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Aj. Mitt stilistiska sinne fick sig en käftsmäll.

Dessvärre? Om jag inte missförstår hoodog är det väl bra att öppningen inte har gått ihop mer än den redan är, eftersom det nu ser rätt tajt ut och med tanke på töjning finns risken att de efterhand blir för stora (men innan dess borde du ha gått till Bengt-Olle kan man tycka).

Vill du verkligen dra igång den där diskussionen igen? Som jag minns var du tvungen att se dig själv besegrad sist det begav sig...

Du pratar om en annan öppning. Det handlar inte om den vanliga "oxford-springan" utan om ett veck som formar sig mellan två snörhål och som ligger vinkelrätt mot "oxford-springan", om du förstår vad jag menar.
Citera
2014-02-11, 12:27
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Vill du verkligen dra igång den där diskussionen igen? Som jag minns var du tvungen att se dig själv besegrad sist det begav sig...

Du pratar om en annan öppning. Det handlar inte om den vanliga "oxford-springan" utan om ett veck som formar sig mellan två snörhål och som ligger vinkelrätt mot "oxford-springan", om du förstår vad jag menar.

Kanske motarbetad av övriga misshandlare av svenska språket, men knappast besegrad. Men jag väljer mina strider bättre i fortsättningen.

Aha, det man kan se på högra skons högra sida mellan nedersta och näst nedersta snörhålet och även på vänsterskon mellan snörhål två och tre? Kallas detta glapp något speciellt?
Citera
2014-02-11, 12:39
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Aha, det man kan se på högra skons högra sida mellan nedersta och näst nedersta snörhålet och även på vänsterskon mellan snörhål två och tre? Kallas detta glapp något speciellt?

Exakt! Det kallas för ett "Gurka-glapp".
Citera
2014-02-11, 12:42
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Exakt! Det kallas för ett "Gurka-glapp".

Snyggt. Jag har detta Gurkanglapp på mina Hallam men har inte heller itts göra något åt det (om det ens går).
Citera
2014-02-11, 12:52
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:

Vilken läst ligger de på förresten? Forrest? Robert?
Såg att jag missade frågan. De är Forrest.
Citera
2014-02-11, 21:00
Medlem
bleus avatar
Citat:

Snygga skor G, men glöm inte att vårda sulkanten emellanåt
Citera
2014-02-11, 22:48
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Snygga skor G, men glöm inte att vårda sulkanten emellanåt
Jag vet, jag vet men det blir aldrig av. Har flertalet skor som ser hemska ut men har fullt upp med att hitta på nya spännande hipsterutstyrslar och har inte orkat. Om KSoE sett vad jag haft på mig nu hade ni gråtit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in