2014-02-15, 11:30
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Det är intressant hur hon formulerar det också.
Så här står det på Facebook:

"Hej Sveriges Radio. Jag är antirasist och kan därför inte som avtalat medverka som gäst i kvällens Karlavagnen. Hälsningar
Malena Ernman"

Hon insinuerar bokstavligen att SR är rasister alltså, bra genomtänkt mening.

En sak är säker i alla fall och det är att de har en agenda på SR. Svårt att tolka exakt nu, men förmodligen så handlar det om att "gå åt andra hållet" och lyfta fram extremrasism, nazism och andra onda människor, såsom sverigedemokrater. De försöker få "slöröstarna" att lyfta blicken och inse att proteströstningen tillslut kan gå allvarligt fel. När SD bara har de äkta sympatisörerna kvar så är de nog bara sina vanliga 2% av befolkningen.

Förmodligen så borde dessa 2% inte ens ha rösträtt då de tvunget måste sitta med förståndshandikapp och/eller oerhörda traumatiska upplevelser som besinnar sinnet till en alltför låg nivå för att ges ansvaret om en röst för utvecklingen av ett samhälle. De är trots allt människor de små lämlarna och det måste vi ha i åtanke när vi inhyser dem i framtiden. Klart de ska ha det bra.
Citera
2014-02-15, 11:48
Medlem
Drozds avatar
Hon ville nog hoppa av SR ändå och såg nu chansen att göra en storslaget teatralisk sorti värdig den uppblåsta diva hon är. Begynnande klimakterium?

Ser fram emot alla hysteriska utspel efter valet....
Citera
2014-02-15, 11:53
Medlem
KycklingKlubbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Om du brydde dig om att läsa HELA artikeln från Dagens Media, så står det längst ned "SR ber om ursäkt för uttalanden om Soran Ismail "

Vet inte varför jag försöker, men jag tar om det igen. Och snälla, läs denna gången.
Så fort media springer med kameran i huvudet på SRs redaktion så blir det ALLTID och då menar jag ALLTID annat ljud i skällan. Se bara på debatt, rena mobbnings programmet om du frågar dig.

Hade jag varit i den studion hade jag förmodligen tagit tag i bjäbbapans näsa (han som stod bredvid Janne Josefsson) och personligen tryckt ned han ända ned till marken, så hade svenska folket sluppit den avskyvärda människan i Televisionen!

Allt visar vad Sverige har blivit. Man bjuder in en helt vanlig människa (eftersom terroristen inte kunde komma själv, förmodligen är han väl på träning för nya hemska uttalanden) som ska stå bredvid Janne Josefsson och med helt rätta ord KRÄNKA ner på SRs offentliga talare som försöker få en syl i vädret och ni kan helt seriöst inte sätta er in i vad detta är för något.

Det är allt annat än en inskränkning på demokratin, det är allvarliga saker vi talar om. Så sluta gissa genom att läsa historia och gör som jag ta reda på fakta. Detta får jag ta upp i rätt många FB trådar vilket jag tycker är absurt. Rent för jävligt. Lär er någon gång.
Citera
2014-02-15, 11:56
Medlem
Har hon gråtit ut i den vänsterextrema tidskriften Nöjesguiden ännu?
Citera
2014-02-15, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18365740.ab

Intressant hur hon klagar på hur det är i Sverige när hon ska med glatt humör åka till Schweiz idag/imorgon för uppträdande.
Citera
2014-02-15, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge Vessla
Hur är man som PK?
Ni andra som är nazister, MÖP:ar och rasister här kan ju förklara hur det är att vara som ni är.
Det vill säga Politiskt Inkorrekt. Tack.

Det roliga är ju att de försöker få PK att framstå som negativt, när det i själva verket helt enkelt innebär att man har bra värderingar.
Citera
2014-02-15, 12:04
Medlem
Zjivagos avatar
Vilket jävla trams. Inte trodde jag att hon var en sån barnrumpa.
Citera
2014-02-15, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt

Inte riktigt gråtit ut, men nöjesguiden har hängt på. Jag antar att demokrati enligt Nöjesguiden är att folk skall hålla tyst om man inte håller med dem trots att Malena Ernmans avståndstagande bara visar på total okunskap om frågan i sig (dvs att Soran Ismael inte hamnade i karantän pga att han är antirasist uran därför...).
Citera
2014-02-15, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zjivago
Vilket jävla trams. Inte trodde jag att hon var en sån barnrumpa.

Jag tyckte också att hon framstod som en ganska vettig person, men hon är tydligen lika pantad som de flesta andra människor som enbart reagerar emotionellt. Eller så är hon smart och gör det enbart pga att hon inser att det kommer ge pluspoäng hos PK-maffian och troligen innebära en skjuts i karriären med mer medietid som resultat.
Senast redigerad av IT-man 2014-02-15 kl. 12:29.
Citera
2014-02-15, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
Det roliga är ju att de försöker få PK att framstå som negativt, när det i själva verket helt enkelt innebär att man har bra värderingar.

Eller "rätt" värderingar? Du hade passat i Nordkorea, Kina, Sovjet, och liknande diktaturer.
Citera
2014-02-15, 12:32
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus

Du fattar uppenbarligen inte vad som åsyftas med begreppet. För att få dig att tänka till lite. Vad tror du var politiskt korrekt i Nazityskland? Vad är politiskt korrekt i Nordkorea?
Det har inget med vad som är "bra värderingar" att skaffa utan vad de styrande anser vara "bra värderingar".
Citera
2014-02-15, 13:11
Medlem
jagarschumis avatar

snacka om självcentrering.
klart att alla artister är extrema egon men tror hon på fullt allvar att någon förutom hennes barn och mamma bryr sig om hon är med i radio eller inte?
fö, om lille soran ska få vara anställd på SR och snacka skit om SD (vilket antagligen bara skulle gynna dem) borde även andra med motsatta åsikter anställas, tex kunde jimmy åkesson vara regelbunden gästkrönikör på ekot fram till valet.
Senast redigerad av jagarschumi 2014-02-15 kl. 13:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in