2014-02-15, 02:47
Medlem
AlfaQhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der_Richter
Har försökt läsa in mig på detta under dagen, men jag måste ha missat delar av rapporteringen... Kan någon fylla i hur Sverigedemokraterna kom i skottlinjen här? Som jag förstår det portades Soran för att han har en ledande roll hos en socialdemokratisk tidskrift? Detta är helt riktigt agerat om man ser till att upprätthålla en oberoende public service...

Men, hur får man in Sverigedemokraterna som ett slagträ i ljuset av ovanstående? Jag hänger inte med. Eller fanns det mer bakom att Soran petades som jag missat? Annars är ju Sd referensen helt obegriplig?

Kärringen skyller allt på SD, varför det snöar, varför det bor 1000 zigenare i skogarna utanför Stockholm, varför beef jerky är så jävla dyrt. Hon kan inte argumentera utan skriker som ett djur och skyller allt på ett politiskt parti.
Citera
2014-02-15, 02:49
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der_Richter
Har försökt läsa in mig på detta under dagen, men jag måste ha missat delar av rapporteringen... Kan någon fylla i hur Sverigedemokraterna kom i skottlinjen här? Som jag förstår det portades Soran för att han har en ledande roll hos en socialdemokratisk tidskrift? Detta är helt riktigt agerat om man ser till att upprätthålla en oberoende public service...

Men, hur får man in Sverigedemokraterna som ett slagträ i ljuset av ovanstående? Jag hänger inte med. Eller fanns det mer bakom att Soran petades som jag missat? Annars är ju Sd referensen helt obegriplig?

Som jag har uppfattat det så portades Soran för hans tydliga ställningstagande mot SD. Sedan kan naturligtvis det bara vara en sida av beslutet. Men det Marlena agerar på är just SD-frågan.
Citera
2014-02-15, 02:57
Medlem
muawijhe11s avatar
Har jag fattat rätt här? Soran får kicken för att han mer eller lindre mordhotar SD, eller? Är det detta Malena går i taket över? Hon får så klart göra hur fan hon vill, men som PR-trick kan det knappast vara jättesmart.
Citera
2014-02-15, 02:59
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harjagfeleller
Ni kommunister måste älska denna överklassmänniska.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Malena_Ernman
Ja, hon kanske är överklass idag men om du ser på samma Wikipedia-sida du själv länkar till så hade ju hennes föräldrar medelklassyrken så hon är ju isåfall mer en self-made woman än någon som är född med silversked i munnen...

Vilka kommunister talar du om, förrsten?? Alla som är inte gillar SD??
Citera
2014-02-15, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Ja, hon kanske är överklass idag men om du ser på samma Wikipedia-sida du själv länkar till så hade ju hennes föräldrar medelklassyrken så hon är ju isåfall mer en self-made woman än någon som är född med silversked i munnen...

Vilka kommunister talar du om, förrsten?? Alla som är inte gillar SD??

Jäkligt enkelt att vara self-made woman när man har mångmiljon (70-100 miljoner) arv att falla tillbaka på, pengarna hon lever på kommer ifrån fattiga arbetares slit. Så att hon har ett hat mot arbetare och fattiga människor kanske inte är så konstigt.
Senast redigerad av harjagfeleller 2014-02-15 kl. 03:41.
Citera
2014-02-15, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
är det någon som vet vad Soran själv har sagt om detta?
jag tar inte en artikel i Aftonbladet eller Expressen som säker källa!
utan är det någon som hört han uttala sig i Radio eller tv?

ja Radio kanske inte är aktuellt för han men tv?

Sen så finns det en sak jag faktiskt uppskattar med Soran,det var när han sågade Expressen efter att Ekeroth hade blivit utkastad från krogen!

Tydligen var han den första som Expressen ringde upp och frågade vad han visste om det
och svarade att han var i London och han hänger inte varje dag med Ekeroth,och om han gjorde det så vore det väl dumt att se till att han blir utkastad!

"Mycket har sagts, mest osanningar. Men här är min syn på det som har hänt med SR, för den som är intresserad. http://www.expressen.se/debatt/opartiskheten-som-ar-emot-min-varldsbild/ "

Från hans twitter, så även om det är expressen skulle jag se det som en säker källa.
Citera
2014-02-15, 04:09
Medlem
snelpolaks avatar
Lol. Alltid kul när före detta idoldeltagare och dylik pöbel med eftersatt själsförmögenhet uttalar sig politiskt
Citera
2014-02-15, 04:09
Medlem
hashflashs avatar
Profeten har talat och det gjorde att Sverige blev ett lite mer efterblivet land att leva i. Henke visar att där det finns mytomaner finns även fuskare.
https://twitter.com/arnstad/status/434400991560355842
Citera
2014-02-15, 04:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonribba
efter hanteringen av Soran Ismail.

Själv tror jag att hon blandar ihop sin roll som "idol" och sångerska, med rätten att uttrycka sina politiska åsikter i public service. Jag tror hon är ute efter att använda sin "grupp" - alla sina fans som sångerska - för att utöva politisk påtryckning.

Själv tycker jag att som sångerska är hon okej, men hennes politiska åsikter är helt ointressanta.

Och ärligt talat tycker jag det är skönt att slippa den här typen av melodramatiska utspel, skönt att slippa kärringen i SR tycker jag!

Men vad tycker ni? Ska musiker ha särskild tillåtelse att uttrycka politiska åsikter i skattefinansierade, neutrala public service?

http://www.dn.se/kultur-noje/ernman-hoppar-av-sr-i-protest/

nice att hon är antirasist, inge bra om folk som soran skapar hatisk atmosfär.

Edit: naturligtvis ska folk ifrån idol diktera våra politiska åsikter.
Tv har sagt det.
Senast redigerad av Hatan 2014-02-15 kl. 04:17.
Citera
2014-02-15, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingKlubban
Ibland önskar man att det borde vara någon slags spärr på FB, "ta reda på fakta innan du diskuterar i detta forumet". För vi snackar ju faktiskt om en händelse som bygger på att Soran Ismail har uttalat sig om att han vill "döda Sverigedemokraterna" och då kan jag tycka det kan vara lite provocerande att det alltid ska komma en snubbe och säga motsatsen? Slå upp en tidning för i helvete och sätt dig i vad allt handlar om för gud skull. Ska det vara så svårt? Är du helt bakom flötet eller hur är det?

Men för att visa hur jävla enkelt det är att fiska upp källor till dig så:
http://www.dagensmedia.se/nyheter/radio/article3805023.ece
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18346664.ab

Nej, han är inte sparkad, men han är avstängd och "satt i karantän" som det heter, vilket betyder att han har förlorat jobbet som programledare på SR och på samma vis kan kallas för "avskedad", eller hur?

Finns även godbitar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1120&artikel=5784730&play=4 857408&playtype=Ljudklipp

Om du brydde dig om att läsa HELA artikeln från Dagens Media, så står det längst ned "SR ber om ursäkt för uttalanden om Soran Ismail "
Citera
2014-02-15, 05:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Om du brydde dig om att läsa HELA artikeln från Dagens Media, så står det längst ned "SR ber om ursäkt för uttalanden om Soran Ismail "

Du menar att de här friskriver sig från eventuella skadestånd som kan uppkomma. Sanningen kan aldrig dömas.
Citera
2014-02-15, 06:09
Medlem
Undrar vad individer som Ernman ska ta sig till den dagen vinden vänder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in