2014-02-14, 01:44
Medlem
25% rabatt på allt till och med måndag hos http://www.escentual.com/
Amouage inkluderat!
Citera
2014-02-14, 10:04
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuba51
Amouage inkluderat!

Vill man ha en Amouage är det ju klart tillfälle att hugga. Köpte mig en Reflection, fick hem en Jubilation för någon vecka sen redan annars är den ett måste att äga
Citera
2014-02-14, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Kollade en hel del förut, inte så mycket nu. Finns otroligt många "parfymrecensenter" på YT. Vissa är väldigt duktiga, andra mindre. Blir oftast att man kollar lite om man fått upp ögonen för någon ny, intressant doft.

Gött. Några härliga tips att dela med dig?

Själv har jag precis beställt AdP Colonia Assoluta.
Ska strax beställa hem Lancome - Hypnose samt Givenchy Pi som jag vart sugen på att testa efter lite snack här på forumet.

Har varit fokuserad på Oud dofter under senaste månaderna, har blivit lagom kär i AdP Oud &
framförallt Byredos underbara Oud Immortel. Winning!!
Citera
2014-02-14, 14:10
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuba51
Amouage inkluderat!
Hur funkar det med leverans från Escentual, verkar skickas från UK? Ser att de erbjuder frakt över hela världen, men priset på frakten är så låg att jag misstänker att det inte skickas på korrekt vis (då denna frakt är mycket dyrare än standardfrakten).
Citera
2014-02-14, 14:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Hur funkar det med leverans från Escentual, verkar skickas från UK? Ser att de erbjuder frakt över hela världen, men priset på frakten är så låg att jag misstänker att det inte skickas på korrekt vis (då denna frakt är mycket dyrare än standardfrakten).
Skickas från UK men du måste ställa in så det blir Sverige och så kostar frakten typ 200kr, funkade för mig senast iaf.
Citera
2014-02-14, 21:03
Medlem
ShitAllOverTheWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majimo
Givenchy Pi, luktar väldigt mycket vanilj och tjejerna älskar den. Riktigt god till ett bra pris!

Någon som vet vilken parfym detta är? Känner igen flaskan men kommer inte på vilken det är.

Tack för att du tipsa mig om denna underbara parfym!! Älskar den redan!
Den här kommer bli en stor favorit! Tusen tack
Citera
2014-02-14, 22:45
Medlem
Nic78s avatar
Citat:

Har beställt flera gånger därifrån utan problem. Tog det billigaste fraktalternativet på 5 pund för ett par månader sedan vid min senaste beställning.
Citera
2014-02-14, 22:55
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Skickas från UK men du måste ställa in så det blir Sverige och så kostar frakten typ 200kr, funkade för mig senast iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Har beställt flera gånger därifrån utan problem. Tog det billigaste fraktalternativet på 5 pund för ett par månader sedan vid min senaste beställning.
Så ni två använde alltså inte samma typ av frakt? Jag såg inget alternativ motsvarande 200 kr, utan det var närmare £5. Eller valde du kanske express, NirvanA?

Jag tänker mer på hur billigt det brukade vara innan alla fåniga regler, då var det standardfrakt på allt, men beställer man t.ex. från Le Labo så blir det sjukt dyr frakt, eftersom de skickar på det enda godkända sättet som jag förstått det, med speciella frakthandlingar osv.

Men funkar det att beställa med standardfrakt så får man kanske testa. Är lite sugen på en AdP Colonia Assoluta, fast nu när jag kollar skiljer det inte så mycket från vad den skulle kosta från parfym.se . Kanske inte är värt annat än om man beställer lite dyrare dofter, som t.ex. Amouage.
Citera
2014-02-14, 23:11
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Så ni två använde alltså inte samma typ av frakt? Jag såg inget alternativ motsvarande 200 kr, utan det var närmare £5. Eller valde du kanske express, NirvanA?

Jag tänker mer på hur billigt det brukade vara innan alla fåniga regler, då var det standardfrakt på allt, men beställer man t.ex. från Le Labo så blir det sjukt dyr frakt, eftersom de skickar på det enda godkända sättet som jag förstått det, med speciella frakthandlingar osv.

Men funkar det att beställa med standardfrakt så får man kanske testa. Är lite sugen på en AdP Colonia Assoluta, fast nu när jag kollar skiljer det inte så mycket från vad den skulle kosta från parfym.se . Kanske inte är värt annat än om man beställer lite dyrare dofter, som t.ex. Amouage.

Det stämmer att man var tvungen att välja det dyraste alternativet tidigare men sedan några månader tillbaka har de ändrat sin rutin och nu kan man använda alla fraktsätt.

Frågan är hur mycket sanning det ligger i Le Labo's påstående om sina fraktkostnader. De finns ju gott om andra dofthus som erbjuder billigare frakt och vissa till och med fraktfria alternativ och jag tror inte att alla dessa bryter mot några fraktregler. Om du frågar mig så gissar jag att deras fraktkostnader, precis som deras dofter, är överprissatta.
Citera
2014-02-14, 23:11
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Beställde därifrån för längesen, kanske i september eller nåt då har jag för mig bara det dyra alternativet fanns eftersom det annars kunde förstöras/tas hand om innan det fraktas på planet.
Citera
2014-02-15, 12:56
Medlem
Någon som handlat ifrån www.parfym-klick.se ?
Också en sida som verkar skicka ifrån utlandet, men verkar vara svenskt.
Funderar lite på Tom Ford Noir, faktiskt.

Citera
2014-02-15, 13:08
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Någon som handlat ifrån www.parfym-klick.se ?
Också en sida som verkar skicka ifrån utlandet, men verkar vara svenskt.
Funderar lite på Tom Ford Noir, faktiskt.

Ja de skickar från UK men har sidan (och även support tror jag) på svenska bl.a. Vet att några köpt därifrån förut med lyckat resultat men det var ett tag sen, nån som köpt därifrån senaste tiden får säga om det funkar även nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in