2014-02-12, 15:41
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Vart ska jag placera min tråd om jag vill ha tips för att lära mig dyka? Asså från en brygga till vattnet, inte att vara under vattnet länge med dräkt osv.

En sökning ger att Övrig sport har en del trådar om dykning så prova där.
Citera
2014-02-13, 20:28
Medlem
Ska posta en tråd om klädbiblioteket göteborg. Alltså ett ställe där man lånar kläder istället för att köpa nya! Vart ska tråden postas?
Citera
2014-02-13, 20:37
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GorguZ
Ska posta en tråd om klädbiblioteket göteborg. Alltså ett ställe där man lånar kläder istället för att köpa nya! Vart ska tråden postas?

Beror lite på exakt vad du vill diskutera. Men min första tanke för klädurvalet som sådant är:

(FB) Kläder och skor: Allmänt

Om du vill diskutera själva fenomenet och de människor som nyttjar tjänsten:

(FB) Subkulturer och socioekonomiska livsstilar
Citera
2014-02-13, 20:37
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Företag du ska starta, något som redan finns, eller ska du snacka om specifikt företag

(FB) Kläder och skor: Köpråd

(FB) Företagsskvaller

(FB) Företagande och företagsekonomi

Beror helt på vad du vill diskutera?
Citera
2014-02-13, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Beror lite på exakt vad du vill diskutera. Men min första tanke för klädurvalet som sådant är:

(FB) Kläder och skor: Allmänt

Om du vill diskutera själva fenomenet och de människor som nyttjar tjänsten:

(FB) Subkulturer och socioekonomiska livsstilar

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Företag du ska starta, något som redan finns, eller ska du snacka om specifikt företag

(FB) Kläder och skor: Köpråd

(FB) Företagsskvaller

Beror helt på vad du vill diskutera?

Jo vill diskutera vad folk tycker om det och vad dom har för erfarenheter av det! Så man kan säga att tråden ska handla om själva idén och allmänt vad folk tänker om det.
Citera
2014-02-13, 21:40
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jo vill diskutera vad folk tycker om det och vad dom har för erfarenheter av det! Så man kan säga att tråden ska handla om själva idén och allmänt vad folk tänker om det.
Då är det mest lämpligt här imo:

Citera
2014-02-13, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Tack kör på den!
Citera
2014-02-14, 09:56
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:

Citat:
Tack kör på den!

Helt fel forum då GorguZ fråga inte handlar om den ekonomiska biten. Skulle säga att något av mina alternativ är bäst. Troligtvis det första.
Citera
2014-02-14, 11:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Helt fel forum då GorguZ fråga inte handlar om den ekonomiska biten. Skulle säga att något av mina alternativ är bäst. Troligtvis det första.
I beg to differ...

Jag har inte sett någonstans att det inte skulle handla om den ekonomiska biten. Frågan var vad folk tycker om idén och då det är ett företag handlar det om ekonomi för såväl företaget som de personer som nyttjar dess tjänster och produkter.

Frågan vad folk tycker om idén är detsamma som att det kan vara mer ekonomiskt fördelaktigt att hyra kläder än att köpa.

Därför mer ekonomi än köpråd imo.
Citera
2014-02-14, 12:31
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
I beg to differ...

Jag har inte sett någonstans att det inte skulle handla om den ekonomiska biten. Frågan var vad folk tycker om idén och då det är ett företag handlar det om ekonomi för såväl företaget som de personer som nyttjar dess tjänster och produkter.

Frågan vad folk tycker om idén är detsamma som att det kan vara mer ekonomiskt fördelaktigt att hyra kläder än att köpa.

Därför mer ekonomi än köpråd imo.

NJa, G:s fråga handlar om (som jag uppfattar det) kläderna och själva tillvägagångssättet att nyttja tjänsten. Därför är det ekonomiska forumet helt fel. Om G däremot istället hade velat starta ett eget företag med liknande inriktning och därmed hade undrat kring de ekonomiska aspekterna hade det varit rätt forum.
Citera
2014-02-15, 10:12
Medlem
Argh123s avatar
(FB) Tack till nomineringen...
Alkohollek, hör den till Droger?

Har även en idé om uppblåsbara bollar (misstro mig inte) som flyter upp ur badbrallor vid visst djup.
Känns som en uppfinning och då passar väl Vetenskap -> Fysik in?
Senast redigerad av Argh123 2014-02-15 kl. 10:15.
Citera
2014-02-15, 19:07
Medlem
Jag vill diskutera om Digimon World 1. Nostalgi känslan.

Minnas tillbaka om spelet, vad vi gjorde i spelet. Vad tyckte vi var roligast. När köpte vi det. Prata om den härliga tiden.

Bör denna diskutions tråd sitta i IT, eller någon annan stans? Då jag har också nostolagi i ämnet.

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in