2012-08-22, 21:40
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samx
Om man skulle ha kritik mot Flashback och dess Mod, vilken kategori skulle jag posta i då ?

Har du pratat med berörd moderator via pm, men utan resultat för att sedan kontakta admin efter ett tag, återigen utan resultat, så kan du posta en ny tråd i Om Flashback - Flashback (dvs här)

Men du kan läsa följande först
Citera
2012-08-26, 11:37
Bannlyst
Var kan jag fråga om någon känner till något om en väns död?

Såg just att en person som jag gick i skolan med har dött ganska ung. Jag är intresserad av att få reda på vad som hände. Får man fråga om det är någon som vet, på FB? I så fall, vilket forum?
Skall inte hänga ut personen eller säga något negativt.
Citera
2012-08-26, 11:43
Medlem
jäjgs avatar
Den här tråden är har bra tipps om du vill hitta information om någon:

https://www.flashback.org/t438477

Men annars tror jag att det inte går att skapa "skvallertrådar" om ickekända personer. Jag tror att det åker på "bristande debattunderlag"...
Citera
2012-08-26, 11:52
Bannlyst
Tack! Jag ställde frågan. Får se vad som händer. Om någon vet eller om mod slänger tråden.
Undrar bara vad som hände och är inte i kontakt med någon som vet.
Citera
2012-08-30, 09:05
Medlem
Var skapar man en ny tråd, jag ser bara var man kan svara och citera? Någon som vet?
Tack på förhand!
Citera
2012-08-30, 09:17
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oopiumflumdum
Var skapar man en ny tråd, jag ser bara var man kan svara och citera? Någon som vet?
Tack på förhand!
Gå ur tråden...
Titta upptill och nedtill i den aktuella forumdelen, där finns en knapp "Nytt ämne"
Citera
2012-08-31, 12:40
Medlem
vivalarevolucions avatar
Trådämne: Begära länkar inom ett visst område, samt med diskussion

Jag skulle vilja se alla flashbackbloggar, nyhetssidor och annat om Flashback. Många har gjort egna sidor för just detta, andra kanske vet några. Så vilken plats är lämpligast för mig att starta en tråd där jag efterlyser dessa länkar?

Ett exempel på en sådan sida är http://riktiganyheter.se/
Citera
2012-09-02, 01:41
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalarevolucion
[b]Så vilken plats är lämpligast för mig att starta en tråd där jag efterlyser dessa länkar?
Länktips skulle jag säga.
Citera
2012-09-08, 15:19
Medlem
Flashbabe!s avatar
Söker gamla vänner och bekanta som man lärt känna här men tappat kontakten med genom åren. Har givetvis provat sökfunktionen för medlemmar men många konton är orörda sen långt tillbaka, vet att en del har andra konton/signaturer osv.
Vart bör jag posta en efterlysning efter dom någonstans? Tack på förhand!
Citera
2012-09-08, 15:51
Medlem
searchfunctions avatar
Undrar lite var man kan diskutera web serier som exempelvis Red vs Blue, Press start adventures, Gobelins animationer eller kanske t.o.m 'Let's play' serier?
Citera
2012-09-08, 16:31
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbabe!
Söker gamla vänner och bekanta som man lärt känna här men tappat kontakten med genom åren. Har givetvis provat sökfunktionen för medlemmar men många konton är orörda sen långt tillbaka, vet att en del har andra konton/signaturer osv.
Vart bör jag posta en efterlysning efter dom någonstans? Tack på förhand!
199 inlägg till så får du tillgång till laidback och tråden Nostalgitråd - Medlemmar vi saknar det tycker iaf jag låter som det närmaste.
Citera
2012-09-09, 17:26
Medlem
Creativations avatar
Jag har börjat med en blogg/hemsida där jag ska blogga/dokumentera om mitt jobbsökande. Syftet med den är att se om det kan ge mig mer motivation till att söka jobb samt förhoppningsvis få feedback och tips.
Osäker dock om den kan postas någonstans på Flashback? Tänkte då det är som en blogg som just handlar om mitt jobbsökande, kanske inte det är tillräckligt för diskussionsunderlag? :/
Skulle vara bra till att förhoppningsvis få feedback, tips m.m som leder till mer motivation som då förhoppningsvis leder till målet (d.v.s jobb/arbete).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in