2014-02-13, 17:48
Medlem
.Chloes avatar
Pistonhead(Kustom Lager) är den äckligaste ölen. Billig är den med, så det kanske förklarar saken. Men aldrig mer!
Citera
2014-02-13, 17:50
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Pistonhead(Kustom Lager) är den äckligaste ölen. Billig är den med, så det kanske förklarar saken. Men aldrig mer!

Varför är den äcklig? Jag tycker att den är sju resor bättre än de flesta andra budgetlagers, kanske för att den faktiskt smakar något och har en tydlig humlekaraktär. Jag är mycket intresserad av att höra varför du ogillar den och vad du tycker är bra öl annars.
Citera
2014-02-13, 18:40
Medlem
Oktopussys avatar
Slotts guld och grön. fy helvete
Citera
2014-02-13, 18:49
Medlem
TantGuls avatar
Sofiero - tydlig smak av ris-pilsner!

En gång i tiden kostade den 9:90 (ink pant). Nu kostar den 11:30 + 1 spänn pant.
Då - på 9:90-tiden var ju klassikern: 10 Sofiero och en bolagspåse = 100 spänn.
En fredagsladdning!
Citera
2014-02-13, 19:07
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Varför är den äcklig? Jag tycker att den är sju resor bättre än de flesta andra budgetlagers, kanske för att den faktiskt smakar något och har en tydlig humlekaraktär. Jag är mycket intresserad av att höra varför du ogillar den och vad du tycker är bra öl annars.

Håller med! Pistonhead gör god öl (de flesta av deras sorter) och är en av få budgetöl jag kan längta efter att få inmundiga
Citera
2014-02-13, 20:17
Medlem
sneakydudes avatar
Har skrivit det nån gång i en annan tråd: Rembrandt Gold 3,5%

Det är den absolut vedervärdigaste ölen som någonsin sett dagens ljus. Jag vet inte om den saluförs längre, men den var omåttligt populär när man befann sig i de nedre tonåren och inte brydde sig om vad fan som dracks. Den var billig, och det var huvudsaken. Dessutom så var det den enda ölen som arabkiosken sålde.

Smaken kan beskrivas som avslaget mineralvatten som dessutom tagit smak av själva burken och med en lätt ton av barkis. Fy fan.

Edit: Hittade en bild på fanstyget
Senast redigerad av sneakydude 2014-02-13 kl. 20:21.
Citera
2014-02-13, 20:34
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Det nog antagligen därför jag inte tycker om den; den har för tydlig humlekaraktär. Jag gillar söta och friska öl som inte ska ha någon besk smak.

Jag är egentligen ingen ölälskare för jag uppskattar väldigt smakrika och exotiska drinkar. Men absolut dricker jag öl och det kan variera vad jag dricker beroende på måltid, de öl som jag kommer på just nu är Yeti Imperial Stout och Chimay blå. Speciellt Chimay är väldigt besk men ändå ofantligt smakrik och fyllig. Yeti likaså.

När jag bara ska dricka öl utan något speciellt vid bordet så gillar jag ljusa och svaga ölar. San Miguel och Saxon går hem.
Citera
2014-02-13, 20:58
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Inte druckit Kustom Lager, men Flat Tire är väldigt prisvärd! Men det kan ju vara svårt att uppskatta när man är van vid det vanliga blasket.
Citera
2014-02-13, 21:04
Medlem
Har inte druckit något vidrare än Pistonhead. Sen tycker alla olika också, har flera kompisar som absolut älskar den ölen.
Citera
2014-02-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Norrlands Dynamit.
Åkte ut lika snabbt som den åkte in.

Va? Den är ju jättegod. Ett par sådana är en perfekt start på en fredagskväll. Gärna riktigt kalla.
Citera
2014-02-13, 21:44
Medlem
dualwields avatar
Danish Gold om ljummen så smakar den råttpiss.

Jag har inte smakat råttpiss men det är så jag föreställer mig att det smakar.
Citera
2014-02-13, 22:03
Medlem
IceEyess avatar
Crocodile tilltalar mig överhuvudtaget inte och är onekligen den vidrigaste ölen enligt mitt tycke. Arboga 10,2% är väl inte heller att betrakta som en välsmakande delikatess, men effektfull i fall man enbart är ute efter en rejäl fylla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in