2022-10-03, 10:46
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildstar
Drack någon som hette julmumma för några år sedan, den va ingen höjdare
Hade med den i en julölsprovning för något år sedan, tveklöst lägst betyg och helt fruktansvärt vidrig var den.
Citera
2022-10-05, 07:59
Medlem
Litauens avatar
Lapin Kulta. Odrickbar.
Citera
2022-10-05, 12:24
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Hade med den i en julölsprovning för något år sedan, tveklöst lägst betyg och helt fruktansvärt vidrig var den.
fast mumma är mumma, om man tror att det ska smaka öl är man helt fel ute.

"Mumma är en dryck som är vanlig att dricka till julbordet. Grunden består av porter, portvin, eller annat vin och sockerdricka, lageröl eller julmust. Ofta tillsätts även någon sorts starksprit, t.ex. gin eller brännvin. Mumma med kardemumma är en annan vanlig kryddning som förekommer. Wikipedia"

mumma är inte öl utan en blanddryck.
Citera
2022-10-05, 18:08
Bannlyst
Clausthaler alkoholfri, smakar läsk med karamellfärg.
Citera
2022-10-05, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
fast mumma är mumma, om man tror att det ska smaka öl är man helt fel ute.

"Mumma är en dryck som är vanlig att dricka till julbordet. Grunden består av porter, portvin, eller annat vin och sockerdricka, lageröl eller julmust. Ofta tillsätts även någon sorts starksprit, t.ex. gin eller brännvin. Mumma med kardemumma är en annan vanlig kryddning som förekommer. Wikipedia"

mumma är inte öl utan en blanddryck.

Mumma är väl svagdricka, lättöl?
Citera
2022-10-05, 20:08
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Mumma är väl svagdricka, lättöl?
nej. mumma är starkare alkoholmässigt och en blandning.

läs här på wiki, dessutom finns det inget riktigt recpet utan det kan vara lite allt möjligt.
men en "öl" är det inte.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mumma
Citera
2022-10-14, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Öhhh... jag har själv varit i Belgien och druckit Jupiler och tycke den var riktigt god och läskande.

Svenskt öl: Mariestad, Spendrup, Pripps innehåller mycket humle så smaken blir något surare jämfört med kvalitétsöl.

Ja usch, Mariestad är ingen höjdare. "Experterna" kallar den "fruktig" men vilken vettig människa vill att öl skall smaka (sur) frukt?

https://www.hemtrevligt.se/icakuriren/artiklar/test/20180812/stort-test-har-ar-basta-och-samsta-alkoholfria-olen/
Senast redigerad av B.R.Donut 2022-10-14 kl. 19:49.
Citera
2022-10-21, 13:39
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Två nya kandidater på min lista

1 Tuborg Grön

Smakar ingenting, jag tror inte ens levern hade märkt av någonting om man hade blivit heltidsalkolist på detta mög. Har för mig att Tuborg grön skulle upphöra att säljas på bolaget hoppas det fylledanskarna får gärna behålla det blasket. Blaskig öl har jag svårt för oavsett vilket så det kommer nog inte som en chock att denna blev nominerad.

2 Skånsk Pilsner Remmarlöv

En pilsner som inte förtjänar namnet men jag borde vetat bättre då skiten är bryggd utanför Eslöv.

När jag hällde upp det i glaset såg det ut som suröl och när halva ölen var uppdrucken började man ana en nästan bitter eftersmak. Kan säkert vara detta fenomen med att mikrobryggerier inte kan hålla det enkelt utan ska krångla som in i helvete.
Citera
2022-10-21, 14:54
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Två nya kandidater på min lista

1 Tuborg Grön

Smakar ingenting, jag tror inte ens levern hade märkt av någonting om man hade blivit heltidsalkolist på detta mög. Har för mig att Tuborg grön skulle upphöra att säljas på bolaget hoppas det fylledanskarna får gärna behålla det blasket. Blaskig öl har jag svårt för oavsett vilket så det kommer nog inte som en chock att denna blev nominerad.

2 Skånsk Pilsner Remmarlöv

En pilsner som inte förtjänar namnet men jag borde vetat bättre då skiten är bryggd utanför Eslöv.

När jag hällde upp det i glaset såg det ut som suröl och när halva ölen var uppdrucken började man ana en nästan bitter eftersmak. Kan säkert vara detta fenomen med att mikrobryggerier inte kan hålla det enkelt utan ska krångla som in i helvete.
Skånsk pilsner är ju bra,man ska ju inte jämföra med Mariestads,Sofiero etc,du fick kanske en dålig.
Citera
2022-10-21, 15:14
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyegie
Skånsk pilsner är ju bra,man ska ju inte jämföra med Mariestads,Sofiero etc,du fick kanske en dålig.

Jag brukar för det mesta dricka standardöl som tex Tuborg Classic och Carlsberg eller tjeckisk öl men den Skånska Pilsnern lär jag inte pynta upp för igen, dessa satans mikrobryggerier är verkligen suveräna eller skitkassa.

En bira från ett sådant bryggeri som jag gillar är däremot Borstahusen Lager den kan jag rekommendera om man gillar fyllig öl.
Citera
2022-10-21, 15:20
Medlem
Desperado, utan tvekan, om det nu ens är en öl. Såg att folk skrev att den var smaksatt med tequila. Det smakar som 50/50 corona och sprite. Fy fan, mår illa av bara tanken.
Citera
2022-10-21, 15:24
Medlem
sfrges avatar
Kopparbergs 10%. Ölen ifrån helvetet. Man funderar om dom som gjort ölen är riktiga råalkisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in