2014-02-12, 22:27
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur visste LJ att presenningen som Marina låg i var vit?

Jag har studerat ett tjugotal domar. LJ har kopplingar till koppartjuvar och kabelbrännare i södra Bohuslän. Sprutan som hittades på fyndplatsen hade DNA från en känd koppartjuv, och som dessutom är dömd för en olovlig körning av en grön Jeep Eagel 1992, identisk med den här bilen: http://nyhetersto.se/nyheter/newspic/s_2941.jpg som körde igenom polisens avspärrningsband på fyndplatsen. Har LJ något med Marinas försvinnande och dödsfall att göra?
Det har väl hittats diverse verktyg i de olovligt körda fordonen som t.ex ishacka och yxor.
En bil hittats utbränd vid M och rättsläkare misstänker sot i Ms kranie.
Det är märkligt att polis inte gått till botten med de fynd kring platsen M hittades på.
Citera
2014-02-12, 22:36
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
jag har betydligt bättre koll på hans cannabisanvändning än vad du har. Jag har inte förbjudit det heller, så han behöver inte smyga med det. Det är dessutom lätt att se om någon är påverkad eller inte.
Sen struntar väl jag i om du tror på mig eller inte
"Cannabisanvändning kallar du det för det om Fredrik använt det 2 ggr sen ni blev tillsammans? Du sa förut 1 ggr per år, är det "användning"?
Varför tror du att du är annorlunda än och bättre på än hans gamla flickvänner att se när han rökt på?
Personligen är jag inte alls bra på att se sånt på andra, medans däremot de av mina vänner som är före detta missbrukare av droger ser direkt på någon om de är eller har varit missbrukare av droger...
Inte menat som kritik, utan bara en nyfiken fråga.
Senast redigerad av klokastiklassen 2014-02-12 kl. 22:50.
Citera
2014-02-12, 22:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det har väl hittats diverse verktyg i de olovligt körda fordonen som t.ex ishacka och yxor.
En bil hittats utbränd vid M och rättsläkare misstänker sot i Ms kranie.
Det är märkligt att polis inte gått till botten med de fynd kring platsen M hittades på.
Jag kan citera SKL:
Citat:
Vid min sekretessprövning har jag varit i kontakt med åklagaren i det aktuella fallet, kammaråklagare Urban Svenkvist. Åklagaren meddelar att personen som träffar mot materialet O1/3836-1O/G149 [sprutan på fyndplatsen] inte har varit aktuell i utredningen.
Undrar varför, kan det bero på att DNA:t inte matchade FS?
Citera
2014-02-12, 22:47
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Kan du presentera ett rimligt scenario där LJ är delaktig i mordet på Marina eller är detta ännu ett av dina försök att flytta fokus från FS till någon oskyldig stackare? Scenariot måste då stämma med det faktum att FS fick order om att hålla sig borta från huset över natten pga. en nätdejt som ni tjatat om flera år nu och det faktum att FS fick ett SMS från mördaren från Marinas telefon kl 10 på morgonen. Dessutom hade sovrummet städats och sängen bäddats mycket duktigt.
Det kan han inte och därför tjatar han om sina falska anklagelser mot vittnena. Att öht fråga hur vittnet LJ visste att presenningen var vit, vad för fråga är det? LJ berättade vad han såg den där kvällen, han visste inget om att Marina mördats och rullats in i en vit presenning. Han såg ett vitt lite fyrkantigt (vilket är helt förklarligt eftersom hon hade madrasser runt sig) paket, och det var garanterat Marinas paket han såg, och den påtände halvnakne FS som gjorde sig av med blodiga kläder mm i sitt CBrus.
Citera
2014-02-12, 22:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Det kan han inte och därför tjatar han om sina falska anklagelser mot vittnena. Att öht fråga hur vittnet LJ visste att presenningen var vit, vad för fråga är det? LJ berättade vad han såg den där kvällen, han visste inget om att Marina mördats och rullats in i en vit presenning. Han såg ett vitt lite fyrkantigt (vilket är helt förklarligt eftersom hon hade madrasser runt sig) paket, och det var garanterat Marinas paket han såg, och den påtände halvnakne FS som gjorde sig av med blodiga kläder mm i sitt CBrus.
Men, om han inte visste att Marina mördats, varför berättade han det då? Var det ett påhitt för att ge FS skulden för något som hans kompisar, och eventuellt han själv, hade gjort?
Citera
2014-02-12, 22:54
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag kan citera SKL:

Undrar varför, kan det bero på att DNA:t inte matchade FS?
Det som inte pekats mot FS har enligt åklagaren och polis vart ointressant.
Narkotikaspruta med DNA, bränd bil och en hittad yxa i sjön med fingeravtryck har inte intresserat polis alls.

Jag säger det igen att det är en enmansutredning av kommissarie Enar.
Citera
2014-02-12, 23:12
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Källa på det fetade tack!

Jag kan informera dej om att åklagare, polis och utredare inte har stirrat sej blinda på fs, varför i hela världen skulle dom göra det???????? Dom vill lösa brott och sätta rätt person bakom lås och bom, vilket denna rysaren slutade med, tack och lov. Förstår att det svider rejält för trådens tre killergroupies

Anser du att fs är trovärdig?
Varför har de då inte bättre kollat på brottsplats och fyndplats?
På brottsplats finns inga tecken på att skjutvapen använts..Ingen vapenhund reagera eller spår av krutstänk har hittats i Ms kranie.
På fyndplats hittades föremål samt M som enligt rättsläkaren hade svartbrun besudling som kunde liknas sot, och det fanns en utbränd bil i närheten av platsen där M låg.

Polis har inte gått till botten med fynd på B.P och F.P
Citera
2014-02-12, 23:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magganj62
Jag kan bara säga att jag har varit gift med min i 23 år o litar fullkomligt på honom. sen om ni har åsikte om honom så säger jag bar. Ka min fu alla diroar..... Vad vi gjort eller hur vi lever ska ni fula i... E så jävla trött på skitsnack...................

Citat:
Du ska inte bry dig om någon som försöker göra ner dig eller din mans vittnesmål!
Men vad betyder det fetade?

Det fetade i Maggans inlägg är romani med några bortfallna bokstäver som är borta i texten.
Man kan säga att Maggan är missnöjd med att man talar om hennes man och henne själv och att man egentligen pratar illa om dom. Direktcitat är ungefär- Vad vi gjort eller hur vi lever ska ni skita i.
Och lite till som inte är fina ord.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-12 kl. 23:19.
Citera
2014-02-12, 23:18
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Varför har de då inte bättre kollat på brottsplats och fyndplats?
På brottsplats finns inga tecken på att skjutvapen använts..Ingen vapenhund reagera eller spår av krutstänk har hittats i Ms kranie.
På fyndplats hittades föremål samt M som enligt rättsläkaren hade svartbrun besudling som kunde liknas sot, och det fanns en utbränd bil i närheten av platsen där M låg.

Polis har inte gått till botten med fynd på B.P och F.P

Polis, åklagare och utredare vet vad dom sysslar med, dom har utbildning samt erfarenhet och förutom den missade blodfläcken så har dom skött sej utomordentligt, dom har tagit fast en kallsinnig mördare.

Att du som varken är polis, åklagare eller utredare tolkar det som du vill är en annan femma, fantasin är det iallafall inget fel på .

Nu sitter en mördare bakom lås och bom för många år framöver, det är helt fantastiskt, speciellt för Marinas anhöriga.
Citera
2014-02-12, 23:21
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Återigen så stämmer inte L.J:s dagar då han påstod sig se den "mystiske mannen" med den mobillogg som togs fram av teleoperatör över de samtal L.J sagt sig ringt till polaren R***e den aktuella kvällen.

Då är detta vittne inte tillförlitlig eftersom inget datum gick att klargöra. Och varför är inte L.Js sällskap denna natt kallad som vittne?
Han borde väl kunna styrka L.Js iaktagelser eftersom han var en "nykter" körare av den bil som de fraktades i.
Citera
2014-02-13, 00:13
Medlem
Man kan ju tro att FS är en lat jävel. Men hör på detta. Karln kör till kyrkogården, enkel restid ca 1h, med bil på kvällen. Sitter vid graven i 2-3 timmar, vilar lite och kör en bit hemåt, vilar lite, kommer hem runt 10. Kl. 13 kastar han sig på cykeln och trampar till Stora Höga för att pumpa cykeln och köpa snus bland annat. Sen cyklar han tillbaka till huset för att senare samma dag ta bilen till Stora Höga för att köpa pizza.

Och det berömda SMSet.

Sen har vi det här sms:et, från Marina till dig.
Jag har inte fått något.
På torsdagen.
På torsdagen? Nej. Det skulle jag ha kommit ihåg. Jag har inte fått något.
Någonstans har det ramlat bort liksom. Det är inte första gången det händer.
Jag tror att Marina har någon fråga liggande hos Telia om det. Hon vet att hon skall ha fått
sms som inte har kommit fram. Jag vet bara att det borde ha kommit sms den 27:e
exempelvis, men det gjorde det inte.
Vad då för sms den 27:e?
Eftersom det var min födelsedag. Det kom ju sms, men det borde ha kommit fler sms.
Du är helt säker på att du inte fått något sms?
Jag har inte fått sms av henne, det är jag helt 100 på.
Citera
2014-02-13, 00:54
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Man kan ju tro att FS är en lat jävel. Men hör på detta. Karln kör till kyrkogården, enkel restid ca 1h, med bil på kvällen. Sitter vid graven i 2-3 timmar, vilar lite och kör en bit hemåt, vilar lite, kommer hem runt 10. Kl. 13 kastar han sig på cykeln och trampar till Stora Höga för att pumpa cykeln och köpa snus bland annat. Sen cyklar han tillbaka till huset för att senare samma dag ta bilen till Stora Höga för att köpa pizza.

Och det berömda SMSet.

Sen har vi det här sms:et, från Marina till dig.
Jag har inte fått något.
På torsdagen.
På torsdagen? Nej. Det skulle jag ha kommit ihåg. Jag har inte fått något.
Någonstans har det ramlat bort liksom. Det är inte första gången det händer.
Jag tror att Marina har någon fråga liggande hos Telia om det. Hon vet att hon skall ha fått
sms som inte har kommit fram. Jag vet bara att det borde ha kommit sms den 27:e
exempelvis, men det gjorde det inte.
Vad då för sms den 27:e?
Eftersom det var min födelsedag. Det kom ju sms, men det borde ha kommit fler sms.
Du är helt säker på att du inte fått något sms?
Jag har inte fått sms av henne, det är jag helt 100 på.
Vad vill egentligen detta sms påvisa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in