2014-02-12, 14:03
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
jag ser direkt, det syns på ögonen.
Det är högst individuellt - och varierar med intag, tillvänjning, val av botemedel mm.
Citat:
Ja, du är väl den bäste att avgöra vad F behöver.
Vad han "behöver" är inte så intressant i sammanhanget; jag kan i själva verket inte tänka mig något som är av mindre intresse. En så pass egoistisk och försoffad mansfigur har en lång resa framför sig för att i någon mån gottgöra vad han har åsamkat andra människor. - Först "behöver" han gå till botten med sina lögner - och då är han inte betjänt av att vara omgiven av ja-sägare, eller personer med tvivelaktiga moralbegrepp.
Citera
2014-02-12, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Nja, det beror på lite grann. På en sån som Fegdrik som pundat hela livet kan det vara svårt att avgöra. Det är som när en a-lagare sänker första ölen på morgonen, det märks ingen skillnad för det är normaltillståndet.
Om han brukar någon gång om dagen eller mer är det svårt att upptäcka. Men man behöver inte vara behandlingsassistent för att se fysiska skillnader på någon som rökt på eller inte. Jag tycker det är betydligt svårare att se om en amfetaminist är påtänd eller inte. Har de knarkat några år har de pundarryckningar oavsett om de knarkat eller inte.
Citera
2014-02-12, 14:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
du får använda sökfunktionen, för jag har skrivit att han rökte några ggr per år. Då är man ju inte drogfri, eller "nykter" som du kallar det. Jag skulle dock inte vilja påstå att han är missbrukare, men det finns ju inget som heter "bruk" när man talar om narkotika.

Han är missbrukare och han ljög tidigare om sitt missbruk och låtsades att inte röka cannabis.
Så i hans första P7a står det om ett långvarigt missbruk oavsett åsikterna.
Den sista från kriminalvården är bara en bortförklaring av den första, så att förneka att han missbrukat är liksom inte direkt seriöst-

Citat:
jag har betydligt bättre koll på hans cannabisanvändning än vad du har. Jag har inte förbjudit det heller, så han behöver inte smyga med det. Det är dessutom lätt att se om någon är påverkad eller inte.
Sen struntar väl jag i om du tror på mig eller inte

Du tror det ja, men det är nog så att du inte är den första han lurar, så med det och de tidigare fejkade drogproverna i tråden, så är det ganska ointressant egentligen.
En missbrukare tillika kriminell ska dömas för mord. Och frågan är om han kommer ha fler besök av kvinnor än dig? Risken finns att någon med god ekonomi tar kontakt och att han träffar vederbörande utan din vetskap. Det vimlar av kvinnor som vill träffa dömda mördare. Hade jag varit dig hade jag varit ytterst vaksam.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-12 kl. 15:11.
Citera
2014-02-12, 14:40
Medlem
egoonlines avatar
Då jag inte orkar följa tråden längre så ber jag om ursäkt på förhand om detta redan tagits upp.
Tydligen så var dubbelmördaren i Ljungsbro påverkad av CB. Detta är ju lite intressant
eftersom flera här i tråden menar att CB är så jäkla harmlöst.
Citera
2014-02-12, 15:50
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Då jag inte orkar följa tråden längre så ber jag om ursäkt på förhand om detta redan tagits upp.
Tydligen så var dubbelmördaren i Ljungsbro påverkad av CB. Detta är ju lite intressant
eftersom flera här i tråden menar att CB är så jäkla harmlöst.

Jag misstror inte det du säger, men jag gick in i den tråden och sökte. Det verkar ha spekulerats om såväl CB som den där "kannibaldrogen" men jag ser ingen bekräftelse i något håll? Har du en länk månne?
Citera
2014-02-12, 16:16
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Tack jag ska testa, högst troligt kan jag inte det.... det här var intressant för jag är ju en av dom som inte tror det. Men jag är inte den som inte kan överbevisas.
Citat:
Langade alkohol

Enligt åklagaren och polisen finns det en koppling mellan de två pojkarna och den misstänkte mannen sedan tidigare.

– Han hade köpt ut alkohol åt ungdomar tidigare men det var inget, vad vi vet, som var planerat just den dagen.

Alkohollangningen ska, enligt polisen, inträffat flera månader innan morden.

34-åringen har själv i förhör uppgett att han tagit drogen MDPV. Det finns emellertid inget stöd för det i den rättsmedicinska undersökningen.

– Han var påverkad, men av cannabis. Han hade THC i blodet.

Åtalas även för utpressning

De brott mannen åtalas för är mord, mordförsök, olaga frihetsberövande, hemfridsbrott och grov misshandel.

Han åtalas dessutom för försök till utpressning. Om han inte fick 5000 kronor hade han hotat att sprida nakenbilder på sin tidigare sambo.

Den kommande rättegången beräknas pågå i sex dagar.

Aftonbladet har varit i kontakt med 34-åringens advokat Thomas Bodström, men han har avböjt att kommentera åtalet.
Slut citat
Citera
2014-02-12, 16:31
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Citat:
Langade alkohol

Enligt åklagaren och polisen finns det en koppling mellan de två pojkarna och den misstänkte mannen sedan tidigare.

– Han hade köpt ut alkohol åt ungdomar tidigare men det var inget, vad vi vet, som var planerat just den dagen.

Alkohollangningen ska, enligt polisen, inträffat flera månader innan morden.

34-åringen har själv i förhör uppgett att han tagit drogen MDPV. Det finns emellertid inget stöd för det i den rättsmedicinska undersökningen.

– Han var påverkad, men av cannabis. Han hade THC i blodet.

Åtalas även för utpressning

De brott mannen åtalas för är mord, mordförsök, olaga frihetsberövande, hemfridsbrott och grov misshandel.

Han åtalas dessutom för försök till utpressning. Om han inte fick 5000 kronor hade han hotat att sprida nakenbilder på sin tidigare sambo.

Den kommande rättegången beräknas pågå i sex dagar.

Aftonbladet har varit i kontakt med 34-åringens advokat Thomas Bodström, men han har avböjt att kommentera åtalet.
Slut citat

Stort tack, jag hörde presskonferensen. Jag tycker hon tvekar och betonar på ordet "analysen" visar inte på "vad det nu var" utan analysen visar på THC, cannabis.
Egoonline hade rätt. Spännande. Ger spice utslag på THC? Undrar om det gjordes analys på benzo för det hade jag gissat på. Men nu går vi OT.
Citera
2014-02-12, 21:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det är jag övertygad om. - Eftersom MJ:s kvarlevor och sängkläder återfanns knappt en kvarts körning från bostaden, plastemballaget visade sig vara en vit presenning, MJ de facto aldrig nått längre än till granarna i Svartedalen trots två sms till sin syster under em den 28/7 om att hon var på väg till L-köping (sammanfallande med FS:s promenad till Ålevatten resp. fordonsfråga på MN:s bil), gm bör ha parkerat Hyundaien i Stora Höga samt att FS åtskilliga timmar efter den natt man i och med fyndet kunde konstatera att MJ skjutits till döds bevisligen erhållit ett sms från henne, mastat Stora Höga N - fick LJ:s iakttagelser såväl på rastplatsen som på pendelparkeringen visserligen ökad tyngd och framstod som mycket bestickande, men hade i själva verket en marginell betydelse när det gäller skuldfrågan och frågan om hur HR med tillgång till fyndet hade kunnat förväntas döma. Ja, definitivt - eftersom vilken rätt som helst klarar sig helt utan dessa vittnesmål för att kunna avgöra skuldfrågan.KH:s vittnesmål hade i resningsprocessen den ringa tyngd det i och med hennes mail till polisen borde ha åsatts redan i tingsrätten; inför den sista rättegången kunde material presenteras som i princip förpassade hennes vittnesmål till papperskorgen. LJ:s två iakttagelser (rastplatsen resp. norra parkeringen) kan vara korrekta, och vad beträffar Hyundaiens placering talar både LJ:s som SW:s vittnesmål för att bilen kan ha parkerats vid två tillfällen varför man ej torde kunna utesluta att ett tredje fordon använts till liktransporten - vilket sätter fingret på FS:s förklaringsbörda (som efter det framtagna sms:et 10:01:39 resp. de fordonsfrågor han tid. gjort inte kan uttryckas på annat sätt än genom ett erkännande).
Hur visste LJ att presenningen som Marina låg i var vit?

Jag har studerat ett tjugotal domar. LJ har kopplingar till koppartjuvar och kabelbrännare i södra Bohuslän. Sprutan som hittades på fyndplatsen hade DNA från en känd koppartjuv, och som dessutom är dömd för en olovlig körning av en grön Jeep Eagel 1992, identisk med den här bilen: http://nyhetersto.se/nyheter/newspic/s_2941.jpg som körde igenom polisens avspärrningsband på fyndplatsen. Har LJ något med Marinas försvinnande och dödsfall att göra?
Citera
2014-02-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur visste LJ att presenningen som Marina låg i var vit?

Jag har studerat ett tjugotal domar. LJ har kopplingar till koppartjuvar och kabelbrännare i södra Bohuslän. Sprutan som hittades på fyndplatsen hade DNA från en känd koppartjuv, och som dessutom är dömd för en olovlig körning av en grön Jeep Eagel 1992, identisk med den här bilen: http://nyhetersto.se/nyheter/newspic/s_2941.jpg som körde igenom polisens avspärrningsband på fyndplatsen. Har LJ något med Marinas försvinnande och dödsfall att göra?

Kan du presentera ett rimligt scenario där LJ är delaktig i mordet på Marina eller är detta ännu ett av dina försök att flytta fokus från FS till någon oskyldig stackare? Scenariot måste då stämma med det faktum att FS fick order om att hålla sig borta från huset över natten pga. en nätdejt som ni tjatat om flera år nu och det faktum att FS fick ett SMS från mördaren från Marinas telefon kl 10 på morgonen. Dessutom hade sovrummet städats och sängen bäddats mycket duktigt.
Senast redigerad av AsAc 2014-02-12 kl. 21:44.
Citera
2014-02-12, 21:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Kan du presentera ett trovärdigt scenario där LJ är delaktig i mordet på Marina eller är detta ännu bara ett av dina försök att flytta fokus från FS till någon oskyldig stackare? Scenariot måste då stämma med det faktum att FS fick order om att hålla sig borta från huset över natten pga. en nätdejt som ni tjatat om flera år nu och det faktum att FS fick ett SMS från mördaren från Marinas telefon kl 10 på morgonen. Dessutom hade sovrummet städats och sängen bäddats mycket duktigt.
Marina var putt på FS och ville vara ensam en natt. Den natten kom några inbrottstjuvar och Marina tog fram sin pistol. Det slutade med tumult och katastrof. Tjuvarna städade för att skjuta upp upptäckten av sitt brott. SMS:et skickades från tjuvarna för att skjuta upp upptäckten lite till, "jag blir kvar tills i morgon".
Citera
2014-02-12, 21:51
Medlem
Finns det några bilder på en ev rekonstruktion av "paketet"?
Hur det kan tänkas ha sett ut när det var i bilen. Om det såg som en låda eller inte!
Citera
2014-02-12, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Kan du presentera ett rimligt scenario där LJ är delaktig i mordet på Marina eller är detta ännu ett av dina försök att flytta fokus från FS till någon oskyldig stackare? Scenariot måste då stämma med det faktum att FS fick order om att hålla sig borta från huset över natten pga. en nätdejt som ni tjatat om flera år nu och det faktum att FS fick ett SMS från mördaren från Marinas telefon kl 10 på morgonen. Dessutom hade sovrummet städats och sängen bäddats mycket duktigt.

Undrar om inte denna desperation kan komma att ge en obehaglig fängelsetid för Fredrik Svensson.

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in