2014-02-21, 16:03
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Det vet jag inte om j håller med om. "flummare" beter sig gärna "skyldiga" då polis dyker upp därav "han har tagit ihjäl henne" samt han lever ihop m henne. Varför kommer dom inte på HUR gm transporterat MJ ur huset. Sannolikheten att han är gm är mkt hög - men det KAN finnas ngn annan, så länge inga tekniska bevis finns att FS är skyldig eller han erkänner - anser jag att tvivel/frågetecken finns.

Anser vidare att man skall avstå från ordval som "det aset" etc utan försöka diskutera i objektiva termer.
FS = parasit/as - då är MJ sadistslyna med sina rollspel och förtryckarmentalitet - upp och baka bröd åt mig mitt i natten - ja, det är fint - lek med elden.

Du ser väl att det varit ngt sjukt beteende. MJ chattar: jag vill döda honom.
"Se" sadist, dominant, piska kontra gosedjur överallt.

Anser MJ hade del i att det gick överstyr och gjorde FS till mördare om vi utgår från att han är det.
Anhöriga, vänner har bestämt sig att det är FS och det kom till polisens kännedom direkt. Det är han. Hans sätt är kanske inte så annorlunda i förhören till hur han varit annars enl familjen "vet allt".

Utifrån FS barndom så hade jag - om jag varit oskyldig - visat en "attityd" då jag förstått att ALLA anser mig skyldig, provocerar mig till att tappa fattningen, bryta ihop, resning i målet och jag skall vara skyldig.

Hela hans uppväxt har väl varit att agera i försvar - dom andra halvsyskonen är älskade medans han fick klara sig själv - som 8 åring.

Vad jag menar är "sättet, attityden" i vissa lägen är säkert inte annorlunda vilket därmed inte behöver innebära att man är skyldig. Han är alltid i försvar och så alltid varit. Gamla kompisar t honom kan inte tänka sig att han gjort det. Han gillade inte skolan pga det bråkades mkt, drog sig undan.

Det av fetade: Nej men stackars Fidde då så var tvungen att stå ute med detta...och att han inte bara packade sina saker i god tid och drog utan valde att leva i detta missär som dessutom gjorde honom till mördare!
Lite så här förstår jag ditt inlägg vilket jag tycker att fullständigt befängt. Att det skulle vara BO:s fel att hon blev mördad..
Vem tvingade honom att leva på Marina? att utnyttja henne till bristningsgränsen bara för att hon var snäll?
Avskum är nog ett rätt beträffande uttryck på Fredrik och om du ändå ska kritisera kanske du ska kritisera de inlägg som använder varierande uttryck på oskyldiga inblandade på denna tråd. Fredrik är skyldig i mina ögon och i lagens och hans vidriga gärning kan ge en anledning till att använda en del adjektiv i inläggen.
OCH jag har full förståelse ifall hon använt ord som "döda honom". Hon blev inte av med denna psykopat och parasit, utan han bara bet sig fast och tyckte mest synd om sig själv.
Citera
2014-02-21, 16:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Säkert ett riktigt trauma för Fs barn att se honom banka och slå på deras mor.,
Men det säger väl inget för man tycker såååå synd om Fredrik för att han hördes av Nejding.
Det är kvalificerat skitsnack i ämnet både vad det gäller förhörsledarna, och hans barn.
Dom slipper bevittna då deras mor misshandlas, och få utskällningar och dom slipper tejpas med silvertejp och dom slipper en pappa som är under all kritik. Jösses vad mycket surr det är som inte har minsta underlag eller relevans för personen som är dömd i det här fallet.
Citera
2014-02-21, 16:26
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Anser MJ hade del i att det gick överstyr och gjorde FS till mördare om vi utgår från att han är det.

Nej, du kan inte skuldbelägga offret på det här viset. Att hon på något sätt får skylla sig
själv för att hon blev dödad, att hon skulle skapat en mördare av FS.
Det blir närmast stötande att höra.
Hade FS tyckt att Marina var så jobbig, så svår att ha att göra med, så kunde han väl
dragit sin väg bara. Han behövde väl för bövelen inte ta livet av henne.
Man ska inte döda folk. Man ska avstå från sånt. Och man ska helst inte heller ta och
stjäla 10 000 kr av folk när de är döda.

Och du kan slutligen lugnt utgå ifrån att FS är så skyldig som han kan bli här.
Hovrätten har nu funnit honom som det också.
Citera
2014-02-21, 17:12
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men för guds skull.. det hela bottnar i ett inlägg som handlar om att FHL och FS inte riktigt synkar med varandra i dialogen, milt sagt. Vi diskuterade förhörsteknik. Du får fråga BN varför det var viktigt att prata om FS barn. Jag håller fullständigt med, det har inget med mordet att göra.
Nu var det ju inte BN som tog upp barnen i sammanhanget, utan Fegdrick, eller hur? BN frågade vad som var jobbigt med livssituationen.
Citera
2014-02-21, 19:23
Bannlyst
Citat:
Anhöriga, vänner har bestämt sig att det är FS och det kom till polisens kännedom direkt. Det är han. Hans sätt är kanske inte så annorlunda i förhören till hur han varit annars enl familjen "vet allt".

1. Tror du han är en mördare?
2. Hur stor del har Marina i det, enligt ditt synsätt?
3. Om Marina överlevt, hade hon då kunnat åtalas för medhjälp till mordförsök?
Citera
2014-02-21, 19:36
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Sannolikheten att han är gm är mkt hög - men det KAN finnas ngn annan, så länge inga tekniska bevis finns att FS är skyldig eller han erkänner - anser jag att tvivel/frågetecken finns.

Tror du FS kommit lindrigare undan om han sagt "-det var hennes eget fel"?
Citera
2014-02-21, 19:59
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmix

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det ska vara den parkeringen bilen stod på enligt postaren i den här tråden.
Vad du återger här är liksom inte det som jag anser är någon sanning här det kan du göra klart för dig med en gång.
Håll nu käften om försvinnande du gör bort dig hon är död och mördad av misstänkte i fallet här alltså Fredrik Svensson fd pojkvännen ingen annan. Domstolen i alla ära men du har glömt folkets åsikt här ellre inbillar du dig att man tror Fredrik Svensson är oskyldig. Fy fan så obehaglig typ.

Jag behöver inte plats i HR för att se vem som mördade Marina det vet både jag åklagaren och Leif GW säkert även domstolarna. men bevisen räcker inte.
Så hur många gånger ringde Fredrik och sökte Marina efter hon försvann?

Endast svammel och lögner som vanligt ifrån dig.
Så vad SKL säger är inte sanning längre enligt dig nu då. Roligt att få veta det.
Ha du missat helt vad du är i för tråd?!?!.. "Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd [27/7-10]"
Det är ett försvinnande och inget annat så håll du käft med dina lögner och svammel istället.

Man behöver vara på plats för att veta vad dom sakkunninga från SKL vittnade under ed om.
Vilket va skottvinkeln så som Q visat den i skissen.
Och att Wiene Drotts backade på att det måste varit en bäddmadrass i sängen, vilket i sin tur gör att SP:s gissningstest faller helt angående blod mängd. Så det som är hittat är 2-3 dl blod i sängbotten och inget annat. All annan blodmängd är bara gissningar.

Källa på det fetade!

Ja, du genomgår eller har genomgått en RPU och kommer dömas för mordet på Marina inom kort. Du mördade henne kallblodigt genom att fegt avrätta henne i sin egen säng. Du är en skam för mänskligheten och en större skam för dig själv. Tvi.

Bevisningen var löjligt stark och DITT svammel och DINA lögner här kommer gå till historien...som något skrämmande men samtidigt mest skrattretande jag läst.

Jag repeterar: Du är skyldig och kommer dömas inom kort till en långt fängelsestraff för mordet på Marina Johansson.

Källa på det fetade:

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid Första inlägget täcker det mesta och där har du källan på att Marina blev mördad och av dig.
Citera
2014-02-21, 20:19
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Jag tror inte det är ex-sambon som är skyldig..

Citat:
Enligt vittnet som mötte bilen, så var det ca 10.50 på fm och bankuttaget var vid 11-tiden. Så det kan stämma tidsmässigt.
Vittnet blev hörd om mötet med bilen flera gånger och var övertygad om att det var en ensam kvinna som körde och ingen satt i passagerarsätet. Det skulle vara om det satt någon i baksätet då.

Jag har också tänkt att det kunde vara MJ som i rasande fart skulle köra ner och ta ut pengar. Men sen är det ju ingen av grannarna som sett bilen komma tillbaka? Kanske FS inte var i huset utan att hon skulle möta honom och ge honom pengarna?
Dom hade grälat den 27 juli, FS födelsedag om jag minns rätt, och han kanske drog iväg då någon skrev i tråden, att han var besviken över sin födelsedag. ( ett gräl som någon hörde på dagen när dom var på Tjörn)
Visst kan man ta fel kod och fel kort om man är förbannad och stressad. Gå tillbaka till bilen och hämta rätt kort och tillbaka och ta ut pengar (därav flera försök)
Men..vad hände sen?
Om det var FS som promenerade vid tre-tiden så kan det varit en annan bil inblandad. Dom har ju inte hittat något i bilarna som var MJ:s.

Citat:
Jag känner personen som mötte bilen, iallafall pratar ibland, och jag vet att polisen frågade om det kunde varit en man som körde. MJ var ju lite rund i ansiktet och föraren tvekade inte..det var en kvinna, men om det var MJ eller en annan kvinna är ju osäkert.
Jag och även den föraren kör denna vägen som sagt nästan varje dag och varken före eller efter, så har jag stött på en likadan bil som MJ hade och inte heller sett någon köra som en idiot på den kuriga vägen.
Om grannarna sett FS så har han isåfall haft en kvinna i bilen, som sedan bytt plats med honom, och som kanske hade körkort. Fort gick det och mitt i vägen kom bilen.

Ja Nillan skriver att FS är smart? Det är ju hennes uppfattning..en som manipulerar sin omgivning kan ju anses smart och som sagt, det beror på vem han föröker lura?

Citat:
Ja vem var kvinnan? Vittnet i den mötande bilen sa att kvinnan hade en ljus skjorta..hon minns kragen väldigt väl. Någon skrev senare i tråden att MJ sällan hade skjorta eller blus. Har många gånger tänkt tanken att det kunde varit en annan kvinna som körde bilen..en medhjälpare.

Citat:
Jag har haft tankarna om att en annan kvinna är inblandad.

Är väldigt övertygad om att föraren inte har fel. Polisen frågade om det kunde varit en man som körde, men vittnet var säker. Det var en kvinna och kvinnan liknade Marina. Bilarna kom så nära o nästan stannade brevid varandra, så vittnet kunde se skillnad på en man o kvinna. Det var inte FS som körde. Stämde inte med kroppsbyggnad, hår eller ansiktsform alls. Polisen ville gärna att det skulle varit FS!
Några inlägg av saffy,
Hur fan kunde någon tro på vad denna personen svamlar om
Citera
2014-02-21, 23:35
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Vilket han uppger. Men Berry nöjer sig inte med det. Han vill veta vad FS tänkte på och vad han menade EXAKT med "sin livssituation". FS vill inte berätta det. (Han hade med största sannolikhet sagt "situationen med barnen" snabbare till en annan fhl) FHL pressar och säger att det drivs en mordutredning (Kan FS ha dödat MJ genom tankar?) och tjatar. FS säger att hans tankar inte har med utredningen att göra. FHL tjatar. Tillslut säger FS "Situationen med barnen". Då är inte Berry nöjd. Nej han frågar "Sköter du det?" Det här vet redan Berry. Han vet varför också.

Ja jag vet två FS kunde åkt till. Läs i FUP så förstår du vilka två jag menar.
Precis. Hela situationen bygger på att N undrar varför Fredrik sitter vid/på graven i timmar. N vill naturligtvis ha en bra förklaring på hur tusan Fredrik kan sitta där i timmar.
Citera
2014-02-22, 00:05
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Precis. Hela situationen bygger på att N undrar varför Fredrik sitter vid/på graven i timmar. N vill naturligtvis ha en bra förklaring på hur tusan Fredrik kan sitta där i timmar.

.... FS uppger att han funderade. Du kan inte mena att du inte förstår vad jag skriver? Blev förklaringen bättre/sämre av att FS tillslut uppgav att han tänkte på situationen med barnen? Hade det med mordutredningen att göra?

Är inte huvudfrågan: "skiter i vad du tänkte på, var fan var du?"
Eller???
Citera
2014-02-22, 01:38
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
.... FS uppger att han funderade. Du kan inte mena att du inte förstår vad jag skriver? Blev förklaringen bättre/sämre av att FS tillslut uppgav att han tänkte på situationen med barnen? Hade det med mordutredningen att göra?

Är inte huvudfrågan: "skiter i vad du tänkte på, var fan var du?"
Eller???

Exakt, så att du menar att BN gick på för mycket stämmer inte! Han mjäkade och tog det hur försiktigt som helst med Fegdrick. Men det hjälpte inte , och hur mycket han eller någon annan än hade mjäkat med förhören så hade utslaget varit detsamma.
Citera
2014-02-22, 06:06
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Nu var det ju inte BN som tog upp barnen i sammanhanget, utan Fegdrick, eller hur? BN frågade vad som var jobbigt med livssituationen.

Om jag frågar dig en fråga och du svarar, är det du eller jag som tar upp ämnet då?

Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det räcker med svaret "jag funderade över min livssituation"

Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Exakt, så att du menar att BN gick på för mycket stämmer inte! Han mjäkade och tog det hur försiktigt som helst med Fegdrick. Men det hjälpte inte , och hur mycket han eller någon annan än hade mjäkat med förhören så hade utslaget varit detsamma.

Nej du tolkar mina inlägg så galet fel att jag inte ens orkar bemöda mig med att svara.

Vi släpper detta nu. Vi kan bara konstatera att vi inte delar uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in