2014-02-11, 20:00
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Så du påstår alltså att man måste ha "ett ohanterligt liv", eller ha missbruksproblematik för att ha fel och brister? (steg 5,6 och 7 handlar ju om just det: att erkänna sina fel och brister och att låta Gud avlägsna dem)

Då är vi oense isf. Men detta är OT så jag slutar nu.

Om mitt liv eller mina defekter inte är ohanterliga, finns där inget att avlägsna.
Citera
2014-02-11, 23:40
Bannlyst
Citat:
nej det har jag inte gjort. 12stegs programmet kan man bli erbjuden om man tex jobbar/praktisera på behandlingshem. Det kan vara nyttigt att genomgå ett sådant program av många orsaker, även för "friska" personer.
Tack för info!
Hur bedömer du FS missbruk/drogbruk?
Citera
2014-02-12, 05:53
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Tack för info!
Hur bedömer du FS missbruk/drogbruk?

Nu är ju all användning av narkotika missbruk, så det "spelar ju ingen roll" om det är 1 ggn per år, eller en gång om dagen - Det är missbruk iaf. Jag har redan skrivit i tråden hur ofta FS använde cannabis, och det var inte ofta, nästan aldrig faktiskt. (Nej, han använder inga andra droger).

Men som sagt, en gång är en gång för mycket.
Citera
2014-02-12, 10:37
Bannlyst
Citat:
Nu är ju all användning av narkotika missbruk, så det "spelar ju ingen roll" om det är 1 ggn per år, eller en gång om dagen - Det är missbruk iaf. Jag har redan skrivit i tråden hur ofta FS använde cannabis, och det var inte ofta, nästan aldrig faktiskt. (Nej, han använder inga andra droger).

Men som sagt, en gång är en gång för mycket.
Tack för klargörandet. Skulle du innan gripandet betecknat honom som en nykter cannabismissbrukare?
Citera
2014-02-12, 11:17
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Tack för klargörandet. Skulle du innan gripandet betecknat honom som en nykter cannabismissbrukare?

du får använda sökfunktionen, för jag har skrivit att han rökte några ggr per år. Då är man ju inte drogfri, eller "nykter" som du kallar det. Jag skulle dock inte vilja påstå att han är missbrukare, men det finns ju inget som heter "bruk" när man talar om narkotika.
Citera
2014-02-12, 11:38
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
du får använda sökfunktionen, för jag har skrivit att han rökte några ggr per år. Då är man ju inte drogfri, eller "nykter" som du kallar det. Jag skulle dock inte vilja påstå att han är missbrukare, men det finns ju inget som heter "bruk" när man talar om narkotika.
Vilket skämt: "några ggr per år". - Det trodde visst MJ också ett tag - närmare bestämt i ett par års tid.
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 863f
Känner du inte igen en personlighetsstörd vanemissbrukare som stannat i sin utveckling?
Citera
2014-02-12, 11:44
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vilket skämt: "några ggr per år". - Det trodde visst MJ också ett tag - närmare bestämt i ett par års tid.[/spoiler]Känner du inte igen en personlighetsstörd vanemissbrukare som stannat i sin utveckling?

jag har betydligt bättre koll på hans cannabisanvändning än vad du har. Jag har inte förbjudit det heller, så han behöver inte smyga med det. Det är dessutom lätt att se om någon är påverkad eller inte.
Sen struntar väl jag i om du tror på mig eller inte
Senast redigerad av maskroos 2014-02-12 kl. 11:47.
Citera
2014-02-12, 11:52
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
jag har betydligt bättre koll på hans cannabisanvändning än vad du har. Jag har inte förbjudit det heller, så han behöver inte smyga med det. Det är dessutom lätt att se om någon är påverkad eller inte.
Han är en knarkare, en lögnhals och en feg mördare, oavsett om du vill se det eller inte.
Citera
2014-02-12, 12:01
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det kan också ha att göra med iakttagelseförmågan.
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 896
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 885
Han lär behöva minst 10 års avgiftning + gå en charmkurs + daglig hjärngymnastik.
Citera
2014-02-12, 12:07
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det kan också ha att göra med iakttagelseförmågan.[/spoiler][/spoiler]Han lär behöva minst 10 års avgiftning + gå en charmkurs + daglig hjärngymnastik.
jag ser direkt, det syns på ögonen.
Ja, du är väl den bäste att avgöra vad F behöver.
Citera
2014-02-12, 12:11
Bannlyst
Citat:
Här tror jag dig. Att dölja cb-bruk är snudd på omöjligt.
Citera
2014-02-12, 12:20
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Här tror jag dig. Att dölja cb-bruk är snudd på omöjligt.
Nja, det beror på lite grann. På en sån som Fegdrik som pundat hela livet kan det vara svårt att avgöra. Det är som när en a-lagare sänker första ölen på morgonen, det märks ingen skillnad för det är normaltillståndet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in