2014-02-13, 06:22
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, om han inte visste att Marina mördats, varför berättade han det då? Var det ett påhitt för att ge FS skulden för något som hans kompisar, och eventuellt han själv, hade gjort?

Visste inte hela Spekeröd att MJ var försvunnen och att FS satt/suttit (minns inte i huvudet när han berättat för frugan) misstänkt för att ha del i detta?
Citera
2014-02-13, 06:35
Medlem
Citat:
Marina var putt på FS och ville vara ensam en natt. Den natten kom några inbrottstjuvar och Marina tog fram sin pistol. Det slutade med tumult och katastrof. Tjuvarna städade för att skjuta upp upptäckten av sitt brott. SMS:et skickades från tjuvarna för att skjuta upp upptäckten lite till, "jag blir kvar tills i morgon".

Hur passar detta härliga scenario med sms om Linköping/Lidköping?
Citera
2014-02-13, 06:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Visste inte hela Spekeröd att MJ var försvunnen och att FS satt/suttit (minns inte i huvudet när han berättat för frugan) misstänkt för att ha del i detta?
Han berättade det för sin fru innan någon annan än GM visste att Marina var försvunnen, verkar det som.

Rättelse: Han berättade för sin fru 5 eller 7 augusti. Men varför i hela friden lägga märke till och komma ihåg detta?
Senast redigerad av Quarrel 2014-02-13 kl. 07:13.
Citera
2014-02-13, 06:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okbert
Hur passar detta härliga scenario med sms om Linköping/Lidköping?
Marina skickade det själv.
Citera
2014-02-13, 07:13
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Han berättade det för sin fru innan någon annan än GM visste att Marina var försvunnen, verkar det som.

Rättelse: Han berättade för sin fru 5 augusti. Men varför i hela friden lägga märke till och komma ihåg detta?

Jag kan ju tycka att han borde vara bergsäker på att det var FS då han tydligen visste väl vem FS var? Eller har jag missförstått den delen också? Känner att jag inte varit inne så mycket sista tiden, så jag säkert missat en del nu.
Citera
2014-02-13, 07:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag kan ju tycka att han borde vara bergsäker på att det var FS då han tydligen visste väl vem FS var? Eller har jag missförstått den delen också? Känner att jag inte varit inne så mycket sista tiden, så jag säkert missat en del nu.
Nej, han visste inte hur FS såg ut.
Citera
2014-02-13, 07:19
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nej, han visste inte hur FS såg ut.

Men han visste vem FS var?
Citera
2014-02-13, 07:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men han visste vem FS var?
Det kan jag inte utläsa ur förhören.
Citera
2014-02-13, 07:44
Bannlyst
Citat:

Rättelse: Han berättade för sin fru 5 eller 7 augusti. Men varför i hela friden lägga märke till och komma ihåg detta?
Det är väl inte så konstigt att LJ drar sig till minnes att han såg grannens bil på rastplatsen ihop med den flaxiga kalsongmannen när polisen redan den 4 augusti går ut med en efterlysning på Marina och hennes bil. LJ kan som resten av Sverige ha sett efterlysningen.
Citera
2014-02-13, 07:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katako
Det är väl inte så konstigt att LJ drar sig till minnes att han såg grannens bil på rastplatsen ihop med den flaxiga kalsongmannen när polisen redan den 4 augusti går ut med en efterlysning på Marina och hennes bil. LJ kan som resten av Sverige ha sett efterlysningen.
Varför minns han inte ens vilken natt som han gjorde iakttagelsen i så fall? Han minns inte ens hur många kompisar som var med honom. Och det var inte Marinas bil han såg, det var en bil liknande Marinas.
Citera
2014-02-13, 07:59
Bannlyst
Citat:
Varför minns han inte ens vilken natt som han gjorde iakttagelsen i så fall? Han minns inte ens hur många kompisar som var med honom. Och det var inte Marinas bil han såg, det var en bil liknande Marinas.
Källa på att det inte var Marinas bil han såg? Jag trodde han sa något av typen "det var Marinas bil eller någon liknande"
Citera
2014-02-13, 08:04
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Källa på att det inte var Marinas bil han såg? Jag trodde han sa något av typen "det var Marinas bil eller någon liknande"

Det är ju trots allt inte ett säkert uttalande förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in