2014-02-12, 08:08
Medlem
AC1Ds avatar
De sa precis oå TV4 att man føreslår en lagændring som gør att polisen kan stoppa alla transaktioner som kan vara kopplade till brott.

Hur de har tænkt att stoppa transaktinerna vet jag inte. Lær ju vara tekniskt omøjligt? Man måste ju komma åt sjælva datorn..
Nu ændrade de formuleringen lite och sa de vill att polisen ska kunna transaktioner som kan vara kopplade till penningtvætt enbart.
Senast redigerad av AC1D 2014-02-12 kl. 08:34.
Citera
2014-02-12, 09:23
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AC1D
De sa precis oå TV4 att man føreslår en lagændring som gør att polisen kan stoppa alla transaktioner som kan vara kopplade till brott.

Hur de har tænkt att stoppa transaktinerna vet jag inte. Lær ju vara tekniskt omøjligt? Man måste ju komma åt sjælva datorn..
Nu ændrade de formuleringen lite och sa de vill att polisen ska kunna transaktioner som kan vara kopplade till penningtvætt enbart.

Verkar omöjligt...
Finns ju till och med ATM på stan nu mera för att köpa BTC.

BTW Någon som vet vrf priset sjunker på BC? har inte haft sån koll på sista tiden 2k+ dipp på 1vecka?. vad har hänt?
Citera
2014-02-12, 13:03
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Verkar omöjligt...
Finns ju till och med ATM på stan nu mera för att köpa BTC.

BTW Någon som vet vrf priset sjunker på BC? har inte haft sån koll på sista tiden 2k+ dipp på 1vecka?. vad har hänt?

Haha, "2k+ dipp" var snyggt sagt för ett minusresultat men visst låg priset runt 5300 för en månad sen?

Citat:
Ursprungligen postat av AC1D

Man ska aldrig lyssna på tv4, riktigt dålig informationskanal. Visst, lotterier, jippotävlingar och frågesporter är man sjuuukt duktig på.

Men att man vill sänka förtroendet genom media, om bitcoin, kommer nog bara accelerera. Det är ingen nyhet att börs-robotar studerar stora flöden och ser återkommande kopplingar som den handlar efter, samma sak här försöker man göra för att sänka förtroendet för Bitcoin. Däremot kommer det misslyckas. Se runt 04 min här http://www.youtube.com/watch?v=Bp05Y97B4v8 men se helst hela programmet, tycker man förklarar ovanligt bra om det här ämnet i det här avsnittet.

Så nej, rättsväsendet kommer aldrig kunna göra någonting speciellt.
Senast redigerad av raxmouse 2014-02-12 kl. 13:28.
Citera
2014-02-12, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Köpa bitcoins på fybse verkar ligga på samma svårighetsgrad som att sätta ihop en ikea möbel.

Varför kan ni inte testa? Lägg ett tokbud med 1kr och se om den blir fylld? Till och med mina päron har lärt sig att man kan prova och klicka runt.... http://www.youtube.com/watch?v=HCqgDZt1CSg

Du är inte den första som frågar RidGid hoppas du får din order igenom

Jag är verkligen trög när det kommer till bitcoin alltså helt sjukt, men kan du förklara en sak bara, jag har satt över 200kr på mitt account på FYBSE och nu vill jag alltså köpa lite bitcoins, jag har kollat hur mycket 200kr räcker och det skulle jag kunna köpa 0,04718 bitcoins för, men jag lägger mig under den gränsen på 0.030 för att jag tänker att det ska gå fort och folk vill köpa av mig min icke, är det bara så inaktivt elr är jag efterbliven, har hållit på nu i cirka 2 veckor inte en enda vill sälja till mig.

En annan sak, hur blir man anonym med sina betalningar? Vi säger till exempel att jag ska handla 4kg heroin på silk road.

Mvh
Citera
2014-02-12, 18:00
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RidGid20
Jag är verkligen trög när det kommer till bitcoin alltså helt sjukt, men kan du förklara en sak bara, jag har satt över 200kr på mitt account på FYBSE och nu vill jag alltså köpa lite bitcoins, jag har kollat hur mycket 200kr räcker och det skulle jag kunna köpa 0,04718 bitcoins för, men jag lägger mig under den gränsen på 0.030 för att jag tänker att det ska gå fort och folk vill köpa av mig min icke, är det bara så inaktivt elr är jag efterbliven, har hållit på nu i cirka 2 veckor inte en enda vill sälja till mig.

En annan sak, hur blir man anonym med sina betalningar? Vi säger till exempel att jag ska handla 4kg heroin på silk road.

Mvh
(FB) Köpa bitcoin på FYB-SE
Citera
2014-02-12, 18:08
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
shit, har de stora bitcoinföretagen stängt av helt nu?
Citera
2014-02-12, 18:17
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RidGid20
Mvh

Ser du din köporder öht? Jag ser ingen som liknar den du beskriver.
Citera
2014-02-12, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
shit, har de stora bitcoinföretagen stängt av helt nu?

Nej. Tills vidare kan du inte göra BTC uttag ifrån Bitstamp, men dom kommer sannolikt fixa det den här veckan. Tills vidare kan du inte göra BTC uttag ifrån MtGox och dom kommer sannolikt inte fixa det den här månaden.

Kraken, Btce*och BFX fungerar som normalt.
Citera
2014-02-12, 19:38
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yiadvakhes
Nej. Tills vidare kan du inte göra BTC uttag ifrån Bitstamp, men dom kommer sannolikt fixa det den här veckan. Tills vidare kan du inte göra BTC uttag ifrån MtGox och dom kommer sannolikt inte fixa det den här månaden.

Kraken, Btce*och BFX fungerar som normalt.

Var har du läst detta?
Citera
2014-02-12, 20:40
Medlem
BaalZeBubs avatar
Det är ju en sak att många misstror Mtgox när de säger att de har tekniska problem. En annan och mycket illavarslande sak är om de faktiskt talar sanning. För vad är det de säger?

"MtGox has detected unusual activity on its Bitcoin wallets and performed investigations during the past weeks."

= konstiga saker har hänt med våra bitcon-konton!

"A bug in the bitcoin software makes it possible for someone to use the Bitcoin network to alter transaction details to make it seem like a sending of bitcoins to a bitcoin wallet did not occur when in fact it did occur. Since the transaction appears as if it has not proceeded correctly, the bitcoins may be resent."

= vi har blivit utsatta för ett bedrägeri

"if the party who altered the transaction is fast enough, for example with a direct connection to different mining pools, or has even a small amount of mining power, it can easily cause the transaction hash alteration to be committed to the blockchain."

= bedrägeriet är gjort av en stor och stark aktör

Alltså: stor aktör med mycket inflytande över nätet har systematiskt utnyttjat en svaghet hos mtgox för att få dem att gång på gång försöka upprepa misslyckade överföringar... som egentligen lyckades.

= någon har bedragit mtgox och tagit ut en helvetes massa bitcoins från dem. Så många att mtgox, den största exchange som finns för bitcoins, ställt in betalningarna.

Så, om mtgox inte ljuger utan talar sanning, så har det gått åt helvete.
Citera
2014-02-12, 20:58
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det är ju en sak att många misstror Mtgox när de säger att de har tekniska problem. En annan och mycket illavarslande sak är om de faktiskt talar sanning. För vad är det de säger?

"MtGox has detected unusual activity on its Bitcoin wallets and performed investigations during the past weeks."

= konstiga saker har hänt med våra bitcon-konton!

"A bug in the bitcoin software makes it possible for someone to use the Bitcoin network to alter transaction details to make it seem like a sending of bitcoins to a bitcoin wallet did not occur when in fact it did occur. Since the transaction appears as if it has not proceeded correctly, the bitcoins may be resent."

= vi har blivit utsatta för ett bedrägeri

"if the party who altered the transaction is fast enough, for example with a direct connection to different mining pools, or has even a small amount of mining power, it can easily cause the transaction hash alteration to be committed to the blockchain."

= bedrägeriet är gjort av en stor och stark aktör

Alltså: stor aktör med mycket inflytande över nätet har systematiskt utnyttjat en svaghet hos mtgox för att få dem att gång på gång försöka upprepa misslyckade överföringar... som egentligen lyckades.

= någon har bedragit mtgox och tagit ut en helvetes massa bitcoins från dem. Så många att mtgox, den största exchange som finns för bitcoins, ställt in betalningarna.

Här har du en utförlig artikel om det senaste tiden "strul" http://www.coindesk.com/bitcoin-bug-guide-transaction-malleability/
Citera
2014-02-12, 21:24
Medlem
redleaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub

(..)

Läs mer, du. Kort förklarad:

> Buggy software hos MtGox
> MtGox klandrar Bitcoin

http://falkvinge.net/2014/02/11/the-embarrassing-fact-mtgox-left-out-of-their-press-release/

"So the problem of malleability remained at MtGox, while having been fixed in the rest of the world. This – the discrepancy itself – was the root cause of the problem, because it meant that MtGox started issuing invalid transaction records for bitcoin withdrawals. Obviously, they were rejected by the bitcoin network."

http://sourceforge.net/mailarchive/forum.php?thread_name=CALf2ePw2jtA3UOrdqk_DS1kfpKZ m39RdSUw3FoP9Bkyog5%3DQRg%40mail.gmail.com&forum_n ame=bitcoin-development

"We're talking about two slightly different things. If their system had
tracked by inputs and outputs (or some kind of static ID) , their system
wouldn't have been issuing refunds/replacements/cancellations in the first
place.
"

MtGox sina grova inkompetens är inte Bitcoin sitt fel.

Varför är det så att dom marknadsplatsen som sporer inputs / outputs fungerar helt normalt?

Transaction hash (något många omtalar som "transaction ID" även om det inte är någon unik ID) är inte hur du håller koll på vem som har och vem som inte har fått betalning. Det är hur MtGox sitt system fungerade. Det är doms problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in