2014-02-11, 19:47
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av not_really
Jag tror inte man kan "höja" eller "sänka" värden på kvinnors kroppar. Vad betyder det ens? Värde på en kropp? Att man tröttnar på att jaga kvinnor på krogen?
Är inte det skönt att slippa det om man är man och bara vill få utlösning?
Självklart gäller detsamma LGBT personer men för enkelhetens skull skriver jag utifrån heteroperspektiv.

Att ha statligt reglerad prostitution kommer däremot att
- ge fler arbetsmöjligheter för båda könen,
- minska antalet våldtäkter,
- öka folkhälsan generellt,
- se till att stigmat mot horor sakta men säkert försvinner.
Då kan kvinnor som vill jobba med sex göra det om de är i skiten ekonomiskt, utan att behöva göra det i hemlighet, och göra det utan att behöva skämmas för det.

Jag ser inte hur det är ogenomförbart?
Nej jag tror aldrig att horor kommer att respekteras, prostituerade får 10x mer betalt än andra jobb det är därför som dem gör det, inte för att bli respekterade.
2014-02-11, 19:59
Medlem
not_reallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Nej jag tror aldrig att horor kommer att respekteras, prostituerade får 10x mer betalt än andra jobb det är därför som dem gör det, inte för att bli respekterade.

Ja, det är ju baserat på en överenskommelse mellan köpare och säljare.
Är det inte det så är det trafficking, värt att poängtera ut, och det är slavhandel.

Jag håller dock inte med dig. Du kanske har negativ attityd till horeri, men jag tror att horor måste få "komma ut" och bli fria från sitt stigma. Jag tror det är möjligt, även fast det inte alls är genetiskt fördelaktigt för män eller kvinnor. Män anses svaga om de går till prostituerade, även det är ett stigma som borde förgöras för att kunna öppna upp en ny marknad. Men jag tror även att det är denna skam som skapar negativ attityd till prostitution, och som stigmatiserar prostituterade.
2014-02-11, 20:09
Medlem
Urkys avatar
Alltså om vi killar och tjejer och folk i allmänt skulle sluta se tjejer som ligger runt mycket som "horor" och sluta använda det som ett skällsord och istället uppmuntra sexualiteten så skulle det gagna oss killar betydligt mer igenom att tjejerna skulle vara mer villiga och så vidare och inte hålla på och tänka på sitt rykte för om det är något som begränsar oss i livet när vi hela tiden ska hålla på bry oss vad andra tänker "vad ska den personen tycka om mig om jag låg med den här och den här personen?". Det begränsar våra liv någonting fruktansvärt. Jag ångrar själv att jag inte var mer frisläppt i min ungdom istället för hålla på och tänka att "vad ska den tycka om jag gör det här och det där".

Jag tycker att sexualitet är något som ska uppmuntras så länge det inte handlar om otrohet eller ligger med en kompis flickvän och så vidare. Så ligg på kvinnor och tjejer där ute hur mycket ni vill för jag bryr mig inte ett skit och kommer aldrig att göra det heller. Moralen är ingenting som ska hindra ens levnadssätt.
2014-02-11, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urky
Alltså om vi killar och tjejer och folk i allmänt skulle sluta se tjejer som ligger runt mycket som "horor" och sluta använda det som ett skällsord och istället uppmuntra sexualiteten så skulle det gagna oss killar betydligt mer igenom att tjejerna skulle vara mer villiga och så vidare och inte hålla på och tänka på sitt rykte för om det är något som begränsar oss i livet när vi hela tiden ska hålla på bry oss vad andra tänker "vad ska den personen tycka om mig om jag låg med den här och den här personen?". Det begränsar våra liv någonting fruktansvärt. Jag ångrar själv att jag inte var mer frisläppt i min ungdom istället för hålla på och tänka att "vad ska den tycka om jag gör det här och det där".

Jag tycker att sexualitet är något som ska uppmuntras så länge det inte handlar om otrohet eller ligger med en kompis flickvän och så vidare. Så ligg på kvinnor och tjejer där ute hur mycket ni vill för jag bryr mig inte ett skit och kommer aldrig att göra det heller. Moralen är ingenting som ska hindra ens levnadssätt.
Det är för att du har en ytlig syn på sexualitet. Du tror att det är en social lek eller en nihilistisk förnöjsamhet. Det är livets grund, mening och mål. Med ditt scenario skulle män sluta engagera dig i samhället eftersom deras framtid skulle bli meningslös. Män vill kontrollera kvinnors sexualitet för att veta att dem har en plats i evolutionen, en lott till evigheten. Bevare mig för 25-åriga högskolebebisar .......
2014-02-11, 20:46
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChildrenOfBodom
Du får knulla runt hur mycket du vill. Men då får du vara beredd på att ingen (förutom hen-mes-feminist-killarna) vill ha dig (de vill egentligen inte ha dig heller, men de har inga andra val).

Har du överhuvudtaget ens tänkt tanken på om vi kvinnor vill ha män som knullar runt? Har vi överhuvudtaget det mandatet? Vems intressen är mest värt i samhället ? Männens? Kvinnornas? Utan den så kallade betalhoran (som män köper ) vad skulle hända om det inte fanns några så kallade riktiga horor? Om en man knullar runt i tid och otid , vem sjutton av er män tror att vi kvinnor gillar en sådan horbock? Du knullar runt som du vill, vem har sagt till dig att du har den rättigheten och till och med sätter dig över en kvinna som gör exakt samma sak som dig? Du föddes ur en kvinnas f.... och den blev k...... av en man! Vad vet den mannen om hennes sexliv innan? Om han nu inte höll henne instängd under uppsikt medans han knullade runt och innan han fick ta sin älskade oskuld. Det är dags för er grabbar att ta hand om era egna spermier som ni sprutar ut till höger och vänster och ger f... i att skylla på oss kvinnor att ni är kåta. Prata om hur illa ni behandlar de kvinnor som satt er till världen för sjutton. Utan en f.... Hade ni dött i en spermiehög. Ska det vara så svårt att förstå?
2014-02-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Du har nog missförstått jag menar avtrubbad som att du kanske behöver mer och mer avancerat sex för att lilleman ska vakna, du har blivit en dopamin knarkare. Gällde det bilar skulle du bli tvungen att köpa ny och dyrare bil varje vecka. Gällde det heroin skulle du redan vara död av en överdos. Tjockis om det gällde mat etc, ja du fattar

Du har förmodligen rätt med domapin knarkandet, hatten av. Några råd hur man slutar? Eller varför frågar jag, en gång hooked alltid hooked.
2014-02-11, 21:02
Medlem
goran744s avatar
Det är tyvärr vissa/många män som beter sig som de så kallade gratishororna och som ALDRIG får ett öre för sina spermier. Hur känns det grabbar? Att ni aldrig får betalt för era spermiehinkar ni fyller till höger och vänster? NI är ju alltid gratis!!!!!!! Om vi nu skall hålla oss till den riktiga sanningen.
2014-02-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Har du överhuvudtaget ens tänkt tanken på om vi kvinnor vill ha män som knullar runt? Har vi överhuvudtaget det mandatet? Vems intressen är mest värt i samhället ? Männens? Kvinnornas? Utan den så kallade betalhoran (som män köper ) vad skulle hända om det inte fanns några så kallade riktiga horor? Om en man knullar runt i tid och otid , vem sjutton av er män tror att vi kvinnor gillar en sådan horbock? Du knullar runt som du vill, vem har sagt till dig att du har den rättigheten och till och med sätter dig över en kvinna som gör exakt samma sak som dig? Du föddes ur en kvinnas f.... och den blev k...... av en man! Vad vet den mannen om hennes sexliv innan? Om han nu inte höll henne instängd under uppsikt medans han knullade runt och innan han fick ta sin älskade oskuld. Det är dags för er grabbar att ta hand om era egna spermier som ni sprutar ut till höger och vänster och ger f... i att skylla på oss kvinnor att ni är kåta. Prata om hur illa ni behandlar de kvinnor som satt er till världen för sjutton. Utan en f.... Hade ni dött i en spermiehög. Ska det vara så svårt att förstå?
Det är mycket mer klandervärt med en runtknullande kvinna än en runtknullande man. Det är våra fullständigt olika reproduktiva förutsättningar som gör vår syn på sexualitet fullständigt olika varandra. Försök förstå det.
2014-02-11, 21:12
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pooke
Du har förmodligen rätt med domapin knarkandet, hatten av. Några råd hur man slutar? Eller varför frågar jag, en gång hooked alltid hooked.
Beror på om du tycker det är ett problem eller inte. Det du kan göra är läsa på om hjärnans belöningssystem och experimentera med avhållsamhet

Off topic men jag är lite intresserad av sånt här eftersom jag själv har något av en missbrukarpersonlighet
2014-02-11, 21:17
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Det är mycket mer klandervärt med en runtknullande kvinna än en runtknullande man. Det är våra fullständigt olika reproduktiva förutsättningar som gör vår syn på sexualitet fullständigt olika varandra. Försök förstå det.

Nej du har helt och hållet käpprakt åt h.... fel! DETTA ÄR MANNENS EGEN FÖRESTÄLLNING OCH SANNING. Det är mannens ord. Inte kvinnans. EN man k..... alltid gratis, en riktig gratis h... med andra ord. Män vill ju leka med det ordet. Vissa av er måste jag påpeka.
Försök förstå det här istället!
Vill just du bli kallad HORA? För att du är så kallad reproduktiv? Mannen k..... bevisligen alltid gratis och får han inte det så betalar han en liten pulla som kanske har k.... TUSEN andra betalande män. Kanske får sjukdomar på pillen som en extra räkning på köpet, men då är det horans fel igen på grund av att den betalande mannen betalade en hundring extra för att få det extra skönt i sin så kallade reproduktionsresa i livet.
Lägg av med detta grabbar, män, gubbar och killar.Ta er egen dolme i handen och var lite stolta över den i stället för att slaska runt den i varenda kvisthål som finns. Både ruttna och mögliga och orörda och fina små smulor som de flesta kvinnor är rädda om.
TA ansvar över era kukar gubbar
2014-02-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nej du har helt och hållet käpprakt åt h.... fel! DETTA ÄR MANNENS EGEN FÖRESTÄLLNING OCH SANNING. Det är mannens ord. Inte kvinnans. EN man k..... alltid gratis, en riktig gratis h... med andra ord. Män vill ju leka med det ordet. Vissa av er måste jag påpeka.
Försök förstå det här istället!
Vill just du bli kallad HORA? För att du är så kallad reproduktiv? Mannen k..... bevisligen alltid gratis och får han inte det så betalar han en liten pulla som kanske har k.... TUSEN andra betalande män. Kanske får sjukdomar på pillen som en extra räkning på köpet, men då är det horans fel igen på grund av att den betalande mannen betalade en hundring extra för att få det extra skönt i sin så kallade reproduktionsresa i livet.
Lägg av med detta grabbar, män, gubbar och killar.Ta er egen dolme i handen och var lite stolta över den i stället för att slaska runt den i varenda kvisthål som finns. Både ruttna och mögliga och orörda och fina små smulor som de flesta kvinnor är rädda om.
TA ansvar över era kukar gubbar
Kvinnors reproduktiva värde är oerhört mycket större än mannens för ett samhälle.
Mäns reproduktiva framgång bygger på kvantitet, kvinnors på kvalitet.

Fundera en stund på det.
2014-02-11, 21:32
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Kvinnors reproduktiva värde är oerhört mycket större än mannens för ett samhälle.
Mäns reproduktiva framgång bygger på kvantitet, kvinnors på kvalitet.

Fundera en stund på det.
Exakt det är det som är grunden till hela diskussionen kvinnans sexuella värde är 100 gånger större än mannens och det förstör så mycket när kvinnan sänker sitt värde genom att knulla runt.

Kvinnor måste ta ansvar för sitt eget beteende och inte vara horor, svenska män och samhället har förstås också ett ansvar eftersom de har låtit det här hända.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in