2018-06-22, 13:15
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Naja, nu är det ju du som kommit med (floskeln?) "sex är ingen rättighet". Definera det hur du vill, men få det gärna att gå ihop med något.
Sex är ingen rättighet nej. Det är du som inte förstår vad begreppet innebär.

Tex: kommunen har en skyldighet att förse sina invånare med rent vatten, vilket du har rätt till
Kommunen har ingen skyldighet att förse dig med sex
2018-06-22, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Sex är ingen rättighet nej. Det är du som inte förstår vad begreppet innebär.

Tex: kommunen har en skyldighet att förse sina invånare med rent vatten, vilket du har rätt till
Kommunen har ingen skyldighet att förse dig med sex

Skall jag tolka det här som att när köp av sexuella tjänster var lagligt så såg alla kommuner till att förse dig med sex???
Vad är kopplingen?
2018-06-22, 13:26
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Skall jag tolka det här som att när köp av sexuella tjänster var lagligt så såg alla kommuner till att förse dig med sex???
Vad är kopplingen?
När var det lagligt att köpa sex i modern tid? Och nej, bara för att det är lagligt så är det ingen rättighet.
2018-06-22, 13:35
Medlem
Citat:
När var det lagligt att köpa sex i modern tid? Och nej, bara för att det är lagligt så är det ingen rättighet.

Men du hade förhoppningsvis en anledning eller tanke bakom att skriva "sex är ingen rättighet", eller?
Nu när du har förklarat dig lite låter det så här i mina öron:

Sex är ingen rättighet, därför kan sexköp inte vara lagligt.

Översatt:
Eftersom kommuner inte har en skyldighet att förse dig med sex, kan inte sexköp vara lagligt.

Nej. Enligt mig är det här betydligt bättre:
Vuxna människor skall få ha sex med varandra utan att staten blandar sig i och det borde ingå i FN's deklaration av mänskliga rättigheter. Dessutom borde en fungerande sexmarknad vara ett minimum för ett civiliserat land. Även handikappade människor mår bra av sex ibland.
2018-06-22, 13:41
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Men du hade förhoppningsvis en anledning eller tanke bakom att skriva "sex är ingen rättighet", eller?
Nu när du har förklarat dig lite låter det så här i mina öron:

Sex är ingen rättighet, därför kan sexköp inte vara lagligt.

Översatt:
Eftersom kommuner inte har en skyldighet att förse dig med sex, kan inte sexköp vara lagligt.

Nej. Enligt mig är det här betydligt bättre:
Vuxna människor skall få ha sex med varandra utan att staten blandar sig i och det borde ingå i FN's deklaration av mänskliga rättigheter. Dessutom borde en fungerande sexmarknad vara ett minimum för ett civiliserat land. Även handikappade människor mår bra av sex ibland.
Herregud, förstår du inte vad en analogi är? Jag anser att lagen är bra. Sexhandel medför ett flertal problem, och det minskar inte traffickingen i de länder där det är lagligt.

Sex är ingen rättighet, oavsett om du är asful eller handikappad.
2018-06-22, 13:56
Medlem
Citat:
Herregud, förstår du inte vad en analogi är? Jag anser att lagen är bra. Sexhandel medför ett flertal problem, och det minskar inte traffickingen i de länder där det är lagligt.

Sex är ingen rättighet, oavsett om du är asful eller handikappad.

Rent konkret. Säg att någon vill hjälpa t ex handikappade människor med sex mot lite betalning.
Inser du verkligen inte att du förtrycker alla inblandade med din bullshit?
...och anledningen till din onska, är helt obegriplig.
2018-06-22, 13:57
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Rent konkret. Säg att någon vill hjälpa t ex handikappade människor med sex mot lite betalning.
Inser du verkligen inte att du förtrycker alla inblandade med din bullshit?
...och anledningen till din onska, är helt obegriplig.
Ja Gud vilken ondska att anse att sexköp bör vara fortsatt olagligt.
2018-06-22, 13:58
Medlem
Citat:
Ja Gud vilken ondska att anse att sexköp bör vara fortsatt olagligt.

Ja det måste vara ondska. Finns ju ingen fördel med det.
2018-06-22, 14:37
Medlem
Mess avatar
Vore väl skitbra utifall någon kunde lägga ut en facebooksida med titeln "SLAMPGIRL".

Där kunde seriösa män posta och kolla upp statistiken på de kvinnor de var intresserade av så slapp både männen och kvinnorna i fråga bli besvikna. (Slampor/gratisluder verkar ha en uttalad vilja i alla fall här på nätet att vilja välja bort dem som kritiserar dem så det hade verkligen varit ett vinnande koncept).

Fuckboy är snarare en sida där runtknullande fnask kan kolla av så att killen verkligen är en fuckboy så de vet de kan ligga med honom.
(Varför skulle vi annars vara singeltätast i världen?)

Vad tror ni slampor?, Vore det inte bra?
2018-06-22, 14:37
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ja det måste vara ondska. Finns ju ingen fördel med det.
Det vore ju bättre för miljön om gamla kärringar slapp åka flygplan till Gambia för att köpa sex , eller hur ?

Kanske borde Mp haft detta som valfråga istället för att bjäbba om sugrör av plast .
2018-06-22, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Det vore ju bättre för miljön om gamla kärringar slapp åka flygplan till Gambia för att köpa sex , eller hur ?

Kanske borde Mp haft detta som valfråga istället för att bjäbba om sugrör av plast .

Ja, vill en kille tjäna pengar på att sexullt tillfredställa en tjock feministkärring, skulle jag inte för mitt liv stoppa honom. Hur kan man få sådana ideer in i skallen liksom? Är ju upp till honom. Med lite tur blir hon mindre hatisk också.
Jag förstår verkligen inte hur en del tänker.

De vill bara förstöra för andra.
Senast redigerad av ManManne 2018-06-22 kl. 14:54.
2018-06-22, 14:57
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper

Vore intessant se motsvarande siffra för torskarna som åker till Thailand

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in