Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-02-06, 18:02
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copters
Måste rätta dig med Ranch & Sourcream "Ranchchips" eller vad det nu heter, dessa fanns i affär under hösten som varit för att sedan plockas bort. Men det är riktigt goda chips om man gillar sourcream, inte alls som vanliga sourcream chips från OLW eller Estrella utan helt ätbara. Det smakar som det ska smaka så att säga.

Hm.. den ICA jag handlade sist hos, hade den chipssorten på hyllan. Det var bara dock en påse kvar. Om du menar Estrellas "Ranch & Sourcream", så kan det mycket väl vara som a4ca skriver.
Citera
2014-02-10, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copters
Måste rätta dig med Ranch & Sourcream "Ranchchips" eller vad det nu heter, dessa fanns i affär under hösten som varit för att sedan plockas bort. Men det är riktigt goda chips om man gillar sourcream, inte alls som vanliga sourcream chips från OLW eller Estrella utan helt ätbara. Det smakar som det ska smaka så att säga.

Ranchchips från OLW är inte samma chips som Sourcream & Ranch från Estrella som släpptes nu i samband med OS.
Citera
2014-02-10, 14:24
Medlem
Jag tycker Estrellas nya grill med vitlök är extremt goda. Inte lika smaklösa som vanliga grill och perfekta att dippa. Däremot var jag ute på estrellas hemsida och såg kaloriförteckningen. Är det någon som har en påse hemma att jämföra med? Enligt produktlistan innehåller grill och vitlök "bara" 340 kcal/100g jämfört med i princip alla andra av chipssorterna som ligger på ungefär 520-530. Anledningen verkar vara högre kolhydratsinnehåll (60 g/100 istället för 50g/100) men MYCKET lägre fettinnehåll, 7 g/100g jämfört med vanliga grillchipsens 33. Kan detta verkligen stämma? Och om det gör det, varför känner man inte större skillnad på dessa chipsen jämför med andra?
Citera
2014-02-14, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thenyoufadeaway
Jag tycker Estrellas nya grill med vitlök är extremt goda. Inte lika smaklösa som vanliga grill och perfekta att dippa. Däremot var jag ute på estrellas hemsida och såg kaloriförteckningen. Är det någon som har en påse hemma att jämföra med? Enligt produktlistan innehåller grill och vitlök "bara" 340 kcal/100g jämfört med i princip alla andra av chipssorterna som ligger på ungefär 520-530. Anledningen verkar vara högre kolhydratsinnehåll (60 g/100 istället för 50g/100) men MYCKET lägre fettinnehåll, 7 g/100g jämfört med vanliga grillchipsens 33. Kan detta verkligen stämma? Och om det gör det, varför känner man inte större skillnad på dessa chipsen jämför med andra?

Tittade själv på en påse när jag var och handlade idag och mycket riktigt stämde mina misstankar. Står 530 på påsen istället för de 340 på hemsidan. Konstigt att det lyckats lägga in så pass felaktig information.
Citera
2014-02-14, 16:38
Medlem
DIEXELs avatar
Provade gräslök (jävla chives) och grill/vitlök i förra veckan och de var faktiskt riktiga goda.

I helgen så ska man prova "biffchipsen", får se hur det kommer att gå...
Citera
2014-02-14, 18:01
Medlem
Drevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Provade gräslök (jävla chives) och grill/vitlök i förra veckan och de var faktiskt riktiga goda.

I helgen så ska man prova "biffchipsen", får se hur det kommer att gå...

Rekomenderas tyvärr INTE!

De var ätbara, inte mer.
Citera
2014-02-20, 20:02
Medlem
Ranchis avatar
Nya Ranch sourcream från Estrella är sjukt goda, påminner bra mycket mer om hur sourcream chips brukade smaka förr än vad de gör idag. Rekomenderas starkt!

Citera
2014-02-20, 21:27
Medlem
Nycticoraxs avatar
Tipps på dipps som funkar bra med nya Grill & Vitlök-chipsen?
Citera
2014-02-24, 17:41
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax

Holiday eller hot holiday passar ju till i stort sett alla chips. Bästa allround-dippen.
Citera
2014-02-24, 17:48
Medlem
Nahasapeemapetilons avatar
Jävla tråd att läsa när man deffar.....
Citera
2014-02-26, 14:01
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Jag själv skulle nog köra på en holiday eller fresh island, eftersom det är väldigt mycket smak i dessa chips så kan det vara trevligt med någon lite mer fräsch och neutral smak. (älskar förövrigt dessa chips)
Citera
2014-03-02, 16:13
Medlem
Double beef var ju helt oätbar! Enda gången jag har kastat en påse chips innan jag ätit upp dem. Smakar ju buljongtärning och bränt?
Vitlökschipsen funkade men kommer inte att köpas igen. Inget speciellt.

Double Red Onion & Sourcream-chips och Holiday är de jag gillar mest!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in