Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-03-23, 12:13
Medlem
irrblosss avatar
Lagom till påsk släpper tydligen OLW tre nya smaker som kockar har fått smaksätta.

Citat:
OLW har låtit tre kockar smaksätta chips som nu ska tävla om godaste smak. Den som säljer mest får en plats i ordinarie sortimentet. Det är Tommy Myllymäkis chips med smak av jalapeño och yoghurt, Tom Sjöstedts med tre sorters lök och Christian Hellbergs som ska smaka rostad kyckling.

Källa: http://blogg.alltommat.se/malinsmix/2014/03/12/kockarnas-nya-chips-test/
Citera
2014-03-23, 22:25
Medlem
Jag vet inte, blir alltid lika besviken på alla 'nya smaker' som lanseras. Kommer även på mig själv med att tänka att chips är inte gott.
Citera
2014-03-23, 22:38
Medlem
irrblosss avatar
Första näven är god, sedan mår man illa, men fortsätter ändå äta.
Citera
2014-03-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Första näven är god, sedan mår man illa, men fortsätter ändå äta.

Precis så är det. Jag tycker nog tanken är godare, alltså när man väl köpt chipsen. Efter de första chipsen är man redan trött på dom.
Citera
2014-03-24, 16:22
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Precis så är det. Jag tycker nog tanken är godare, alltså när man väl köpt chipsen. Efter de första chipsen är man redan trött på dom.

Precis, man har någon sorts barndomstanke kvar (när man i princip bara åt några nävar åt gången) att chips skall vara så oerhört gott men man blir besviken efter några nävar varje gång när det givit en känslan av att man bara vräker i sig men likt förbannat tar påsen slut.

Nya smaker testas ibland men jag tycker allt ändå brukar landa i en smak av grillchips av olika nyanser.
Citera
2014-04-13, 12:33
Medlem
irrblosss avatar
Idag hittade jag de tre chipsnyheterna som kockar varit inblandade i att ta fram. Tänkte köpt en påse av varje sort, men tog bara två pga skammen att stå i kassan med tre påsar chips. Köpte Jalapeño och yoghurt samt Roast chicken. Hittills har jag bara testat Roast chicken, och även om de inte smakar direkt som grillad kyckling så var de riktigt goda. Ingen konstig eftersmak heller.

Edit: Har nu även testat Jalapeño och yoghurt. Mycket goda och fräscha chips - perfekta till sommaren. Smakar gurka och yoghurt med en liiiten hetta av jalapeño som kommer ett tag efteråt. Svårt att utse en vinnare av ovanstående två smaker, båda är goda på sitt sätt.
Senast redigerad av irrbloss 2014-04-13 kl. 13:07.
Citera
2014-04-13, 17:53
Medlem
Hyvla-en-ulks avatar
Citat:
Idag hittade jag de tre chipsnyheterna som kockar varit inblandade i att ta fram. Tänkte köpt en påse av varje sort, men tog bara två pga skammen att stå i kassan med tre påsar chips. Köpte Jalapeño och yoghurt samt Roast chicken. Hittills har jag bara testat Roast chicken, och även om de inte smakar direkt som grillad kyckling så var de riktigt goda. Ingen konstig eftersmak heller.

Edit: Har nu även testat Jalapeño och yoghurt. Mycket goda och fräscha chips - perfekta till sommaren. Smakar gurka och yoghurt med en liiiten hetta av jalapeño som kommer ett tag efteråt. Svårt att utse en vinnare av ovanstående två smaker, båda är goda på sitt sätt.

Var det möjligtvis på Netto?
Såg i deras reklamblad för nästa vecka att de kostar 15 kronor per påse för 275 gram.
Citera
2014-04-13, 18:07
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyvla-en-ulk
Var det möjligtvis på Netto?
Såg i deras reklamblad för nästa vecka att de kostar 15 kronor per påse för 275 gram.
Ja precis. På mitt lokala Netto brukar de alltid plocka upp kommande veckas varor på söndagen .
Citera
2014-04-13, 18:10
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Hittills har jag bara testat Roast chicken, och även om de inte smakar direkt som grillad kyckling så var de riktigt goda. Ingen konstig eftersmak heller
Jag är ingen chipsälskare men just roast chicken-chips tycker jag om. Har du smakat Lay's/Walkers Roast Chicken och kan jämföra med de svenska?
Citera
2014-04-13, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag vet inte, blir alltid lika besviken på alla 'nya smaker' som lanseras. Kommer även på mig själv med att tänka att chips är inte gott.

Köp kvalitetschips då, istället för att fetta med sunkiga OLW eller Estrella?
Citera
2014-04-13, 18:15
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag är ingen chipsälskare men just roast chicken-chips tycker jag om. Har du smakat Lay's/Walkers Roast Chicken och kan jämföra med de svenska?
Har inte testat Lay's eller Walkers Roast Chicken. Däremot andra smaker, och överlag är ju dessa betydligt bättre än de svenska varianterna. De svenska chipsen är lite för tjocka och blir lätt som en sörja när man tuggat dem lite för länge. Även Roast Chicken lider av detta problem.
Citera
2014-04-14, 08:25
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Jag är verkligen ingen fan av yoghurt men om man inte gillar det, skulle du ändå säga att de är ätbara eller är det lika bra att skippa det hela just bara för den smakdelen? Tar de andra smakerna överhanden?
Jag brukar passa på att fylla på chipslagret när jag är barnvakt, nåt skall man la ha för att man har småknoddar springandes hemmavid nån dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in