2014-02-09, 23:36
Medlem
WindowsSetups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sludgecore
Hur gör man det?
Du väljer "Uppgradera" alternativet i installationsprogrammet för Windows.
Citera
2014-02-09, 23:36
Medlem
cmangs avatar
Citat:
Hur gör man det?

Har du provat sätta in skivan? Det går inte att missa.
Citera
2014-02-09, 23:40
Medlem
Sludgecores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Starta installationen med skivan och så ska det finnas ett alternativ. Minns inte exakt vad det står. Länge sen.

Det förutsätter ju att det redan finns en windowsinstallation på den hårddisken. stämmer det? Eller ska du "installera om" windows på en hårddisk som inte har det på sig i dagsläget?

Ska man trycka på installera nu eller reparera datorn? Ska installera om en hd som redan har Windows.
Citera
2014-02-09, 23:42
Medlem
Sludgecores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmang
Har du provat sätta in skivan? Det går inte att missa.

Jodå, så illa är det inte haha
Citera
2014-02-09, 23:45
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ska man trycka på installera nu eller reparera datorn? Ska installera om en hd som redan har Windows.

Minns som sagt inte till 100%. Vad är problemet med den befintliga installationen? Testa att reparera då.
Citera
2014-02-10, 00:06
Medlem
Sludgecores avatar
Citat:
Minns som sagt inte till 100%. Vad är problemet med den befintliga installationen? Testa att reparera då.

En krasch pga av ett strömavbrott. Har en hel del viktiga saker på datorn, så gör det säkra före det osäkra.
Citera
2014-02-10, 00:15
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
En krasch pga av ett strömavbrott. Har en hel del viktiga saker på datorn, så gör det säkra före det osäkra.

Fungerar hårdisken als då?

Alltså, om du har båda ikopplade, kommer du då åt denna?

Isåfall borde du väll som plan b kunna skapa en ny portion på den genom att ha den inkopplad som 2a ihop med en hd med fungerande windows som du sedan väljer att installera Windows på.

Fast å andra sidan så kan du ju bara föra över all din data du vill spara för att sedan formatera hela skiten isåfall.
Citera
2014-02-10, 00:20
Medlem
Bbobis avatar
Hur som helst. Om jag gör detta på min. Dator så dyker det efter ominstallationen upp en ny mapp som heter windows.old som innehåller all sparad data.

Hoppas nån med fräschare kunskaper kan komplettera. Bra tag sedan jag sysslade med detta.
Citera
2014-02-10, 00:33
Medlem
Sludgecores avatar
Citat:
Fungerar hårdisken als då?

Alltså, om du har båda ikopplade, kommer du då åt denna?

Isåfall borde du väll som plan b kunna skapa en ny portion på den genom att ha den inkopplad som 2a ihop med en hd med fungerande windows som du sedan väljer att installera Windows på.

Fast å andra sidan så kan du ju bara föra över all din data du vill spara för att sedan formatera hela skiten isåfall.

Får hoppas det. Är verkligen kass på datorer... Känner för att lämna in din till ngn som kan fixa den, för jag knappt till diagnosen på den.
Citera
2014-02-10, 00:42
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Får hoppas det. Är verkligen kass på datorer... Känner för att lämna in din till ngn som kan fixa den, för jag knappt till diagnosen på den.

Kan du koppla in båda så gör det och se o
M datorn hittar den andra hårddisken och spara det du vill spara. Annars är du nog rätt körd den här vägen.
Citera
2014-02-10, 00:48
Medlem
Sludgecores avatar
Citat:
Kan du koppla in båda så gör det och se o
M datorn hittar den andra hårddisken och spara det du vill spara. Annars är du nog rätt körd den här vägen.

Båda är inkopplade. Det bästa kanske är att installera om och se vad som händer.
Citera
2014-02-10, 01:03
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Båda är inkopplade. Det bästa kanske är att installera om och se vad som händer.

Det jag menar är att om nu den andra fungerar borde du ha åtkomst till den när båda är inkopplade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in