Har Windows 7 fortfarande problem med att identifiera vissa ljudkort...? Jag tycker att det verkar väldigt konstigt då operativsystemet har funnits på marknaden ett bra tag, men många verkar än idag uppleva samma problem som mig.
Jag formaterade en av mina hårddiskar och installerade Windows 7 (Enterprise) men jag får inte ljudet att fungera. Jag har googlat som en tok hela dagen utan att hitta något vettigt svar, det enda jag hittar är fler personer som har samma problem...
Windows hittade inget ljudkort så jag googlade runt och det visade sig att jag har ett "Realtek ALC888" (?) som verkar vara inbyggt i ljudkortet. Jag hittade till slut någon "Realtek HD Audio Driver" eller liknande men får fortfarande inget ljud. Jag har gått in i BIOS och aktiverat det inbyggda ljudkortet och Windows listar numera "
Speakers" - Realtek High Definition Audio" och "
Realtek Digital Output" - Realtek High Definition Audio" under kontrollpanelen -> ljudenheter.
Väljer jag att använda "Speakers" så rör sig de där gröna staplarna till höger som för att visa att låten spelas och jag får även upp den vanliga ljudmenyn ("högtalaren" nere i högra hörnet av Windows) men ändå får jag inte ut något ljud ur högtalarna. Jag får inte heller ut något ljud i testläget.
Vad är problemet och hur löser jag det? Finns det ens någon lösning på mitt problem med tanke på hur många artiklar rörande detta jag hittade tidigare idag utan att finna något svar...?

Det rör sig om ett Logitech Z-5500-system om det spelar någon roll.
Jag är ytterst tacksam för all hjälp jag kan få!