Citat:
Ursprungligen postat av
barnet
Mayer tar helt groteska bakåtsvingar. Hur fan kan han ens ha en chans mot en spelare som tsonga...
F.Mayer (finns en annan med samma namn så det är värt att notera förnamnet) har en väldigt egen spelstil. En mycket underhållande spelare att titta på som kan spela väldigt bra tennis, speciellt på gräs där han har två kvartsfinaler i Wimbledon på meritlistan t.ex. Det är kul att se honom spela när han är bra för han kan verkligen göra det svårt för motståndarna sina med konstiga slag, forehand-slice t.ex
Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
Hmm ,undrar vilket underlag det blir och vilka som spelar ,det lr ju bli hard court ,Eriksson har börjat svagt i år,Ymer hyffsat ,Arvidsson har spelat väldigt bra på grus senaste veckorna och Lindell avslutade förra året bra.Kanske skulle vart bäst möta Rumänien på grus hehe ,Ukrainarna kanske mänskligare på grus?
Ja grus skulle vara att föredra för Sverige då Stakhovsky är sämre där, snabb bana är sämst för då är han riktigt bra. Man kan i princip ge upp om att försöka slå Dolgopolov om han är med, han är för bra på alla underlag, det är smartare att fokusera på att slå deras tvåa och göra det svårast möjligt för honom, det blir ju Stakhovsky om Dolgopolov är med. Är ingen av dem med så tror jag Sverige har en bra chans att vinna, dem är ju fortfarande underdogs men chanserna är ganska bra ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
Jo ,den där Rotterdam turneringen brukar det ju va bra startfält i ,en av dom mest populära inomhus turneringarna har jag för mig.
Även Buenos Aires har riktigt bra startfält i år, många bra grusspelare är med, kan bli en intressant turnering även det.