2014-02-04, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Jag vet att man inte ställer av dem, utan att det handlar om skador. Dock kan man konstatera att väldigt många spelare blir skadade i samband med DC-matcher jämfört med andra turneringar, så jag misstänker att det här med vad som är en skada är en definitionsfråga. Alla spelare har väl mer eller mindre skavanker och slitage hela tiden, men sen är det en motivationsfråga huruvida sådant stoppar en från spel eller inte.

Nu har jag inte statistiken framför mig, men hur många av dessa DC-matcher har Tjeckien vunnit utan Berdych i laget. Och breddmässigt är ju Frankrike och Spanien klart bäst, men det kan räcka med ett lag som Storbritannien, som bara har en riktigt bra spelare på topp100, för att slå ut dessa lag (när inte Nadal spelar), och det är sådant som gör turneringen så öppen.
Berdych har spelat nio av dom tio senaste, fel av mig Tjeckien har tio raka matcher. DC är annorlunda, men idag finns det rankingpoäng att hämta samt viktigt för eventuellt OS-deltagande.
Senast redigerad av Alessandro 2014-02-04 kl. 16:11.
Citera
2014-02-04, 18:12
Medlem
En finalplats i DC för en singelspelare motsvarar 420 poäng, vilket är lika med ranking 130 idag om man har det som enda resultat.
Så visst finns det poäng att hämta i DC.
Citera
2014-02-06, 00:23
Bannlyst
Tittar på Estrella - Wang nu och behöver en sak förklarad

Tredje set, står 1-1 i Estrellas serve, Wang har breakboll vid 30-40

Estrella servar, de kommer in i ett rally på ett par bollar, inga snabba bollar utan de spelar från baslinjen när någon ropar något - kanske 6 slag in på rallyt - och de stannar upp för att spela om poängen.

Vad kan ha hänt här? Aldrig sett detta förut.
Citera
2014-02-06, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Tittar på Estrella - Wang nu och behöver en sak förklarad

Tredje set, står 1-1 i Estrellas serve, Wang har breakboll vid 30-40

Estrella servar, de kommer in i ett rally på ett par bollar, inga snabba bollar utan de spelar från baslinjen när någon ropar något - kanske 6 slag in på rallyt - och de stannar upp för att spela om poängen.

Vad kan ha hänt här? Aldrig sett detta förut.
Kom det en annan boll in på banan eller tappade någon av bollpersonalen en boll?
Citera
2014-02-06, 13:04
Medlem
Bjurras avatar
Kan också varit en linjedomare som började vifta med handen eller sa något och sen ändrade sig.
Citera
2014-02-07, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Sverige möter Ukraina hemma i april i DC.

Det blir tufft , Stakhovsky och Dogopolov ,får nog va glad om vi får med oss nått set i singlarna .
Senast redigerad av pederN 2014-02-07 kl. 14:14.
Citera
2014-02-08, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Det blir tufft , Stakhovsky och Dogopolov ,får nog va glad om vi får med oss nått set i singlarna .
Nu är det inte säkert att Dogopolov spelar, han stod t.ex över första rundan.
Citera
2014-02-08, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN

Stakhovsky går att knäcka då han har en väldigt låg lägstanivå men Dolgopolov går inte att knäcka för de svenska herrarna, han är alldeles för bra, dessutom så spelar han väldigt svårt om man aldrig har mött honom förut.

Sverige får göra sitt bästa och hoppas på att de skadar sig, spelar svenskarna sin bästa tennis så kan de slå resterande spelare i Ukraina. Dubbeln är Sverige favoriter i som vanligt.
Citera
2014-02-08, 17:02
Medlem
BleAivanos avatar
Det står 1-1 i FedCup-matchen mellan Sverige och Polen efter första dagen.
Johanna Larsson slog Katarzyna PITER enkelt med 6-1,6-2 medan Radwanska
avfärdade Arvidsson lika enkelt med 6-1,6-1.

I bästa fall så lyckas Sverige ta det hela till ett avgörande i dubbeln men jag tror tyvärr att
Arvidsson får stryk av Piter imorgon och Johanna lär inte ha en chans mot Radwanska.

Jag tror inte heller på seger i dubbeln men man kan ju alltid hoppas.

http://www.fedcup.com/en/draws-results/tie/details.aspx?tieId=100020731
Citera
2014-02-08, 22:20
Medlem
barnets avatar
Nu har jag köpt Wilson Blade 98. Någon annan här som har erfarenhet av den? Ni som skriver här, vad lirar ni med för racket?
Citera
2014-02-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Det står 1-1 i FedCup-matchen mellan Sverige och Polen efter första dagen.
Johanna Larsson slog Katarzyna PITER enkelt med 6-1,6-2 medan Radwanska
avfärdade Arvidsson lika enkelt med 6-1,6-1.

I bästa fall så lyckas Sverige ta det hela till ett avgörande i dubbeln men jag tror tyvärr att
Arvidsson får stryk av Piter imorgon och Johanna lär inte ha en chans mot Radwanska.

Jag tror inte heller på seger i dubbeln men man kan ju alltid hoppas.

http://www.fedcup.com/en/draws-results/tie/details.aspx?tieId=100020731
Tyvärr fick du rätt stryk i avgörande dubbeln, blir intressant och se vem Sverige lottas emot nästa match.
Brasilien, Holland, Rumänien eller Thailand måhända?
Senast redigerad av Alessandro 2014-02-09 kl. 21:11.
Citera
2014-02-09, 22:38
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Monfils är verkligen på hugget och spelar riktigt bra tennis. Han slog Gasquet i finalen tidigare idag (6-4 6-4) Servade imponerande och spelade smart tennis, tror inte han hade en enda breakboll mot sig. Imorgon börjar Rotterdam. Kan bli en bra turnering med Del Potro som förstaseedad. Precis som förra året ställs Del Potro mot Monfils i första omgången. Kan bli en underhållande och bra match. Även Murray är med. Undrar mest vad för form han är i för tillfället......Vem tror ni tar hem turneringen??

Lottningen:
http://www.atpworldtour.com/posting/2014/407/mds.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in