2010-11-26, 17:10
Medlem
Castlevanias avatar
Jag har själv gnällt mycket på Nadal. Samtidigt tycker jag mig se att han bättrat sig. Det måste också lyftas fram bland all negativ kritik. Han tar inte lika lång tid på sig mellan poängen. Åtminstone av det jag sett sista halvåret.

En som jag stör mig alltmer på är Djokovic. Han har allehanda problem med kondition, linsproblem och allmän uppgivenhet i vissa matcher. Ibland undrar man vad han sysslar med i omklädningsrummet under sina pauser. Skumt är det hursomhaver.
Citera
2010-11-26, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
...edit de som kan tennis....

Mmmm, synd bara att inte du tillhör den kategorin, du verkar mest snacka BS...
Citera
2010-11-26, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
flummiga va att han i princip efter den matchen i wimbledon spela prickfri tennis. han torska iofs ett set mot söderling som va i got form men efter de krossade han söderling,murray eller berdych...konstigt att få en sådan drastisk scenförändring i mina ögon

Citera
2010-11-26, 20:08
Medlem
svulles avatar
Kan Roddick ta det ikväll måntro? Han har e nstark serve.
Citera
2010-11-26, 20:26
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipbleader
Mmmm, synd bara att inte du tillhör den kategorin, du verkar mest snacka BS...

Nu får du kamma dig, Bjurra är en av de riktigt analytiska veteranerna här i tråden....

Sen kan han ha en något klök ton i sina inlägg, men tar itne ifrån honom hans ofta kloka teorier kring tennis.....
Citera
2010-11-26, 20:52
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Det finns många spelare som har klagat på Nadals maskande, med all rätt eftersom det är ett regelbrott. Du måste skämta? Ungefär som att säga "om Lance Armstrong dopar sig är det upp till kontollanterna att ta fast honom. Det är inte Lance uppgift att låta bli." Nadal är mycket väl medveten om att han systematiskt går över tiden.

Vilken otroligt sopig jämförelse.

Att begå fotfel är också ett regelbrott, tycker du spelarna ska döma fotfel på sig själva?
Senast redigerad av Bjurra 2010-11-26 kl. 20:56.
Citera
2010-11-26, 20:54
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
flummiga va att han i princip efter den matchen i wimbledon spela prickfri tennis. han torska iofs ett set mot söderling som va i got form men efter de krossade han söderling,murray eller berdych...konstigt att få en sådan drastisk scenförändring i mina ögon

Knäbekymmer kommer och går.

Någon som tagit en del skadepauser i rent taktiskt syfte är Djokovic. Men han vinner heller inga Edberg awards.
Citera
2010-11-26, 21:02
Medlem
Citat:
Vilken otroligt sopig jämförelse.

Att begå fotfel är också ett regelbrott, tycker du spelarna ska döma fotfel på sig själva?

Det är en självklar jämförelse. Nadal har satt i system att bryta mot en regel och du ser inga som helst problem med det rent moraliskt.

Nej, men dom ska undvika att medvetet och systematiskt begå fotfel.
Citera
2010-11-26, 21:04
Medlem
Citat:
Knäbekymmer kommer och går.

Någon som tagit en del skadepauser i rent taktiskt syfte är Djokovic. Men han vinner heller inga Edberg awards.

Tendinit är en överansträngnings"skada" som blir bättre av vila. Inte av att spela ytterligare 13 set på 8 dagar.
Citera
2010-11-26, 21:08
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Kan Roddick ta det ikväll måntro? Han har e nstark serve.

Hoppas att han tar första set, så blir det lite nerv i alla fall. Han måste vinna med 2-0 för att nå semi.
Citera
2010-11-26, 21:33
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Hoppas att han tar första set, så blir det lite nerv i alla fall. Han måste vinna med 2-0 för att nå semi.

Novak verkar gå emot första set, han bröt Roddick's andra servgame.
Citera
2010-11-26, 21:40
Medlem
kan ngn berätta vad som hände med nadal och domaren?

nadal har väl fel eftersom han challenga och fick fel, han challenga före domaren sa out.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in