Citat:
Ursprungligen postat av
Tulpanpernilla
Tala istället om vad som ligger till grund att F.S är den skyldige och då utifrån ren faktaunderlag?
Edit: Har det öht gjorts någon gärningsmannabeskrivning?
Vet du hur en rättegång fungerar? Bespara min tid snälla, men är verkligheten så att du inte vet det, så kan vi ta den korta diskussionen.
Läs på om påstående och sakförhållande som styrks med bevisning.
Läs sen om hela förundersökningsprotokollet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tulpanpernilla
Vad grundar sig denna postare på för expertiskälla?
Forensic Science: An Introduction to Scientific and Investigative Techniques av Stuart H. James och Jon J. Nordby
Chemical Analysis of Firearms, Ammunition, and Gunshot Residue
av James Smyth Wallace
Gunshot Wounds - Practical Aspects of Firearms, Ballistics, and Forensic Techniques av Vincent J.M. DiMaio M.D. (Author)
Efter som jag förmodar du inte får läkartidningen hemskickad, så kan jag varmt rekommendera dig att leta upp denna på ditt lokala bibliotek och läsa Natalie Sterns och Karl-Åke Janssons artikel om skottskador.
Du kan verkligen lägga allt som har med krutrester och tändsatspartiklar att göra åt sidan. Du tillför absolut inget med ditt svammel och även om där varit GSR och eventuellt tatueringar av GSR, är dessa som bortblåsta idag. Du besitter absolut noll kunskap om skottskador och råder dig släppa diskussionen om detta, då det tillför absolut noll till utredningen och till slutsatsen att Marina sköts till döds.
Ge mig istället den bevisning som öppnar för en alternativ gärningsman och jag lyfter min hatt.
För nu, just nu, finns där ingen diskussion med den helhetsbild vi har, att där är en mördare och denna mördare är Fredrik Svensson.