Citat:
Ursprungligen postat av
Tulpanpernilla
Då har du missuppfattat hur en förundersökning går till. Allt ska med som polis gjort. Alla de förhört, allt material som de inhämtad just för det specifika utredningen. Det som förundersökningsledaren eller åklagaren sen inte tycker är relevant hamnar då i sidomaterialet, dvs slasken.
Men slasken är en del av förundersökningen. Sen kan polis/åklagare lägga till ytterligare material i en förundersökning-tilläggsprotokoll.
En polis gör ingen utredning/förhör som de inte dokumenterar. Och i M fallet finns inget underlag på hur polis gått tillväga för att utesluta alt.g.m. De killar/män som figurerade i Ms chart över sexkontakter är endast hörda men inte vidare utredda.
Jag vet det, men tack för en bra förklaring.
En fråga jag ställer mig är varför advokaten inte påpekat aktuell alternativ GM för rätten? För åklagaren menar att enbart F kunnat utföra detta.
Då måste det alltså finnas (enligt din mening?) en verklig mördare ute bland oss oskyldiga lamm.
En person som antingen helt gått utredarna förbi eller finns i slasken.
Vad tror du?
Är personen/personerna med i slasken men har klarat sig ändå?
Är det en eller fler helt random GM?
Jag förstår ditt resonemang,
Du vill ha konkreta BEVIS typ DNA och fingrar eller annat..
Pga rättssäkerheten..
Hedervärt att du värnar om rättssäkerheten.
-men samtidigt är F i mina ögon utom rimligt tvivel skyldig. Det är då pga att hans bagage är tungt och att han haft möjlighet att utföra detta.
Sen spär hans beteende & osympatiska väsen på misstanken ytterligare, det erkänner jag.
Jag tror dock inte HR dömer på känsla utan sannolikhet nu.
Vem värnar om offren?
18 år på kåken är mkt mindre i verkligheten och det dör man inte av ens om man mot förmodan är oskyldig, vill man undvika att dömas oskyldig medverkar man i utredningen, det har F inte gjort.
Vi har ju inte dödsstraff,
hade det gällt ett dödsstraff hade jag också protesterat mot bevisningen.
Nu gäller det fängelse eller vård och ärligt talat skulle de flesta se honom inlåst bara på det bagage han har.
Det skadar ingen oskyldig liksom,
det är vad som provocerar med era fighter om hårstrån och chattloggar.
Ingen bryr sig om F.
Tyvärr.
Återigen: tur att HR inte dömer på känsla