2014-02-05, 22:34
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Varifrån kommer Anitha ? Hon ser definitivt inte europeisk ut ?

Adopterad från Indien.

Angående "bråket" mellan Calle och Alex är det ju uppenbart att det är på grund av att Alex hängt ut deras pappa på det sätt han gjort. Calle har nämnt någonstans på Twitter nyligen något i stil med hur fult det är att hänga ut familjemedlemmar, kan inte hitta det nu. Men det verkade vara en hint till Alex, även om sammanhanget var ett annat. Har man hängt med i podcasts och alla andra medier bröderna synts i råder det inga tvivel om att det handlar om att Calle och Alex har olika uppfattningar om sin faders ageranden genom åren. Jag tror helt enkelt inte att Calle gillar att Alex dragit deras far i smutsen efter hans död, särskilt eftersom Calle fortfarande ser upp till sin pappa, något som Alex mer och mer rör sig ifrån. Detta borde då också vara en av anledningarna till att Alex hoppat av Schulman show, som produceras av Calles bolag Hard hat. Att deras fruar skulle vara orsaken ser jag som högst osannolikt.
Citera
2014-02-05, 22:55
Medlem
Olivrankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
Adopterad från Indien.

Angående "bråket" mellan Calle och Alex är det ju uppenbart att det är på grund av att Alex hängt ut deras pappa på det sätt han gjort. Calle har nämnt någonstans på Twitter nyligen något i stil med hur fult det är att hänga ut familjemedlemmar, kan inte hitta det nu. Men det verkade vara en hint till Alex, även om sammanhanget var ett annat. Har man hängt med i podcasts och alla andra medier bröderna synts i råder det inga tvivel om att det handlar om att Calle och Alex har olika uppfattningar om sin faders ageranden genom åren. Jag tror helt enkelt inte att Calle gillar att Alex dragit deras far i smutsen efter hans död, särskilt eftersom Calle fortfarande ser upp till sin pappa, något som Alex mer och mer rör sig ifrån. Detta borde då också vara en av anledningarna till att Alex hoppat av Schulman show, som produceras av Calles bolag Hard hat. Att deras fruar skulle vara orsaken ser jag som högst osannolikt.
Det kan möjligt ha med det att göra, angående deras far då. En sak som talat emot det är att Calle suttit med i publiken vid flera tillfällen av Alex föreställning "Älska mig", där Alex talar om deras far dels i negativa ordalag. Det handlar bland annat om traumat där Alex blev utkastad ur bilen. Calle var alltså frivilligt där för mindre än ett år sedan. Men det ena behöver såklart inte utesluta det andra.

Calle är ju lillebror. Det är väldigt vanligt att småsyskonen idoliserar föräldrar när de lite äldre syskonen har en mer nyanserad och mer verklig uppfattning och erfarenhet. Helt enkelt för att de minns mer när saker och ting pågick eftersom att de var äldre.

Jag funderar på deras "okände" bror Niklas. Kan "bråket inom familjen" ha med honom att göra? Han deltar ju inte på något vis i offentligen och kanske ogillar uthängningen av pappan han också.
Citera
2014-02-06, 11:56
Medlem
bill claytons avatar
Jag gissar att det har skurit sig mellan Anitha och Amanda.
Citera
2014-02-06, 13:05
Medlem
Jag är rätt så övertygade om att det är svägerskorna Amanda och Anitha som hatar varandra. De är väldigt sällan svägerskor kommer överens.

Min teori till bråket är

Anitha är avundsjuk på Amanda då hon är vackrare, populärare bloggar och hänger med överklassen.

Men i och med att Anitha är mer på hugget så har hon försökt utnyttja Amandas status för att själv bli en populärare bloggare och även att få hänga med överklassen. Vilket säkert har gjort den barnsliga Amanda som lever kvar på högstadiet, att tänka detta är mina vänner och du får inte bli vän med dem. Amanda har säkert blivit irriterade över hur Anitha försöker härma och utnyttja hennes status, vänner med mera. Vilket har gjort att Amanda försöker distraherar sig från Anitha, så att Anitha inte ska kunna dra några fördelar av Amanda. Pågrund av detta så kan jag tänka mig att Amanda har varit rätt så otrevlig mot Anitha, vilket säkert har fått Calle att rasa över hur Amanda behandlar hans fru. Sedan har bråket bara eskalerat mellan A&A och C&A

Detta är min teori.

Anitha är inte perfekt, men det är inte Amanda heller. Mitt intryck av Amanda är att hon är en snobbig som är besatt av att verka överklassig. Men däremot så är Amanda duktigare än Anitha att dölja sina dåliga och otrevliga sidor.
Senast redigerad av Zoe86 2014-02-06 kl. 13:11.
Citera
2014-02-06, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Amanda är inte överklass (inte Alex heller för den delen).
Hon tycks däremot gilla att frottera sig med överklassen men det är en helt annan sak.

Amanda är inte det minsta överklass, men däremot är hon desperat över att ge skenet av att vara överklass.
Citera
2014-02-08, 10:18
Medlem
Ronilles avatar
http://www.esny.se/sv/object/view/od...ckholm--387877

Alex och Amandas lägenhet är ute! Någon som vet vart de ska flytta?
Citera
2014-02-08, 10:31
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
http://www.esny.se/sv/object/view/od...ckholm--387877

Alex och Amandas lägenhet är ute! Någon som vet vart de ska flytta?

Sa inte Schulman för några avsnitt sedan att han absolut skulle välja Notar när det var dags att sälja lägenheten? Pinsamt.
Citera
2014-02-08, 10:37
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Sa inte Schulman för några avsnitt sedan att han absolut skulle välja Notar när det var dags att sälja lägenheten? Pinsamt.
Jodå, stämmer. Den mäklarbyrå han valt nu är ju Sigge Eklunds brors firma.
Citera
2014-02-08, 17:00
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoe86
Amanda är inte det minsta överklass, men däremot är hon desperat över att ge skenet av att vara överklass.

Precis. Hon är absolut inte överklass som tidigare påståtts i tråden men hon gillar att frottera sig med överklassen.
Och även som du säger, ge skenet av att vara överklass. Det går hand i hand.
Citera
2014-02-08, 17:02
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini

De sponsrar väl inte podden längre. Så fungerar uppenbarligen Alex.
Citera
2014-02-10, 20:25
Medlem
sigurts avatar
På instagram la Alex upp en bild från en aftonbladetartikel ang Aviciis "miljonvilla".

Då började det skrivas om att hans egen lya skulle ju säljas för 10 mille så vad klagade han på.

Detta var idag han la upp den, men nu verkar inte bilden finnas kvar.

Blev det för mycket hånande så han raderade bilden eller?
Citera
2014-02-11, 21:26
Medlem
TigerKids avatar
Amanda verkar ju mördande tråkig. Schulman show drogs också ner av hans svägerskapolitik när hans fru och svägerska skulle exponeras i tid och otid.

Hanna Widell i sig behöver inte vara tråkig men den där trion är en bra menlös kontellation.

Citat:
Ursprungligen postat av hobolurk
Jag har i brist på annat roat mig med att lurka på insta och fann att:

Alex följer runt 300 personer
Alex följer Amanda och hennes systrar
Alex följer Sigge och hans fru Malin
Alex följer Calle men inte Anitha

Amanda följer fler än 300 pers
Amanda följer Alex, Sigge, Malin och sina systrar
Amanda följer inte Calle
Amanda följer inte Anitha

Calle följer fler än 300 personer men inte Alex
Calle följer inte Amanda eller någon av hennes systrar
Calle följer inte Sigge eller hans fru Malin, men väl hans bror Fredrik

Anitha följer fler än 400 pers men inte Alex
Anitha följer inte Amanda men båda hennes systrar Amelia och Hannah
Anitha följer paret Sigge och MAlin

(Sigge följer fler än 400 inklusive Calle och Anitha,Alex, Amanda och hennes systrar
Malin (Sigges fru) följer Calle, Anitha, Alex Amanda och hennes systrar)

Min analys av detta och andra kommentarer i poddar, bloggar, twitter etc,
Bråket är enbart mellan hästparet och pygméparet Schulman. Fruarna är inblandade, tror Anitha är syndabocken, hon framstår som rätt egen
Alex och Amanda har uttryckt sig/behandlat Calle och Anitha dåligt. Kanske har de haft synpunkter på Anithas entreprenörskap bakom ryggen på dem. Samtidigt har Alex blivit bästis och affärspartner med ny sidekick i Sigge. Det är nog fullt tillräckligt för att pygméparet ska hoppa upp på martyrkorset. Bråket rör sig säkert om något banalt men den underliggande rivaliteten från både män men främst fruar har fått fyr.
Gedigen research! Där finns rejäl fnurra på tråden.
Senast redigerad av TigerKid 2014-02-11 kl. 21:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in