Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-01, 14:42
  #1
Medlem
Dessa två snabbpratande ynglingar tycks lida av någon lindrigare variant av damp.

Den äldste av dem skriver ju lite krönikor på bl.a Mingel, några har varit lite småroliga, andra har varit riktiga bottennapp. Han figurerar ju en del på åttiotals-siten "Stureplan" också har jag sett.

Den tvärhand höge (Carl-Johan), med det säregna utseendet uppmärksammade jag först i samband med "Vem vill bli miljonär", han verkar vid en första anblick vara oerhört enerverande.

Vilka är dessa pajsare, jag gissar att de fått sina mediejobb genom familj och vänner? Det fanns en skäggig farbror som hette Schulman, var inte han in skvallerbranschen?

Tydligen har de retat upp någon kvinna i övergångsåldern så att de fick sparken från jobbet på TV4.

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/s...739454,00.html
Citera
2005-12-01, 14:50
  #2
Medlem
Citat:
dessutom var det faktiskt inte meningen att någon skulle läsa den
det var den märkligaste förklaring till krönika jag sett hittills

Sven Stolpes dotter Lisette gifte sig med Allan Schulman. De liknar henne väldigt mycket,
det måste väl vara hennes och Allans barn?
Citera
2005-12-01, 14:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
det var den märkligaste förklaring till krönika jag sett hittills

Sven Stolpes dotter Lisette gifte sig med Allan Schulman. De liknar henne väldigt mycket,
det måste väl vara hennes och Allans barn?

Just det, Allan schulman heter han.

Saxat från Wikipedia;

Citat:
Allan Schulman, född 15 september 1915 i Helsingfors, död 12 juli 2003, journalist och TV-producent.

Edit: Han dog tydligen för några år sedan.
Edit: Han dog tydligen för några år sedan.

Allan Schulman var verksam som journalist och redaktionschef vid finlandssvenska tidningar och lokalradiostationer 1941-50 och producent vid Finlands rundradio 1950-53. 1953 kom han till Stockholm och Radiotjänst, där han först verkade som producent och 1958 blev produktionschef. Han var bland annat producent för Frukostklubben med Sigge Fürst som programledare. 1962-65 var Schulman producent vid TV. Han lämnade därpå radio- och TV-världen för några år och var informationschef hos Svenska Röda Korset 1965-67. 1967-84 var han anställd vid SR/SVT som producent, bland annat för Kvitt eller dubbelt.

Ett av de stora intressena var bygdeteater, och han regisserade bygdespel i flera olika delar av Sverige.

Från 1974 var han gift med journalisten Lisette Schulman.
Citera
2005-12-01, 14:56
  #4
Medlem
RickJamess avatar
Jag har också stört mig på dem sedan sekund ett, och det har framförallt med utseendet att göra. Förmodligen en följd av drog-liberla föräldrar

Det är antagligen resultatet av att Tv4 försöker slussa in 2 "färska" ansikten som ska köra sin risiga humor i "svenssonprogram" för att sedan bli äckligt folkkära och ta över när Bengan åker till sjöss.

Om jag skulle ta å gissa varför de fick sparken så skulle jag säga den erotiska kramen på fotot i dagens AB som inte ens kan ursäktas med att de är brorsor, en regelvidrig kram helt enkelt.
Citera
2005-12-01, 15:11
  #5
Medlem
Heaven/Hells avatar
Citat:
Ur artikeln i Aftonbladet:
Vad säger ni om att få sparken efter årsskiftet?
– Det innebär i så fall att vi kan kasta oss in i andra tv–projekt. Jag och brorsan fnular på ett nytt program, en frågelek som går ut på att vi som programledare säger svaren och de tävlande ställer frågorna, säger Alex Schulman.

Ehh... Rätta mig om jag har fel, men känns inte upplägget ganska Bekant?
Citera
2005-12-01, 15:14
  #6
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heaven/Hell

Ehh... Rätta mig om jag har fel, men känns inte upplägget ganska Bekant?

Det är stooor humor.
Citera
2005-12-01, 15:17
  #7
Medlem
Renegades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heaven/Hell
Ehh... Rätta mig om jag har fel, men känns inte upplägget ganska Bekant?

*host*ironi*host*
Citera
2005-12-01, 15:50
  #8
Medlem
petersens avatar
Inte fan kan det vara fel att ha ett efternamn som Schulman om man vill göra karriär i den svenska medie-ankdammen.

Är bröderna släkt med krönikören och barnläkaren Salomon Schulman från Landskrona på annat sätt än att alla i vilket fall härstammar från de tolv stammarna och khazarerna?
Citera
2005-12-01, 15:53
  #9
Medlem
xallos avatar
Faktum är att jag läste krönikan och håller med honom!
Det finns gott om utrymmen att amma sin unge på sturehof, man behöver därför inte hänga fram sina bröst bland borden på uteserveringen när folk sitter och äter!
Tycker snarare att vi skall kampanja för att de skall få behålla sina jobb oavsett vad vad man tycker om bröderna S så har vi både tryckfrihet och åsiktsfrihet i svedala!!
Citera
2005-12-01, 15:57
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petersen
Inte fan kan det vara fel att ha ett efternamn som Schulman om man vill göra karriär i den svenska medie-ankdammen.

Är bröderna släkt med krönikören och barnläkaren Salomon Schulman från Landskrona på annat sätt än att alla i vilket fall härstammar från de tolv stammarna och khazarerna?


Nej Allan S i detta fall, farsan, var väl finlandssvensk och Salomon S kom väl i flyktingströmmen från Tyskland 45?


Tragikomiskt att få sparken pga en lite småtjafsig krönika i mariginell media. Feminist-jämställdhets-doktrinen gäller om man vill göra karriär i sossesverige...

Bra att veta hur hårt hållna och självcensurerade alla är i media idag...
Citera
2005-12-01, 16:08
  #11
Medlem
petersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Nej Allan S i detta fall, farsan, var väl finlandssvensk och Salomon S kom väl i flyktingströmmen från Tyskland 45?


Tragikomiskt att få sparken pga en lite småtjafsig krönika i mariginell media. Feminist-jämställdhets-doktrinen gäller om man vill göra karriär i sossesverige...

Bra att veta hur hårt hållna och självcensurerade alla är i media idag...

Inte omöjligt att Allan och Salomon är kusiner ändå. Exempelvis: Deras fäder växte upp i ryska Polen, kanske utanför Bialystok, och medan Allans far Hirschel utvandrade till strofurstendömet Finland runt år 1900 utvandrade Salomons pappa till Berlin 1910 och bosatte sig i Scheunenviertel. (En tredje broder lyttade till Moskva där fick tillåtetelse att studera och en fjärde broder flyttade till Breslau och efter några år till Brooklyn, där han öppnade sin egen juvelerarbutik. En syster gifte sig med en gårdfarihandlare i södra Litauen och flyttade sedan med honom till Köpenhamn. Deras sonson är känd och omstridd advokat i Kbh. En annan syster gifte sig med en rysk revolutionär och blev glödande bolsjevik. Hon och hennes man avröttades båda under Stalins kosmopolitutresningar...)

I sak är artikeln riktig. Inte fan måste man slänga fram sina bröst överallt bara för att man ammar sin avkomma. Är diskretion möjlig är den inte fel.
Citera
2005-12-01, 16:26
  #12
Moderator
impieteers avatar
Äh, det där tror jag inte på. Man kan inte på sparken för att man tycker att offentlig amning är stötande. Visst, det är lite fånigt och känsligt att tycka det, men det är ju inget nazistatement direkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback