2015-03-01, 09:52
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Xavier
Är Lisette Schulman död? Såg dödsannons i SvD idag. Konstigt att det inte uppmärksammats.
Det var tråkigt, men hon verkade leva lite hårt. Nu är det väl Calles tur att slå mynt av en död förälder?
Citera
2015-03-01, 12:36
Medlem
Ronilles avatar
Har ni någon bild på annonsen? Ingen av bröderna eller svärdöttrarna har ju kommenterat det.
Citera
2015-03-01, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Alex började följa C i helgen / H Shimoda

De kanske har tvingats träffa varandra en del på senare tid då deras mor gått bort vad det verkar. Var det en viss sjukdomstid innan dödsfallet blir det ju naturligt att två bröder måste mötas, och kanske inse att livet är för kort för att inte tala eller umgås med sin egen bror.

Hittar dock inget om dödsfallet. Synd i alla fall, hon var riktigt vass. Men även en ganska hård och kall person om man får tro Alex barndomshistorier.
Senast redigerad av totaler.krieg 2015-03-01 kl. 16:10.
Citera
2015-03-01, 18:17
Medlem
Cherrykills avatar
Konstigt med mamman, det borde ju ha skrivits något om det kan man ju tycka.

Gick förresten igenom hennes Twitter och är nu mycket förvirrad, är det på riktigt? Vissa inlägg är ju helt bonkers. Hon verkar ju helt sjuk i huvudet, om det är hon. Alex har ju kommenterat på någon av dem så det borde ju vara riktigt, men med tanke på vad hon tweetat så känns det helt osannolikt. Kanske avhandlats i tråden redan men fick ingen träff när jag sökte på länken: https://twitter.com/lisette_51

Den sjukaste: https://twitter.com/Lisette_51/statu...78310226268160
Citera
2015-03-01, 20:25
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill

Gick förresten igenom hennes Twitter och är nu mycket förvirrad, är det på riktigt? Vissa inlägg är ju helt bonkers. Hon verkar ju helt sjuk i huvudet, om det är hon. Alex har ju kommenterat på någon av dem så det borde ju vara riktigt, men med tanke på vad hon tweetat så känns det helt osannolikt. Kanske avhandlats i tråden redan men fick ingen träff när jag sökte på länken: https://twitter.com/lisette_51

Jättekonstiga tweets. Nog för att min mamma kan vara lite ovan och lägga upp skit på facebook i form av dagens horoskop och bilder på söta katter, men det där är av en annan kaliber.
Varför skrev hon 'Vad var det?' i flera år?
Citera
2015-03-01, 20:39
Medlem
Alex pratade ju för några veckor sedan i podden om att en nära släkting låg på sjukhus och att han varit där och besökt denne flera gånger.
Citera
2015-03-01, 22:44
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Jag tror absolut att det kan finnas en fejd. De syntes ju tillsammans jämt och ständigt förr, men aldrig numera. Det trots att båda är ganska öppna med sitt privatliv i poddar, instagram och så vidare. Om det inte är en fejd så verkar de i vilket fall ha slutat umgås.

För övrigt tycker jag att det skriker Alex och Amanda över den här tweeten av Calle: https://mobile.twitter.com/calleschu...31873912696832

Tycker också att den skriker Alex och Amanda. Tycker att Calle ganska ofta riktar pikar mot Alex, men aldrig tvärtom - undra varför?

Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
Konstigt med mamman, det borde ju ha skrivits något om det kan man ju tycka.

Men fy vad obehagliga tweets. Får intrycket av att nåt hände psykiskt på slutet. Lisette verkar överlag ha levt ett hårt liv med mycket cigg och sprit och fest och gud vet vad. Lungcancer? Levercancer? Hemskt.
Citera
2015-03-02, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Har ni någon bild på annonsen? Ingen av bröderna eller svärdöttrarna har ju kommenterat det.
Som sörjande står SÖNERNA Barnbarnen Syskonen Släkt och vänner
Inga namn.
Citera
2015-03-02, 07:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Xavier
Som sörjande står SÖNERNA Barnbarnen Syskonen Släkt och vänner
Inga namn.
Vad märkligt, nåt måste hänt. Skurit sig rejält på slutet? Sorgligt...
Citera
2015-03-02, 13:34
Medlem
Var hon fyllo, tro?
Citera
2015-03-02, 16:04
Medlem
Holgersons avatar
Detta med moderns påstådda dödsfall väcker ju funderingar. Enligt wikipedia skall hon ha gått ur tiden den 19:e februari. En snabb eftersforskning på sociala medier (twitter/instagram) visar att hennes söner detta datum haft en "normal" aktivitet. Alex har visserligen inte skrivit något på twitter sedan den 17:e februari men på instagram postar han i vanlig ordning bilder på regelbunden basis och samma sak gäller Calle. Man kan tycka att ett det trauma som att förlora en så nära familjemedlem för med sig bör ge nåt slags spår utåt, om inte direkt så indirekt genom tystnad. Kan det vara så att dödsannonsen gäller en annan person? Om inte; har modern varit väldigt sjuk de senaste åren? Hennes tweets som visserligen är rätt få och utsrpidda (och där vi inte har bekräftelse på om kontot är riktigt eller ej vad jag förstår) vittnar ju om en ganska förvirrad person. Om så är fallet kanske hennes bortgång varit en lättnad för hennes närstående vilket kan vara en förklaring till det märkvärdigt "normala" beteendet på sociala medier, även om jag finner förklaringen långsökt.

Är personligen inte särskilt intresserad av skvaller i allmänhet men eftersom att jag följt de båda bröderna sedan Alex tid på stureplan.se - via 1000apor.se och ett antal radioprogram, poddar, bloggar och sketcher så blir min törst efter svar och att skingra dimridån mycket stor. Alltid varit fäst vid båda två, mest för att de är underskattade humorister men i Alex fall även för att han är en begåvad skribent.
Senast redigerad av Holgerson 2015-03-02 kl. 16:07.
Citera
2015-03-02, 16:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson
Detta med moderns påstådda dödsfall väcker ju funderingar. Enligt wikipedia skall hon ha gått ur tiden den 19:e februari. En snabb eftersforskning på sociala medier (twitter/instagram) visar att hennes söner detta datum haft en "normal" aktivitet. Alex har visserligen inte skrivit något på twitter sedan den 17:e februari men på instagram postar han i vanlig ordning bilder på regelbunden basis och samma sak gäller Calle. Man kan tycka att ett det trauma som att förlora en så nära familjemedlem för med sig bör ge nåt slags spår utåt, om inte direkt så indirekt genom tystnad. Kan det vara så att dödsannonsen gäller en annan person? Om inte; har modern varit väldigt sjuk de senaste åren? Hennes tweets som visserligen är rätt få och utsrpidda (och där vi inte har bekräftelse på om kontot är riktigt eller ej vad jag förstår) vittnar ju om en ganska förvirrad person. Om så är fallet kanske hennes bortgång varit en lättnad för hennes närstående vilket kan vara en förklaring till det märkvärdigt "normala" beteendet på sociala medier, även om jag finner förklaringen långsökt.

Är personligen inte särskilt intresserad av skvaller i allmänhet men eftersom att jag följt de båda bröderna sedan Alex tid på stureplan.se - via 1000apor.se och ett antal radioprogram, poddar, bloggar och sketcher så blir min törst efter svar och att skingra dimridån mycket stor. Alltid varit fäst vid båda två, mest för att de är underskattade humorister men i Alex fall även för att han är en begåvad skribent.
När sågs hon sist i offentligheten?

Troligen blev hon dement/psykiskt sjuk de sista åren. (Den åsikten grundar jag på de konstiga tweets hon skrev, om det verkligen var hennes konto och inte något fejkat)

Eftersom tidningarna inte skriver något alls om att hon har dött så tror jag att hon begick självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in