Citat:
Ursprungligen postat av
adagio
Jag har definitivt SCT. Den största skillnaden mellan ADD och SCT är i min mening att de med SCT lider av en nästan kronisk mental förvirring samt ett genomgående långsamt mentalt tempo, man kan nästan beskriva det som ett "lagg" i huvudet. Jag har även fått intrycket att de med SCT i högre grad är matallergiska/matöverkänsliga, som jag dessutom tror kan spela in i hur grava ens besvär är och i vissa fall vara själva källproblemet till problemen.
Medans "ADD innatentive" ger beskedligare förvirring?
ADD utan inattentive tillägg listar på många sidor symtom om störningar i informations bearbetning
Attentive type av ADD tycker ni ska kallas SCT?, eller finns båda är frågan.
Så att vi har 3 olika varianter.
Citat:
Long considered as merely a subtype of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), this inattentive version of ADD has gradually gained recognition as a distinctive diagnosis. The most recent edition of the Diagnostic and Statistical Manual (1994) of the American Psychiatric Association distinguishes three categories of Attention-Deficit/ Hyperactivity Disorder: the predominantly hyperactive-impulsive type, the predominantly inattentive type, and the combined type. While each of these groups present different behavioral features, they seem to have very similar tragic effects, such as emotional problems, poor self-awareness and self-esteem, and difficulties with time management and organization. Both groups experience problems performing tasks at school and work.
Du är alltså diagnostiserad SCT?
Jag är rätt övertygad att om jag berättar för min läkare om SCT så kommer han inte ha en aning om vad det är, har psykiater skyldighet att veta vad SCT är? och tillhandahålla diagnoskriterier
Syns åkomman på brain scan?