2014-02-06, 01:53
Bannlyst
mkt kloka svar
Citera
2014-02-06, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SussM
Ja, jag har flyttat in till hans lägenhet. Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det är en kille som verkligen kommer kunna växa, men man undrar dock hur han har haft det innan förhållandet i så fall..
Då måste jag be dig att välja ett alternativ
1: Han hade just kastat ut sitt ex därifrån när du flyttade in
X Hans mamma bor i närheten och kunde komma och städa
2: Det var hur skitigt och stökigt som helst när du flyttade in

Om inget stämmer så skulle jag gissa på att fan faktiskt kan städa och tror han är smart som utnyttjar dig. Annars så är det nog en brist i hans uppfostran och då är väl frågan om du kan läran han eller inte.
Citera
2014-02-06, 02:19
Medlem
Gabriel Knights avatar
Istället för att kasta tallrikarna i golvet så kan ni ju köpa papperstallrikar och plastbestick att äta med. Då behöver ni inte diska utan bara kasta soppåsar

Sedan kanske ni ska göra ett veckoschema så ni fördelar sysslorna under veckan
Senast redigerad av Gabriel Knight 2014-02-06 kl. 02:23.
Citera
2014-02-06, 02:24
Medlem
SussMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgeddingaggli
Din beskrivning är din version och således ena sidan av myntet. Skulle han hålla med? Kan det vara så att du hade förutfattade meningar om honom redan i början pga av det faktum att han är man? Och förutsätts vara en jättebäbis i fråga om husliga sysslor? Det var inte så att du sprang efter honom som en jävla hök när han skulle göra något och väntade på att det skulle bli fel så du fick visa bäbisen tillrätta. Och han spelade fumlig för att driva med dig? Och för att få dig att sluta vara en hök? Står du och hänger över honom när han diskar för att se om han gör rätt? I så fall driver han med dig och du är klumpig nog att inte fatta.

Och att ha regnrock och grejer när man städar badrummet? Vad fan är det för fel på det? Jag brukar ha stövlar och när jag tänker efter har jag nog fan haft på mig regnrock också nån gång. Inte för att det är äckligt utan för att det bliir jävligt blött.
Men om det nu är som du säger: Säg till honom då för helvete. Utan omskrivningar: Hur svårt kan det vara?

Absolut, det här är min version av förloppet så visst vill man gärna höra vad min kille hade tyckt till och delat sina tankar kring det. Men vad är poängen med att ta upp det här som ett problem om det nu inte skulle vara det, vad skulle jag tjäna på det? Hur som helst är jag väl knappast där hemma och smyger på min kille med kniven bakom ryggen och försöka finna fel idet han gör, ja det är väl inte så konstigt att man reagerar när ett antal tallrikar under endast en vecka hamnat i golvet och sedan flinar han.

Jag förväntar mig inte heller att vi fördelar precis vem som bör ha hand om vad, det sker väl ändå naturligt när det kommer till städ dessa sysslor, jag uppskattar människor som kan hjälpa till. Vill han diska en tallrik, tvätta sina kläder, handla mat endast för sig själv- fine, bara han gör det rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Nej det gör jag inte, men var fan ingen dum idé! Skall prövas.

2 månader och redan delar upp städsysslor?:/

Pröva på, om någon är villig till att låta det ske många gånger därefter..

Nu har inte vi överhuvudtaget delat upp exakt vem som ska göra vad för det hade jag nämligen kallat för "dela upp", utan jag syftar mer på att dessa sysslor sköter man dagligen vare sig man vill eller inte- det är inte så att man kikar på facit när det kommer till sysslor. Man ligger inte heller där hemma och skräpar ner hela lägenheten och väntar sedan på att flickvännen/pojkvännen ska komma hem och ta hand om all skit.
Citera
2014-02-06, 02:25
Medlem
Xcango013s avatar
Min kärring tyckte jag skulle börja städa och lite sån skit. Jag gjorde det 1 gång och dessutom gjorde jag det dåligt med flit. Har aldrig behövt göra sån skit igen, det ända jag gör emellanåt är att laga mat och göra rent badrummet!
Citera
2014-02-06, 02:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SussM
Pröva på, om någon är villig till att låta det ske många gånger därefter..

Nu har inte vi överhuvudtaget delat upp exakt vem som ska göra vad för det hade jag nämligen kallat för "dela upp", utan jag syftar mer på att dessa sysslor sköter man dagligen vare sig man vill eller inte- det är inte så att man kikar på facit när det kommer till sysslor. Man ligger inte heller där hemma och skräpar ner hela lägenheten och väntar sedan på att flickvännen/pojkvännen ska komma hem och ta hand om all skit.

Jag kan bli supergullig om jag vill så det ska nog gå vägen

Läste inte fören efter att ni redan hade flyttat ihop. Tänkte att man inte hinner träffa varandra så mycket på 2 månader att sånt ska börja delas upp.
Han är nog lite utav en latmask, låt han ta det i sin egen takt och se vad som händer, alternativt föreslå att "diska lite så lagar jag maten sötnos ". Annars kommer ni nog att gå varandra sjukt mycket på nerverna :/ Frågan är om det är bra för er att flytta ihop så tidigt, men kör på
Citera
2014-02-06, 02:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xcango013
Min kärring tyckte jag skulle börja städa och lite sån skit. Jag gjorde det 1 gång och dessutom gjorde jag det dåligt med flit. Har aldrig behövt göra sån skit igen, det ända jag gör emellanåt är att laga mat och göra rent badrummet!
men du tycker hon ska behöva göra det?
Citera
2014-02-06, 02:57
Medlem
KÖP EN DISKMASKIN.

Sen turas ni om att packa den.

Jag hade kanske haft sönder tallrikar när jag va typ 20år gammal istället för att diska om jag haft råd att köpa nya varje dag.
Citera
2014-02-06, 03:03
Medlem
morbrostewarts avatar
Han tycker väl att du som svinar ner hemmet också kan ditt ansvar att städa upp. Kvinnor sprider ut sitt skit överallt och saknar helt ordningssinne, därav denna lilla protestaktion. Som svar på frågan -ja! jag kastar bort tallrikar, bestick, kläder och all annan smutsig skit som ligger och dräller och ingen verkar vilja ta ansvar för.
Citera
2014-02-06, 03:43
Medlem
Kickexs avatar
Är papperstallrikar och plastbestick uteslutet?
Citera
2014-02-06, 06:13
Medlem
Jag känner igen mig. Jag vill ju inte vara elak, men min kille är rätt så värdelös när det kommer till att städa och han JOBBAR som städare just nu... Ibland säger jag till men jag tror inte att han förstår vad jag säger till honom. Tex att man inte tvättar med ett kattskit i tvättmaskinen(?!)

Men jag är ju kär Han gör mig glad och han lär sig nya saker ibland.

Det är bara du själv som kan fatta ett beslut angående ert förhållande. Hur såg det ut där när han bodde själv?
Citera
2014-02-06, 08:35
Medlem
1235oops4567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare
Vad gnäller du för?

Du är kvinnan i huset och ska därför ta hand om allting där hemma. Låt han hjälpa till om han vill, men det är dina sysslor egentligen så tänk på det.

Nej, hon är mannen i huset, eftersom hon både studerar och arbetar medan denna jävla morsgris uppenbarligen är en förvuxen pojke. Hann inte läsa igenom tråden men ger mig fan på att han lever på soc. Förstår mig inte på "karlakarlar" som tror de är mannen i huset enbart baserat på deras biologiska kön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in