Citat:
Ursprungligen postat av
sgeddingaggli
Din beskrivning är din version och således ena sidan av myntet. Skulle han hålla med? Kan det vara så att du hade förutfattade meningar om honom redan i början pga av det faktum att han är man? Och förutsätts vara en jättebäbis i fråga om husliga sysslor? Det var inte så att du sprang efter honom som en jävla hök när han skulle göra något och väntade på att det skulle bli fel så du fick visa bäbisen tillrätta. Och han spelade fumlig för att driva med dig? Och för att få dig att sluta vara en hök? Står du och hänger över honom när han diskar för att se om han gör rätt? I så fall driver han med dig och du är klumpig nog att inte fatta.
Och att ha regnrock och grejer när man städar badrummet? Vad fan är det för fel på det? Jag brukar ha stövlar och när jag tänker efter har jag nog fan haft på mig regnrock också nån gång. Inte för att det är äckligt utan för att det bliir jävligt blött.
Men om det nu är som du säger: Säg till honom då för helvete. Utan omskrivningar: Hur svårt kan det vara?
Absolut, det här är min version av förloppet så visst vill man gärna höra vad min kille hade tyckt till och delat sina tankar kring det. Men vad är poängen med att ta upp det här som ett problem om det nu inte skulle vara det, vad skulle jag tjäna på det? Hur som helst är jag väl knappast där hemma och smyger på min kille med kniven bakom ryggen och försöka finna fel idet han gör, ja det är väl inte så konstigt att man reagerar när ett antal tallrikar under endast en vecka hamnat i golvet och sedan flinar han.
Jag förväntar mig inte heller att vi fördelar precis vem som bör ha hand om vad, det sker väl ändå naturligt när det kommer till städ dessa sysslor, jag uppskattar människor som kan hjälpa till. Vill han diska en tallrik, tvätta sina kläder, handla mat endast för sig själv- fine, bara han gör det rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
therefore
Nej det gör jag inte, men var fan ingen dum idé! Skall prövas.
2 månader och redan delar upp städsysslor?:/
Pröva på, om någon är villig till att låta det ske många gånger därefter..
Nu har inte vi överhuvudtaget delat upp exakt vem som ska göra vad för det hade jag nämligen kallat för "dela upp", utan jag syftar mer på att dessa sysslor sköter man dagligen vare sig man vill eller inte- det är inte så att man kikar på facit när det kommer till sysslor. Man ligger inte heller där hemma och skräpar ner hela lägenheten och väntar sedan på att flickvännen/pojkvännen ska komma hem och ta hand om all skit.