• 1
  • 2
2014-02-06, 01:10
Medlem
SussMs avatar
Rubriken talar det mesta så hur hjälps ni åt där hemma när ni är i ett förhållande?

Har varit tillsammans med min kille nu i snart 2 månader, jag gillar honom jätte mycket så inget gnäll om det och vill inte heller framställa honom sämre på något sätt, men måste ändå säga att han är en..tja jättebebis när det kommer till vardagliga sysslor här hemma, då börjar man undra om han gör det avsiktligt för att komma undan?

Han avskyr allt det här med städ, disk, tvätt och matlagning. Han t.ex. städa badrummet, först suckade han högljutt tog på sig en regnkappa och gummistövlar av någon anledning för att det var äckligt, han var nära på att spy för att han skulle typ skrubba badkaret Han hatar tvätt- slänger in allt i tvättmaskinen och dubbelkollar inte färgerna och hur mycket grader det ska vara, många av mina kläder har krympt och varit förstörda pga av det. När det kommer till disk har han haft sönder flera tallrikar i veckan och sedan skrattat och sagt hoppsan! Nu sköter jag allt här hemma, men blir samtidigt extremt trött när man studerar på heltid och även jobbar. Ska man verkligen ha det så här?
Citera
2014-02-06, 01:12
Medlem
yedis avatar
Sexstrejka eller separera. Han verkar inte vara mycket till man att ha ifall han gnäller om sånt där.
Citera
2014-02-06, 01:12
Medlem
Lalacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SussM
Rubriken talar det mesta så hur hjälps ni åt där hemma när ni är i ett förhållande?

Har varit tillsammans med min kille nu i snart 2 månader, jag gillar honom jätte mycket så inget gnäll om det och vill inte heller framställa honom sämre på något sätt, men måste ändå säga att han är en..tja jättebebis när det kommer till vardagliga sysslor här hemma, då börjar man undra om han gör det avsiktligt för att komma undan?

Han avskyr allt det här med städ, disk, tvätt och matlagning. Han t.ex. städa badrummet, först suckade han högljutt tog på sig en regnkappa och gummistövlar av någon anledning för att det var äckligt, han var nära på att spy för att han skulle typ skrubba badkaret Han hatar tvätt- slänger in allt i tvättmaskinen och dubbelkollar inte färgerna och hur mycket grader det ska vara, många av mina kläder har krympt och varit förstörda pga av det. När det kommer till disk har han haft sönder flera tallrikar i veckan och sedan skrattat och sagt hoppsan! Nu sköter jag allt här hemma, men blir samtidigt extremt trött när man studerar på heltid och även jobbar. Ska man verkligen ha det så här?
Nej. Dumpa idioten. Be honom att växa upp samtidigt.
Citera
2014-02-06, 01:13
Medlem
Är ni femton? Hitta dig en man.
Citera
2014-02-06, 01:15
Bannlyst
Bor ni tillsammans? Låter ju som en efterbliven kille du har fångat där.
Citera
2014-02-06, 01:16
Medlem
frihetskrigares avatar
Vad gnäller du för?

Du är kvinnan i huset och ska därför ta hand om allting där hemma. Låt han hjälpa till om han vill, men det är dina sysslor egentligen så tänk på det.
Citera
2014-02-06, 01:17
Medlem
SussMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yedi
Sexstrejka eller separera. Han verkar inte vara mycket till man att ha ifall han gnäller om sånt där.

Jag tror att om inte han tar det här på allvar (vilket han förmodligen inte kommer heller) så får jag väl tyvärr ta det sista alternativet.
Citera
Bannlyst
Hahaha!
Regnkappa och gummistövlar för att städa en toa!
Fyfan vilken rolig kille Han är ju bara för skön.
Jag skulle piskat honom på rumpan när han städade toan i gummistövlar och regnkappa
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Ring hans mamma.
Citera
2014-02-06, 01:18
Medlem
Ulvinnans avatar
Nej,så ska man inte ha det..man ska dela på sysslorna exempelvis jag är inte bra på att laga mat då låter jag min sambo härja i köket..jag gör det jag känner att jag behärskar och mycket gör vi tillsammans.
Man delar på det...en fråga bara??
Vad sysslar han med på dagarna???
Om han inte gör något,så anser jag att han ska fixa där hemma medan du är i skolan eller på jobb.
Ni har inte varit tillsammans så länge..och du har redan märkt en massa dåliga sidor..han kanske inte är den rätta för dig.
Citera
2014-02-06, 01:19
Medlem
yuptagets avatar
Låter mer som taktik från hans sida för att slippa, om det funkar eller ej är ju upp till dig
Citera
2014-02-06, 01:23
Medlem
sgeddingagglis avatar
Din beskrivning är din version och således ena sidan av myntet. Skulle han hålla med? Kan det vara så att du hade förutfattade meningar om honom redan i början pga av det faktum att han är man? Och förutsätts vara en jättebäbis i fråga om husliga sysslor? Det var inte så att du sprang efter honom som en jävla hök när han skulle göra något och väntade på att det skulle bli fel så du fick visa bäbisen tillrätta. Och han spelade fumlig för att driva med dig? Och för att få dig att sluta vara en hök? Står du och hänger över honom när han diskar för att se om han gör rätt? I så fall driver han med dig och du är klumpig nog att inte fatta.

Och att ha regnrock och grejer när man städar badrummet? Vad fan är det för fel på det? Jag brukar ha stövlar och när jag tänker efter har jag nog fan haft på mig regnrock också nån gång. Inte för att det är äckligt utan för att det bliir jävligt blött.

Men om det nu är som du säger: Säg till honom då för helvete. Utan omskrivningar: Hur svårt kan det vara?
Senast redigerad av sgeddingaggli 2014-02-06 kl. 01:27.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in