Citat:
Ursprungligen postat av
SussM
Absolut, det här är min version av förloppet så visst vill man gärna höra vad min kille hade tyckt till och delat sina tankar kring det. Men vad är poängen med att ta upp det här som ett problem om det nu inte skulle vara det, vad skulle jag tjäna på det? Hur som helst är jag väl knappast där hemma och smyger på min kille med kniven bakom ryggen och försöka finna fel idet han gör, ja det är väl inte så konstigt att man reagerar när ett antal tallrikar under endast en vecka hamnat i golvet och sedan flinar han.
Jag förväntar mig inte heller att vi fördelar precis vem som bör ha hand om vad, det sker väl ändå naturligt när det kommer till städ dessa sysslor, jag uppskattar människor som kan hjälpa till. Vill han diska en tallrik, tvätta sina kläder, handla mat endast för sig själv- fine, bara han gör det rätt.
Pröva på, om någon är villig till att låta det ske många gånger därefter..
Nu har inte vi överhuvudtaget delat upp exakt vem som ska göra vad för det hade jag nämligen kallat för "dela upp", utan jag syftar mer på att dessa sysslor sköter man dagligen vare sig man vill eller inte- det är inte så att man kikar på facit när det kommer till sysslor. Man ligger inte heller där hemma och skräpar ner hela lägenheten och väntar sedan på att flickvännen/pojkvännen ska komma hem och ta hand om all skit.
Låt honom hyra en städerska att göra hans del om han vägrar- för hans egna pengar såklart.
Eller:
1. Prata med honom igen. Och igen. Och igen. Och igen.
2. Bit ihop och gilla läget, fortsätt göra allt hemma och klaga inte.
3. Förklara läget, antingen skärper han sig, NU, eller så drar du.
4. Lämna honom direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Burros
Han har inte lärt sig hur man spelar det där spelet på ett vettigt sätt.
Vad man skall göra som man är att man "gladeligen" städar men ser till att göra det så pass dåligt att tjejen bara får merjobb och hon ska inte misstänka något utan tänka "ok han försöker ju men kan helt enkelt inte det här".
Man dammsuger länge och väl men missar massor och sen ser man jättestolt ut och typ fiskar lite beröm så har hon inte mage att klaga.
Man "råkar" missfärga något plagg och blir jätteledsen för det.
Man diskar och lämnar kvar uppenbara fläckar lite här och där.
Ser man inte förhållandet som ett konstant pågående krig så har man inte i ett förhållande att göra.

Då är frågan vilka stackars töser stänger du in där i förhållandet och ber henne sköta precis allt eftersom det verkar vara "kvinnliga plikter" sittandes i ryggmärgen och sånt har inte män och göra med?
Man är trots allt naiv om man lyckas komma undan ett antal gånger där man avsiktligt har haft sönder saker o ting, inte får man någon klapp på axeln för ett bra jobb där hemma..utan snarare att man måste växa upp.
Så hur brukar du hantera dessa vardagliga sysslor utan någon flickvän? Du skräpar väl inte ner allt och samlar rester i ett hög och väntar sedan på mummy eller ett ons ska sköta det?