• 3
  • 4
2014-02-06, 09:56
Bannlyst
Han har inte lärt sig hur man spelar det där spelet på ett vettigt sätt.
Vad man skall göra som man är att man "gladeligen" städar men ser till att göra det så pass dåligt att tjejen bara får merjobb och hon ska inte misstänka något utan tänka "ok han försöker ju men kan helt enkelt inte det här".

Man dammsuger länge och väl men missar massor och sen ser man jättestolt ut och typ fiskar lite beröm så har hon inte mage att klaga.
Man "råkar" missfärga något plagg och blir jätteledsen för det.
Man diskar och lämnar kvar uppenbara fläckar lite här och där.

Ser man inte förhållandet som ett konstant pågående krig så har man inte i ett förhållande att göra.
Citera
2014-02-06, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SussM
Rubriken talar det mesta så hur hjälps ni åt där hemma när ni är i ett förhållande?

Har varit tillsammans med min kille nu i snart 2 månader, jag gillar honom jätte mycket så inget gnäll om det och vill inte heller framställa honom sämre på något sätt, men måste ändå säga att han är en..tja jättebebis när det kommer till vardagliga sysslor här hemma, då börjar man undra om han gör det avsiktligt för att komma undan?

Han avskyr allt det här med städ, disk, tvätt och matlagning. Han t.ex. städa badrummet, först suckade han högljutt tog på sig en regnkappa och gummistövlar av någon anledning för att det var äckligt, han var nära på att spy för att han skulle typ skrubba badkaret Han hatar tvätt- slänger in allt i tvättmaskinen och dubbelkollar inte färgerna och hur mycket grader det ska vara, många av mina kläder har krympt och varit förstörda pga av det. När det kommer till disk har han haft sönder flera tallrikar i veckan och sedan skrattat och sagt hoppsan! Nu sköter jag allt här hemma, men blir samtidigt extremt trött när man studerar på heltid och även jobbar. Ska man verkligen ha det så här?

Förvänta dig inte mer när du inte är tillsammans med en riktig man.
Citera
2014-02-06, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SussM
Absolut, det här är min version av förloppet så visst vill man gärna höra vad min kille hade tyckt till och delat sina tankar kring det. Men vad är poängen med att ta upp det här som ett problem om det nu inte skulle vara det, vad skulle jag tjäna på det? Hur som helst är jag väl knappast där hemma och smyger på min kille med kniven bakom ryggen och försöka finna fel idet han gör, ja det är väl inte så konstigt att man reagerar när ett antal tallrikar under endast en vecka hamnat i golvet och sedan flinar han.

Jag förväntar mig inte heller att vi fördelar precis vem som bör ha hand om vad, det sker väl ändå naturligt när det kommer till städ dessa sysslor, jag uppskattar människor som kan hjälpa till. Vill han diska en tallrik, tvätta sina kläder, handla mat endast för sig själv- fine, bara han gör det rätt.

Pröva på, om någon är villig till att låta det ske många gånger därefter..

Nu har inte vi överhuvudtaget delat upp exakt vem som ska göra vad för det hade jag nämligen kallat för "dela upp", utan jag syftar mer på att dessa sysslor sköter man dagligen vare sig man vill eller inte- det är inte så att man kikar på facit när det kommer till sysslor. Man ligger inte heller där hemma och skräpar ner hela lägenheten och väntar sedan på att flickvännen/pojkvännen ska komma hem och ta hand om all skit.

Låt honom hyra en städerska att göra hans del om han vägrar- för hans egna pengar såklart.

Eller:

1. Prata med honom igen. Och igen. Och igen. Och igen.
2. Bit ihop och gilla läget, fortsätt göra allt hemma och klaga inte.
3. Förklara läget, antingen skärper han sig, NU, eller så drar du.
4. Lämna honom direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Han har inte lärt sig hur man spelar det där spelet på ett vettigt sätt.
Vad man skall göra som man är att man "gladeligen" städar men ser till att göra det så pass dåligt att tjejen bara får merjobb och hon ska inte misstänka något utan tänka "ok han försöker ju men kan helt enkelt inte det här".

Man dammsuger länge och väl men missar massor och sen ser man jättestolt ut och typ fiskar lite beröm så har hon inte mage att klaga.
Man "råkar" missfärga något plagg och blir jätteledsen för det.
Man diskar och lämnar kvar uppenbara fläckar lite här och där.

Ser man inte förhållandet som ett konstant pågående krig så har man inte i ett förhållande att göra.

Då är frågan vilka stackars töser stänger du in där i förhållandet och ber henne sköta precis allt eftersom det verkar vara "kvinnliga plikter" sittandes i ryggmärgen och sånt har inte män och göra med?

Man är trots allt naiv om man lyckas komma undan ett antal gånger där man avsiktligt har haft sönder saker o ting, inte får man någon klapp på axeln för ett bra jobb där hemma..utan snarare att man måste växa upp.

Så hur brukar du hantera dessa vardagliga sysslor utan någon flickvän? Du skräpar väl inte ner allt och samlar rester i ett hög och väntar sedan på mummy eller ett ons ska sköta det?
Citera
2014-02-06, 15:48
Medlem
Xcango013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nowiwanttobefree
men du tycker hon ska behöva göra det?

Ja förhelvete, jag är ju den som jobbar mest och drar in mest pengar, huset har jag betalat helt själv, dessutom har hon fått en bil, sommarhus och massa jävla smycken och skit
Citera
2014-02-06, 15:55
Medlem
jonte-malmos avatar
Tycker du själv att du har det bra?
Citera
2014-02-06, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fadde1989
Då är frågan vilka stackars töser stänger du in där i förhållandet och ber henne sköta precis allt eftersom det verkar vara "kvinnliga plikter" sittandes i ryggmärgen och sånt har inte män och göra med?

Man är trots allt naiv om man lyckas komma undan ett antal gånger där man avsiktligt har haft sönder saker o ting, inte får man någon klapp på axeln för ett bra jobb där hemma..utan snarare att man måste växa upp.

Så hur brukar du hantera dessa vardagliga sysslor utan någon flickvän? Du skräpar väl inte ner allt och samlar rester i ett hög och väntar sedan på mummy eller ett ons ska sköta det?

Bra tjejer såklart! Alltså snälla och lydiga tjejer. Bara väldigt speciellt lyckliga sötnosar som får den chansen.

Jojo smidighet är som sagt väldans viktigt och inte gå på likt ts snubbe. Hon ska tänka "aja män liksom" då har man skött det snyggt och bra.

Mammsen, syrran, ons det spelar inte så stor roll, för vem som gör det är ju inte det viktigaste här...så länge det inte är jag.
Citera
2014-02-06, 17:39
Medlem
solopoetry.s avatar
Jag har aldrig mött en vuxen person som skulle hålla på sådär.
Citera
2014-02-11, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Bra tjejer såklart! Alltså snälla och lydiga tjejer. Bara väldigt speciellt lyckliga sötnosar som får den chansen.

Jojo smidighet är som sagt väldans viktigt och inte gå på likt ts snubbe. Hon ska tänka "aja män liksom" då har man skött det snyggt och bra.

Mammsen, syrran, ons det spelar inte så stor roll, för vem som gör det är ju inte det viktigaste här...så länge det inte är jag.

Jaha, får man stämpeln för att vara "bra tjej" om man städar, det är väl knappast lyckliga sötnosar du har fångat där. Eller vad vet jag, det kanske är lydiga och välskapta tjejer till Burros.

Jösses, då är du jävligt lat om du låter stackars mamma plocka efter dig.
Citera
2014-02-11, 11:21
Medlem
vokals avatar
Ett sånt lättfixat "problem"!

Jag gillar inte att diska, tvätta eller städa. Jag är ordningsam men i perioder så pallar jag inte hålla lika rent som flickvännen vill. Så jag anlitade en städerska. Betalar per timma och hon städar ungefär 3 timmar i veckan. ca 100 kr per timma.

Problemet löst, inge tjafs . ca 600 kr i månaden var om man är 2.
Citera
2014-02-11, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fadde1989
Jaha, får man stämpeln för att vara "bra tjej" om man städar, det är väl knappast lyckliga sötnosar du har fångat där. Eller vad vet jag, det kanske är lydiga och välskapta tjejer till Burros.

Jösses, då är du jävligt lat om du låter stackars mamma plocka efter dig.

Städning är bara ett av delkraven, kvinnor mår bra av lite press imo. Absolut är det det för någon annan sort går ju icke för sig.

Vadå jag lat? Märklig vänding på saken för det är ju inte min jobb till att börja med! Mamma är man hela livet som jag brukar säga till mammsen om det gnälls!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in