Citat:
Ursprungligen postat av
Borkaman87
Att vraka bland lyxartiklar och köpa bättre HD TV varje år sårar inte känslor hos min partner. Däremot skulle jag såra henne om jag valde en tightare fitta än hennes- oavsett om jag gillade köra hennes folkvagn bättre än min ferrari. Tycker dina exempel på kvalitétsträvan är tämligen flummiga och avviker kraftigt från ämnet som bollas här.
Klart folk blir sårade när dom blir bortvalda av vilken anledning det nu kan vara (liten kuk, slapp fitta, finnig hy, talfel, låg intelligens, psykisk sjukdom, hängbröst, flintskallighet, äcklig kroppslukt, tråkighet, mesighet, rullstol, cp, för fattig, för ful, för lång, för kort, för tjock, för smal, för gammal, för ung, för snedknullad, etc, etc).
Men alla letar efter den bästa partner dom kan få. Och
alla har en gräns för vilka defekter man kan tolerera.
Du försöker undanta ett attribut från listan av kvalitéer folk värderar.
Du missar att det handlar om en bredare, kulturellt cementerad, inställning kring sökandet efter maximerad livskvalitét.
Även du har kriterium för vilka attribut som gör en annan människa oknullbar (även om dessa inte är fittrelaterade). Det gör minst lika ont att bli nobbad för att vara fulfinnigcp som att bli nobbad för att ha ett suboptimalt könsorgan.