2014-02-04, 11:43
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardfell
OKEJ, DU GILLAR ATT SKRIVA MED STORA BOKSTÄVER. Noterat.

Kör S4 med senaste uppdateringen.

Som ytterligare referens angående de blåa-länkarna, följande bild är ett utdrag från deras "interna hemliga kurs" på hur de nya biljetterna ser ut och vad de kollar efter.

https://anonfiles.com/file/f1d4a32bd18a17e5def1b13af7ad1f86

Nämen, det blåa ser ju exakt likadant ut som biljetten du skapade med Fejkbiljett (http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2yl5kj9&s=8). Alltså så är ju den äkta du fick "fel", eftersom de blåa länkarna är på helt fel plats. Magiskt! :O
Citera
2014-02-04, 12:25
Medlem
Hardfells avatar
Fantastiskt att man förstår hälften av det du skriver.

Fult möjligt att min äkta ser märklig ut, inget jag kan hjälpa. Den funkade och Fejkbiljetten funkade inte
Citera
2014-02-04, 12:28
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Fantastiskt att man förstår hälften av det du skriver.

Fult möjligt att min äkta ser märklig ut, inget jag kan hjälpa. Den funkade och Fejkbiljetten funkade inte

Surt, synd att den fungerar utmärkt för alla andra. Byt telefon, flasha in en ny ROM (googla om du inte förstår vad jag skriver) eller byt "sms-program", alternativt köp riktiga biljetter. Jag kan INTE påverka vad som blir blått eller inte, det är helt upp till "sms-programmet".
Citera
2014-02-04, 12:29
Avslutad
För er som använder appen (och inte sover i kollektiv) och vill inte torska under en biljettkontroll så rekommenderar jag även att registrera sitt telefonnummer på deras hemsida och spara deras sms-biljett nummer i kontakter. I fall du ser kontrollanterna så skickar du en riktigt biljett Den kommer inom några sekunder och är det kaos med folk på tuben eller busen så det blir nog ingen problem med att hinna och göra det. Värre på nätter. Själv så sparade jag deras nummer och gjorde en sms-genväg på första sidan. Behövs endast att klicka på den istället för att leta bland alla kontakter, skriva HA i mitt fall o voila
Citera
2014-02-04, 12:29
Medlem
Vad förstår du inte? Om de inte släpper förbi dig pga att de blå länkarna är fel så förklarar du för dem att det ser olika ut i olika mobiler och olika operativsystem. Inget konstigt.
Citera
2014-02-04, 12:30
Medlem
Hardfells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Surt, synd att den fungerar utmärkt för alla andra. Byt telefon, flasha in en ny ROM (googla om du inte förstår vad jag skriver) eller byt "sms-program", alternativt köp riktiga biljetter. Jag kan INTE påverka vad som blir blått eller inte, det är helt upp till "sms-programmet".

Nej det förstår jag. Uppskattar verkligen att du lägger ner tid på detta. All heder.
Undrar varför det inte funkar
Citera
2014-02-04, 12:35
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Nej det förstår jag. Uppskattar verkligen att du lägger ner tid på detta. All heder.
Undrar varför det inte funkar

Vilken del av (FB) Fejkbiljett för Android såg du inte? Det är redan förklarat varför det inte fungerar, det är din telefon som påverkar vad som blir blått eller inte. Inte jag, inte Gud, inte Fejkbiljett-appen. DIN telefon. OS = Operativsystem (I det här fallet, "version"). S4:an har 4.3, dvs, 4.3 är ditt "OS" / Version och din ROM är förmodligen stock, dvs, inte hemmagjord eller hopsnickrad av Martin Timell utan skapad av det officiella android-teamet. Du kan säkert maila och få hemskickad en hel teknisk förklaring varför de blåa länkarna blir annorlunda på din telefon om du vill.

Poängen är att det ser annorlunda ut från telefon till telefon. Är det någon nitisk sur chaufför så får du helt enkelt förklara att det ser annorlunda ut beroende på telefon, modell, tillverkare, sms-hanterare, ROM och säkerligen en hel del magi.
Senast redigerad av Essylia 2014-02-04 kl. 12:44.
Citera
2014-02-04, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av doedskalle
Jag blev nekad inträde i morse i ****, även med den nya uppdateringen. Jag frågade vad som var fel på biljetten, men det vägrade hon svara på. Det gick bra att komma in i **** dock.

Du skall inte bara åka gratis du är även ute efter att hänga ut spärrisar. Du är verkligen en ond människa.
Senast redigerad av Attributt 2014-02-04 kl. 13:13.
Citera
2014-02-04, 14:53
Medlem
Citat:
Den till vänster är en äkta och den andra är fejk med Fuskbiljetts uppdatering:

http://i61.tinypic.com/2yl5kj9.jpg

Kan ju direkt konstatera att det aldrig kommer att gå.

"Koden" som du anmärker på kan vara mellan 13 och 15 tecken lång. Din mobil kan uppföra sig olika beroende på hur lång den är. Prova att generera några fler, så ska du se att de beter sig exakt likadant som de äkta biljetterna.
Citera
2014-02-04, 14:56
Medlem
usmccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Du skall inte bara åka gratis du är även ute efter att hänga ut spärrisar. Du är verkligen en ond människa.

Vet ej om du var allvarlig eller ej men kan ju vara bra o veta om man bor på söder och skall åka 10 min efter att han skrev så kanske man hoppar skanstull..
Citera
2014-02-04, 16:24
Medlem
Får följande meddelande när jag försöker installera senaste versionen:
Citat:
Analysfel:
Ett problem har uppstått vid analys av paketet.

Kör Android 4.1.3, någon idé vad som går snett? Har avinstallerat tidigare versioner, startat om mobilen och sett till att ha tillräckligt med minne ledigt.

Tack!
Citera
2014-02-04, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Krueger
Får följande meddelande när jag försöker installera senaste versionen:

Kör Android 4.1.3, någon idé vad som går snett? Har avinstallerat tidigare versioner, startat om mobilen och sett till att ha tillräckligt med minne ledigt.

Tack!

Prova ladda ner filen igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in