2014-02-04, 15:25
Medlem
Autoziones avatar
Hallå där!

De skall hålla på och stöka här hemma till slutet på mars/början på april så jag kan inte spela på min PS3. Är det värt att köpa en Vita för att stilla spelsuget under de kommande 7-8 veckorna? Tänkte skaffa en PS4 fram mot sommaren, funkar den bra ihop med en Vita eller är det hela en onödig investering tillsammans? Tänkte skaffa Rayman Legends och Uncharted eller Sly Cooper som bundlespel, några mer tips på spel? Är egentligen främst sugen på action, plattform och racing.

Tack på förhand
Senast redigerad av Autozione 2014-02-04 kl. 15:27.
Citera
2014-02-05, 19:21
Medlem
Juntaneinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartbil
tror ni att den nya vita slim släpps i sverige nästa vecka också?
Skit i den nya, köp den gamla nu innan den utgår. Oled-skärmen är mycket bättre på den. Kolla gärna lite jämförelser på youtube. Den nya har urtvättade färger och ett gult färgstick. Den har inte heller samma svärta och bilddjup som den ypperliga oled-skärmen.
Citera
2014-02-12, 14:19
Medlem
lumbas avatar
Fick min PS Vita igår, Wipeout 2048 och Hotline Miami är naaaaajs
Citera
2014-02-12, 17:58
Medlem
Autoziones avatar
Har bestämt mig för att köpa en Vita Slim. Tyvärr tar de endast in den svarta i Europa så det får bli en import från Nippon Yasan. En slim med 64 gb minne och blått hardcase går på 2296 kr inklusive frakt. Hoppas bara att inte tullen plockar den...
Citera
2014-02-13, 05:06
Medlem
TKD_1337s avatar
FIFA 13 säljs för 98 kr på Spelbutiken. Jag köpte den för två veckor sedan för ett något högre pris men har ännu inte testat den. Jag gillade föregångaren (FIFA Football) och denna är säkert minst lika bra.

Det är dock inget riktigt FIFA 13 så att säga utan det är bara föregångaren uppgraderad med nya tröjor och spelare. En hundring kan det ju ändå vara värt.
Senast redigerad av TKD_1337 2014-02-13 kl. 06:05.
Citera
2014-02-14, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Hallå där!

De skall hålla på och stöka här hemma till slutet på mars/början på april så jag kan inte spela på min PS3. Är det värt att köpa en Vita för att stilla spelsuget under de kommande 7-8 veckorna? Tänkte skaffa en PS4 fram mot sommaren, funkar den bra ihop med en Vita eller är det hela en onödig investering tillsammans? Tänkte skaffa Rayman Legends och Uncharted eller Sly Cooper som bundlespel, några mer tips på spel? Är egentligen främst sugen på action, plattform och racing.

Tack på förhand

Jag har nästan slutat spela på min PS3:a nu (medan jag väntar på att skaffa en PS4). PS Vita är underbar. Så jävla värt att ha en riktig bärbar spelmaskin, och inte vara begränsad till iPhonen.

Spelen jag fastnat ordentligt för hittills är Muramasa Rebirth, Soul sacrifice, Hotline Miami, OlliOlli, Velocity Ultra och Killzone Mercenaries. Klockrena spel!

Tycker att det droppar ut bra spel hela tiden. Ser fram emot en mängd kommande titlar som Toukiden: The Age of Demons, Ys: Memories of Celceta, Final Fantasy X / X-2 HD Remaster, God of War Collection, Conception II: Children of the Seven Stars,Danganronpa: Trigger Happy Havoc, BigFest och Demon Gaze.
Citera
2014-02-14, 22:01
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenachrome
Jag har nästan slutat spela på min PS3:a nu (medan jag väntar på att skaffa en PS4). PS Vita är underbar. Så jävla värt att ha en riktig bärbar spelmaskin, och inte vara begränsad till iPhonen.

Spelen jag fastnat ordentligt för hittills är Muramasa Rebirth, Soul sacrifice, Hotline Miami, OlliOlli, Velocity Ultra och Killzone Mercenaries. Klockrena spel!

Tycker att det droppar ut bra spel hela tiden. Ser fram emot en mängd kommande titlar som Toukiden: The Age of Demons, Ys: Memories of Celceta, Final Fantasy X / X-2 HD Remaster, God of War Collection, Conception II: Children of the Seven Stars,Danganronpa: Trigger Happy Havoc, BigFest och Demon Gaze.
Tack så mycket för alla bra speltips
Utöver dessa är jag riktigt sugen på Guacamelee, Spelunky och TxK. Det kommer ju även att komma ett Indie Pack senare i vår som innehåller bland annat Hotline Miami och Thomas Was Alone så det verkar som ett givet köp.

Beställde en Ljusblå/Vit Vita från Japan tillsammans med ett 64 Gb minneskort, hårt och mjukt fodral samt skärmskydd. Tillsammans blev det ungefär 2500 inklusive frakt vilket jag tyckte var prisvärt. Hoppas bara att det kommer fram innan PS Plus rean med bl.a. Uncharted och Guacamelee tar slut.
Citera
2014-02-15, 01:07
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Tack så mycket för alla bra speltips
Utöver dessa är jag riktigt sugen på Guacamelee, Spelunky och TxK. Det kommer ju även att komma ett Indie Pack senare i vår som innehåller bland annat Hotline Miami och Thomas Was Alone så det verkar som ett givet köp.

Beställde en Ljusblå/Vit Vita från Japan tillsammans med ett 64 Gb minneskort, hårt och mjukt fodral samt skärmskydd. Tillsammans blev det ungefär 2500 inklusive frakt vilket jag tyckte var prisvärt. Hoppas bara att det kommer fram innan PS Plus rean med bl.a. Uncharted och Guacamelee tar slut.

Tror du kan lägga dom till din kundvagn genom playstations stores websida, då har du dom redo för nedladdning sen när du får din vita. Du måste förstås köpa PS+ innan

https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/sv-se/home/spel
Citera
2014-02-15, 08:04
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Tror du kan lägga dom till din kundvagn genom playstations stores websida, då har du dom redo för nedladdning sen när du får din vita. Du måste förstås köpa PS+ innan

https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/sv-se/home/spel
Aha, trodde att man aktivt måste ha konsolen för att kunna ladda ner. Tack för tipset
Finns det någon tidsbegränsning på hur man kan göra där eller kan jag göra likadant med PS4-spel trots att jag inte tänkt köpa den förrän sommaren?
Citera
2014-02-15, 11:32
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Aha, trodde att man aktivt måste ha konsolen för att kunna ladda ner. Tack för tipset
Finns det någon tidsbegränsning på hur man kan göra där eller kan jag göra likadant med PS4-spel trots att jag inte tänkt köpa den förrän sommaren?

Edit: Kollade igenom min download-list nu och jag har saker där sen två år tillbaka som jag aldrig laddat ner utan bara lagt till i listan ifall jag skulle få lust att spela dom i framtiden. Så är i princip säker på att det inte är någon tidsbegränsning.

Vet inte hur det fungerar på ps4, men på ps3 och Vita så är det bara att köpa(fast nu så är dom ju gratis) från hemsidan så har man dom i sin Download-list redo för nedladdning.
Senast redigerad av lumba 2014-02-15 kl. 11:34.
Citera
2014-02-18, 11:43
Medlem
Citat:
Tack så mycket för alla bra speltips :)

Jag drog hem TxK. Wow! Fast direkt :)
Citera
2014-02-18, 17:58
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenachrome
Jag drog hem TxK. Wow! Fast direkt
Vad trevligt

Nu får allt japsen fnatta på, vill också spela grymma spel på min Vita.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in