Citat:
amir80 jag tycker du ska ta och diskutera med JO
först och ser vad dom tycker om ditt fall, kanske man ska vänta eller så hjälper dom dig. enligt mig tycker jag migrationsverket hölls inte löfte som dom säger att skjuta fram väntetider hela tiden och jag godtog inte, finns inte anledning varför vänta.
hur tänker migrationsverket:
i mitt fal när jag sökte UT via webben, ringde direkt upp efter ansökan kundtjänst dom sa väntetider är just nu 5månad. då vi är inne på tredje månad dom ändrat till 7månad väntetid och sa till mig på kundtjänst tyvärr det drabba alla. ok jag kan tänka mig och förstår detta. men så ändrade igen upp till 10månader när vi är på sjunde månad, och detta ska drabba mig också tyvärr har tålamod hälsa kundtjänst. och vad är detta igår ändra dom till 11 månader. vilken löfte. jag kan inte tänka mig lita på dom längre, vänta utan garanti vem ser framtid med detta, eller vad tror ni?
vad är JO
Justitieombudsmannen (JO), eller Riksdagens ombudsmän som är det officiella namnet, granskar att myndigheterna arbetar enligt de lagar och regler som styr deras arbete – särskilt sådana lagar som berör enskildas rättigheter och skyldigheter i förhållande till det allmänna.
Adress och öppettider
Riksdagens ombudsmän – JO
Box 16327
103 26 Stockholm
Besöksadress: Västra Trädgårdsgatan 4 A
Telefon 08-786 51 00
Texttelefon 08-786 61 15
Fax 08-21 65 58
E-post justitieombudsmannen@jo.se
Expeditionstid klockan 09.00–12.00 och 13.00–15.00
Telefontid klockan 09.00–11.30 och 13.00–15.00
först och ser vad dom tycker om ditt fall, kanske man ska vänta eller så hjälper dom dig. enligt mig tycker jag migrationsverket hölls inte löfte som dom säger att skjuta fram väntetider hela tiden och jag godtog inte, finns inte anledning varför vänta.
hur tänker migrationsverket:
i mitt fal när jag sökte UT via webben, ringde direkt upp efter ansökan kundtjänst dom sa väntetider är just nu 5månad. då vi är inne på tredje månad dom ändrat till 7månad väntetid och sa till mig på kundtjänst tyvärr det drabba alla. ok jag kan tänka mig och förstår detta. men så ändrade igen upp till 10månader när vi är på sjunde månad, och detta ska drabba mig också tyvärr har tålamod hälsa kundtjänst. och vad är detta igår ändra dom till 11 månader. vilken löfte. jag kan inte tänka mig lita på dom längre, vänta utan garanti vem ser framtid med detta, eller vad tror ni?
vad är JO
Justitieombudsmannen (JO), eller Riksdagens ombudsmän som är det officiella namnet, granskar att myndigheterna arbetar enligt de lagar och regler som styr deras arbete – särskilt sådana lagar som berör enskildas rättigheter och skyldigheter i förhållande till det allmänna.
Adress och öppettider
Riksdagens ombudsmän – JO
Box 16327
103 26 Stockholm
Besöksadress: Västra Trädgårdsgatan 4 A
Telefon 08-786 51 00
Texttelefon 08-786 61 15
Fax 08-21 65 58
E-post justitieombudsmannen@jo.se
Expeditionstid klockan 09.00–12.00 och 13.00–15.00
Telefontid klockan 09.00–11.30 och 13.00–15.00
Ja det är ju helt ohållbart att det först ska behöva ta 11 månader från ansökan till ett beslut gällande 2 års uppehållstillstånd...och att de håller på och förlänger den förväntade väntetiden hela tiden är så sjukt deprimerande. Borde de inte rekrytera eller se över verksamheten? Känns ju hopplöst när man får se detta och vet att man "bara" väntat 3 månader.
Inga stora rubriker skapas utan detta görs i de allra tysta och fint fint höjer de bara väntetiden kvartal efter kvartal. Ytterst respektlöst mot oss svenska medborgare, att en svensk myndighet behandlar och har mage att höja väntetiden och distansen mellan två personer som vill dela sina liv med varandra med 120% på ett år, det borde inte vara acceptabelt. Från 5 månader till 11 månader, detta handlar inte om något affärsärende utan detta handlar om våra liv. Här har vi en TYDLIG signal att Migrationsverket borde rekrytera fler till sin verksamhet, de kan inte fortsätta på detta viset. Samtidigt som man vill att tiden ska flyga förbi så att allt bara kan bli klart så är man nervös inför vad de hittar på nästa kvartal.
exakt två månader sen ansökan.hade förtur pga graviditet.