2014-02-03, 06:39
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Min personliga favorit bland Leffe är Nectar, älskar honung och det smakar den verkligen. Drack dock upp min sista sådan under julledigheten
Har du prövat Fuller's Organic Honey Dew?
http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=honey&sortfield=Default&sortdirection =Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&varu grupp=%C3%96l&groupfiltersheader=Default&artikelId =38651&varuNr=71370&filters=searchquery%2cvarugrup p%2c
Citera
2014-02-03, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Har funderingar kring duvel, hoppas den är bättre än chimay vilket inte riktigt föll mig i smaken.

Duvel är fin , testa gärna Orval med.
Citera
2014-02-03, 09:59
Medlem
Pixlars avatar
Finns det någon skilnad mellan Franziskaner och Weihenstephaner? Jag har själv inte lyckats definiera någon men jag är å andra sidan inte välsignad med ett bra smaksinne..

Vilken passar bäst till ett längre parti sällskapsspel?
Citera
2014-02-03, 12:35
Medlem
Stvrmzeits avatar
Plockade på mig ett par flaskor Brooklyn Black Chocolate Stout på ett bolag idag. Fick även med mig en Amager/Three Floyds Arctic SunStone. Känns bra att man kunde komplettera med lite mer från det senaste släppet.
Citera
2014-02-03, 13:24
Medlem
Citat:
Har du prövat Fuller's Organic Honey Dew?
http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=honey&sortfield=Default&sortdirection =Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&varu grupp=%C3%96l&groupfiltersheader=Default&artikelId =38651&varuNr=71370&filters=searchquery%2cvarugrup p%2c

Yes, hade en låda sådan under förra året. Den är god, men inte riktigt på samma nivå som Leffe Nectar när det kommer till ren honungssmak.
Citera
2014-02-03, 14:05
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Yes, hade en låda sådan under förra året. Den är god, men inte riktigt på samma nivå som Leffe Nectar när det kommer till ren honungssmak.
http://www.ratebeer.com/beer/evil-twin-honey-im-home/192248/
den finns också, men den smakar så mycket honung att jag nästan fick kväljningar.
Citera
2014-02-03, 15:10
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Jag tror inte dom tittar på hur dom bedömt den tidigare år. Sen kan det helt enkelt vara olika personer. Kan lova dig att det är systembolagets bedömning som skiljer och inte ölen. Viss skillnad mellan årgångar finns men inte så pass stor som bolaget målar ut.

Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
helt klart. inte samma person som har plitar ner klockorna.

Visst, så är det nog. Ganska roligt att se hur mycket vissa tycker det skiljer sig i alla fall.
Citera
2014-02-03, 17:50
Medlem
Citat:
Har funderingar kring duvel, hoppas den är bättre än chimay vilket inte riktigt föll mig i smaken.
Chimay har långt mer smak och fyllighet om du frågar mig, en toppenöl i min smak, Duvel ger jag däremot inget för. Så du kanske anser precis motsatsen...Testat Kwak?
Citera
2014-02-03, 18:15
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:

Vet att jag sagt det förut i denna tråd, men är personligen ett ganska stort fan av just Duvel. Hoppas det smakar!
Citera
2014-02-03, 22:41
Medlem
Cineastens avatar
Var det nån här som köpte St Bernardus Abt 12? För min del blev det ett par flaskor. Den ligger ju på 1,5 liter så det blir nog till att dela den med vänner. Jag har iofs druckit en Chimay Blå på 1,5 litersflaska och jag blev rätt packad. Inte så konstigt iofs med tanke på alkoholhalten.
Citera
2014-02-03, 22:42
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Hurdan är bedarö bitter? Har ännu inte testat någonting bittert så det kan bli intressant!
I mitt tycke ett av systemets bästa öl. Trots namnet så smakar den inte "bittert" i den bemärkelsen, den är bara lite mer humlad.
Citera
2014-02-03, 23:20
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Var det nån här som köpte St Bernardus Abt 12? För min del blev det ett par flaskor. Den ligger ju på 1,5 liter så det blir nog till att dela den med vänner. Jag har iofs druckit en Chimay Blå på 1,5 litersflaska och jag blev rätt packad. Inte så konstigt iofs med tanke på alkoholhalten.
2st. skall lagras.

1.5l chimay...och du blev full.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in