2014-02-01, 14:26
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centitri
Har du funderat på att beställa din medicin via nätet istället? Apoteket.se kan du använda för att beställa hem receptbelagda mediciner direkt hem till brevlådan, leveranstiden är en dag. Du har dock en fraktkostnad på 29 kr, men det kanske det är värt istället för att åka runt och leta i hela stan efter Voxra.

Jo, var in och kollade det igår faktiskt.
Vet du hur det fungerar med narkotikaklassade mediciner?
Citera
2014-02-01, 21:34
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Vet inte vad du hade för symptom innan behandling men Voxra kan ju generera utsättningsbesvär vid avbrott även om dessa är milda. Oftast kan man känna sig tröttare.

Var inte rädd för att prova melatonin mot sömnen om du inte gjort det innan.
Har börjat med Voxra igen, nu leker livet någorlunda igen. Men fan att Voxra/Wellbutrin skall vara så satans dyrt bara.

Har provat melatonin men fick sådana konstiga drömmar av dom. Men skall kanske testa dom igen tillsammans med mina magnesium tabletter.
Citera
2014-02-02, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jo, var in och kollade det igår faktiskt.
Vet du hur det fungerar med narkotikaklassade mediciner?

Narkotikaklassade mediciner går bra att beställa, dock är man tvungen att hämta dom beställningarna på ett postombud då det skickas som REK.
Citera
2014-02-03, 01:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Har börjat med Voxra igen, nu leker livet någorlunda igen. Men fan att Voxra/Wellbutrin skall vara så satans dyrt bara.

Har provat melatonin men fick sådana konstiga drömmar av dom. Men skall kanske testa dom igen tillsammans med mina magnesium tabletter.

Du betalar ju ändå aldrig mer än 2200 kr per år för mediciner via rabattrappan/frikort.

http://www.apoteket.se/privatpersoner/kundservice/sidor/Apoteketcontents_HandlapaApoteket_Kostnad_Rabattra ppan.aspx

Magnesium kan för övrigt generera s.k. "vivid dreams" och "lucid dreaming", är du säker på att det är p.g.a. melatoninet? Vilken typ av melatonin hade du samt vilken release-variant + dos?
Citera
2014-02-03, 06:18
Medlem
mummas avatar
Efter många om och men så fick jag min läkare skriva ut Voxra till mig, och den är den bästa medicinen mot min depression och aspergers. Förvånar mig att få läkare vet vad det är för medicin och bara skrivet ut SSRI istället.

Men det är så att på senaste har jag märkt att effekten har försvunnit enormt mycket trots min livssituation inte har påverkats, och mitt psykiska mående är i en stabil situation. Hur vanligt är det att äta doser större än 300mg / dag? I USA och i övriga Europa ser jag att det finns, men här i Sverige verkar det ovanligt.

För jag börjar bli konstant trött, hängig, motivationslös och bara vill sova bort hela dagarna, precis som det var innan jag började med Voxra. Om inte större doser är ett alternativ så funderar jag att byta till Parnate. Men det verkar vara svårt att få utskrivet.
Citera
2014-02-03, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mumma
Efter många om och men så fick jag min läkare skriva ut Voxra till mig, och den är den bästa medicinen mot min depression och aspergers. Förvånar mig att få läkare vet vad det är för medicin och bara skrivet ut SSRI istället.

Men det är så att på senaste har jag märkt att effekten har försvunnit enormt mycket trots min livssituation inte har påverkats, och mitt psykiska mående är i en stabil situation. Hur vanligt är det att äta doser större än 300mg / dag? I USA och i övriga Europa ser jag att det finns, men här i Sverige verkar det ovanligt.

För jag börjar bli konstant trött, hängig, motivationslös och bara vill sova bort hela dagarna, precis som det var innan jag började med Voxra. Om inte större doser är ett alternativ så funderar jag att byta till Parnate. Men det verkar vara svårt att få utskrivet.

Hur ser din kosthållning ut? Själv märker jag en enorm skillnad om jag börjar dagen med att ta proteinpulver och sedan under dagen äter bra mat. Just proteinpulvret gör mig rejält speedad i kombination med Voxra och jag har under 4 veckor lyckats bibehålla de positiva effekterna av medicinen.
Idéen om proteinpulver fick jag från (FB) Voxra och l-tyrosine lösning på depp?

Angående att öka dosen så tror jag inte det kommer göra så att du bibehåller den positiva effekten av medicinen, det finns även risk för krampanfall på höga doser av Voxra.
Citera
2014-02-03, 16:40
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Vem sa att man skulle bli speedat och pratglad på det här?, jag är lika socialt inresponsibel

Voxra kan aldrig rå på perosnlighet skulle jag tro.
Citera
2014-02-03, 17:59
Medlem
mummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centitri
Hur ser din kosthållning ut? Själv märker jag en enorm skillnad om jag börjar dagen med att ta proteinpulver och sedan under dagen äter bra mat. Just proteinpulvret gör mig rejält speedad i kombination med Voxra och jag har under 4 veckor lyckats bibehålla de positiva effekterna av medicinen.
Idéen om proteinpulver fick jag från (FB) Voxra och l-tyrosine lösning på depp?

Angående att öka dosen så tror jag inte det kommer göra så att du bibehåller den positiva effekten av medicinen, det finns även risk för krampanfall på höga doser av Voxra.

Käkar redan Proteinpulver. Tränar styrketräning 3-4ggr i veckan. Voxra i kombination med min träning vände mer eller mindre på hela mitt liv. Men just nu känns det som det håller på att gå tillbaka. Men tack för tipset.

De få gånger då jag har inte käkat voxra och sedan börjat igen har jag alltid märkt enorm migrän och huvudvärk, men aldrig någonsin märkt av det där med krampanfall.
Citera
2014-02-03, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mumma
Käkar redan Proteinpulver. Tränar styrketräning 3-4ggr i veckan. Voxra i kombination med min träning vände mer eller mindre på hela mitt liv. Men just nu känns det som det håller på att gå tillbaka. Men tack för tipset.

De få gånger då jag har inte käkat voxra och sedan börjat igen har jag alltid märkt enorm migrän och huvudvärk, men aldrig någonsin märkt av det där med krampanfall.

Hade du fått krampanfall så hade du nog märkt av det rätt rejält. På Voxra kan man få toniska samt kloniska kramper. Går du över 300 mg i dosering så ökar risken för detta signifikant och över 450 mg är risken väldigt stor för krampanfall. På 150-300 mg som är risken ungefär 1/1000.

Har läst om flera som fått god effekt av Voxra men där medicinen sedan har slutat att fungera. Kanske är hämningen av återupptaget för dopamin alldeles för låg?
Citera
2014-02-03, 22:12
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Du betalar ju ändå aldrig mer än 2200 kr per år för mediciner via rabattrappan/frikort.

http://www.apoteket.se/privatpersoner/kundservice/sidor/Apoteketcontents_HandlapaApoteket_Kostnad_Rabattra ppan.aspx

Magnesium kan för övrigt generera s.k. "vivid dreams" och "lucid dreaming", är du säker på att det är p.g.a. melatoninet? Vilken typ av melatonin hade du samt vilken release-variant + dos?
Jo jag vet men det är så dyrt innan man kommit till högkostnadsskyddet då jag fått börja en ny period nu.

Melatoninet är från Natural Pharma International 3 mg kapsel som specialbeställs via Apoteket, jag körde med 2 kapslar innan sänggåendet men skall testa dom i helgen igen då jag inte vågar experimentera med sömnen på veckodagarna när jag jobbar.

Magnesiumet funkar bra mot mina domningar i armarna på natten. Har inte märkt några mystiska drömfenomen med dom och stilnoct iallafall.
Citera
2014-02-03, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Jo jag vet men det är så dyrt innan man kommit till högkostnadsskyddet då jag fått börja en ny period nu.

Melatoninet är från Natural Pharma International 3 mg kapsel som specialbeställs via Apoteket, jag körde med 2 kapslar innan sänggåendet men skall testa dom i helgen igen då jag inte vågar experimentera med sömnen på veckodagarna när jag jobbar.

Magnesiumet funkar bra mot mina domningar i armarna på natten. Har inte märkt några mystiska drömfenomen med dom och stilnoct iallafall.

Har du fått melatonin utskrivet via licens från Läkemedelsverket alltså?
Citera
2014-02-04, 08:42
Medlem
ingenios avatar
Hur länge har ni gått på melatonin i kombination med Voxra? Ni är väl medvetna om att långvarigt bruk av hormonet melatonin är farligt? Det kan ge upphov till hudcancer och en massa annat otrevligt. Har för mig att FDA rekommenderar en maxanvändning på 2 månader med en veckas paus emellan. Europeiska myndigheter är ännu mer restriktiva, om de överhuvudtaget tillåter preparatet. Tanken med melatonin i tablettform var ju ursprungligen bara att man skulle ta det någon enstaka gång vid jetlag.

Det är överhuvudtaget detta som gör att jag fortfarande inte har fått tummen ur och börjat med Voxra: Jag sover dåligt redan nu och vågar då inte tänka på hur det kommer att bli med Voxra.

Samtidigt är det ju ännu värre att använda stilnoct och liknande sömnpreparat eftersom dessa är vanebildande. Till slut kan man inte sova utan dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in