Citat:
Ursprungligen postat av
Centitri
Är det vanligt att man inte uppskattar mat när man går på Voxra, och är det isåfall något som kan tänkas gå över? Tappade matlusten helt de första veckorna men har nu återfått den, dock smakar allt helt värdelöst, oavsett om det är godis eller mat, vilket är ett problem för min del då godis och mat annars fungerar som ångestdämpande.
En av dom vanligaste biverkningarna.
För mej skulle det va positivt då jag behöver gå ner i vikt, men det var bara första veckorna det var så för mej.
Det kan iofs bero på att jag äter andra mediciner som ökar aptiten.
Citat:
Ursprungligen postat av
GoFuckADuck
Enda nackdelen med Voxra är sömnsvårigheter, men det löser jag med Stilnoct och magnesium.

Kan du sova på Magnesium? Hur stor dos? Ätit länge?
Jag fick det av en läkare som tyckte det var ett mirakelmedel och i stort sätt skulle lösa dom flesta av mina problem...
Jag hade läst förut att många tyckte det funkade bra både mot depression och smärtor, mm, så jag tyckte det kunde va värt att testa (fast åt samtidigt flera andra mediciner).
Dock blev jag inte trött av dom.
Den dosen jag fick 2x60 mg är ingenting om man läser om dom som fått effekt av det.
Man ska äta minst 300 mg och kombinera med kalcium.
Jag har inte känt nån positiv effekt och slutade för dom var så jäkla sura att tugga på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cognitive Dissident
Ni andra som käkar voxra, brukar det vara lätt att få tag på?
De fem-sex apoteken som ligger närmast mig har det nästan aldrig inne så man är tvungen att åka runt hela stan för att få tag på skiten.
Nä det är ett problem här också. Även med Xanor Depot och Lamotrigin (får sällan det antal förp jag ska ha).
Förut hade jag ett intervall på 13 dagar på Xanor, men nu har dom ändrat till 20 dagar och det är exakt vad jag får ut, så jag kan inte beställa för det tar för lång tid.
Jag fattar inte varför dom gjort så?!
Tänk om man är störtsjuk den 20:e dagen och inte kan hämta ut då...?
Samma är det med Stilnoct nu. Får 30 st och intervallet är 30 dgr ist för 20.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonyma-Klubben
Du betalar ju ändå aldrig mer än 2200 kr per år för mediciner via rabattrappan/frikort.
Citat:
Ursprungligen postat av
GoFuckADuck
Jo jag vet men det är så dyrt innan man kommit till högkostnadsskyddet då jag fått börja en ny period nu.
Om du inte har betalningsanmärkningar kan du skaffa konto och får då betala ca 200 kr/mån.
Det tycker jag funkar bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonyma-Klubben
Tror inte den nya generationens allergimediciner är att oroa sig över.
Nä dom är ju inte alls starka.
Har inte märkt nåt tillsammans med Lergigan (tror det är en av dom starkare sorterna och finns ju bara på recept).