2014-02-03, 12:39
Medlem
Viking-s avatar
Vad är åsikten kring Costa här? Många inom CFC-kretsar är rädda för att han skulle vara en "one-season wonder", men han var ju både duktig från kanten förra säsongen samt när han spelade i Rayo.

Jag tycker att han är lite av en joker, bra på en jävla massa men inte mästare på särskilt mycket. Om något så sliter han något oerhört och är en jävligt ful spelare (och ser ut som en "Evil Oscar") som verkligen gör allt han kan för att hjälpa laget/sig själv.
Citera
2014-02-03, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Vad är åsikten kring Costa här? Många inom CFC-kretsar är rädda för att han skulle vara en "one-season wonder", men han var ju både duktig från kanten förra säsongen samt när han spelade i Rayo.

Jag tycker att han är lite av en joker, bra på en jävla massa men inte mästare på särskilt mycket. Om något så sliter han något oerhört och är en jävligt ful spelare (och ser ut som en "Evil Oscar") som verkligen gör allt han kan för att hjälpa laget/sig själv.

Grejen med Diego Costa är ju att han gör nytta även fast han inte gör mål.

Andra spelare som varit one hit wonders har endast levt på sitt målskytte, medan Costa faktiskt är en otroligt bra lagspelare och alltid jobbar för laget. Det är inte sällan som man ser honom i eget straffområde eller täckandes en ytterback på kanten. Han spelar där tränaren vill att han ska spela helt enkelt.

Just därför kommer Costa aldrig bli en one hit wonder. Angående målskyttet är det svårt att säga. Jag ser honom inte som en renodlad striker utan är rätt överraskad över årets målskytte.
Citera
2014-02-03, 13:05
Medlem
OG-lovers avatar
Fel tråd.
Citera
2014-02-03, 13:09
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Vad är åsikten kring Costa här? Många inom CFC-kretsar är rädda för att han skulle vara en "one-season wonder"

Fast det har han redan bevisat att han inte är.
Citera
2014-02-03, 13:15
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscene1
Grejen med Diego Costa är ju att han gör nytta även fast han inte gör mål.

Andra spelare som varit one hit wonders har endast levt på sitt målskytte, medan Costa faktiskt är en otroligt bra lagspelare och alltid jobbar för laget. Det är inte sällan som man ser honom i eget straffområde eller täckandes en ytterback på kanten. Han spelar där tränaren vill att han ska spela helt enkelt.

Just därför kommer Costa aldrig bli en one hit wonder. Angående målskyttet är det svårt att säga. Jag ser honom inte som en renodlad striker utan är rätt överraskad över årets målskytte.

Ja, det var ungefär så jag uppfattade honom också, mer utav en lagspelare med hög arbetsmoral än en renodlad målskytt.
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Fast det har han redan bevisat att han inte är.

Det beror på hur man ser det. Det är först denna säsong som han verkligen har haft ett riktigt bra facit, det betyder dock inte att han har varit dålig förut. Det finns trots allt ganska många benämningar mellan "fantastisk" och "usel".

Personligen så föredrar jag denna typ av spelare till renodlade målskyttar, Chelsea spelar på ett sätt som kanske gynnas mest utav en spelare som är delaktig i så många moment som möjligt.
Det är dock inte silly-tråden så jag ska inte utveckla mitt resonemang längre än så.
Senast redigerad av Viking- 2014-02-03 kl. 13:25.
Citera
2014-02-03, 13:29
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:

Det beror på hur man ser det. Det är först denna säsong som han verkligen har haft ett riktigt bra facit, det betyder dock inte att han har varit dålig förut. Det finns trots allt ganska många benämningar mellan "fantastisk" och "usel".

Förra året gjorde han 10 mål och 7 assister i La Liga på 24 matcher. Men Falcao som striker och han på en mer ytterposition. Året innan gjorde han 10 mål och 4 assister på 15 matcher för Rayo. Det var ganska självklart för mig att han skulle ersätta Falcao på ett bra sätt.
Citera
2014-02-03, 13:45
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Förra året gjorde han 10 mål och 7 assister i La Liga på 24 matcher. Men Falcao som striker och han på en mer ytterposition. Året innan gjorde han 10 mål och 4 assister på 15 matcher för Rayo. Det var ganska självklart för mig att han skulle ersätta Falcao på ett bra sätt.
Ja, jag är medveten om hans historik. Han var bra förra säsongen, men han har varit bättre denna. Det är också det jag skrev om, CFC-supportrar är rädda för att han ska gå från att vara riktigt bra till bra. Med tanke på sin ytterposition förra säsongen så är det inte jättelätt att jämföra.

Min frågeställning handlade aldrig om ifall han egentligen är en dålig spelare, utan om att få mer insikt i vilka styrkor han har som spelare för att på så sätt kunna förstå hur han passar laget som jag följer. Jag har redan fått ett bra svar på den frågan.

Detta var första säsongen där han har nått riktigt höga höjder. Alla spelare uppföljer inte en strålande säsong med en annan, därav min frågeställning.
Citera
2014-02-03, 14:32
Medlem
Ostpungs avatar
Överskattade: Pastore, Xavi

Underskattade: Vidal, Muller, Ramires
Citera
2014-02-03, 15:57
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostpung
Överskattade: Pastore, Xavi

Underskattade: Vidal, Muller, Ramires
Tycker du Xavi alltid varit överskattad? Du får ju ha i åtanke att han är 34år gammal och är på nedgång.
Citera
2014-02-03, 18:58
Medlem
Ostpungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Tycker du Xavi alltid varit överskattad? Du får ju ha i åtanke att han är 34år gammal och är på nedgång.

Nej självklart inte, men den här säsongen har han varit överskattad
Citera
2014-02-03, 19:10
Medlem
Sokans avatar
Med tanke på att Xavi blev uttagen till värdslaget istället för schweinsteiger och vidal och det gör att han är överskattad och förtjänar att vara på denna lista
Citera
2014-02-03, 19:40
Bannlyst
Markus Rosenberg verkar vara jävligt överskattad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in