Citat:
Ursprungligen postat av
Obscene1
Grejen med Diego Costa är ju att han gör nytta även fast han inte gör mål.
Andra spelare som varit one hit wonders har endast levt på sitt målskytte, medan Costa faktiskt är en otroligt bra lagspelare och alltid jobbar för laget. Det är inte sällan som man ser honom i eget straffområde eller täckandes en ytterback på kanten. Han spelar där tränaren vill att han ska spela helt enkelt.
Just därför kommer Costa aldrig bli en one hit wonder. Angående målskyttet är det svårt att säga. Jag ser honom inte som en renodlad striker utan är rätt överraskad över årets målskytte.
Ja, det var ungefär så jag uppfattade honom också, mer utav en lagspelare med hög arbetsmoral än en renodlad målskytt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cambijao
Fast det har han redan bevisat att han inte är.
Det beror på hur man ser det. Det är först denna säsong som han verkligen har haft ett riktigt bra facit, det betyder dock inte att han har varit dålig förut. Det finns trots allt ganska många benämningar mellan "fantastisk" och "usel".
Personligen så föredrar jag denna typ av spelare till renodlade målskyttar, Chelsea spelar på ett sätt som kanske gynnas mest utav en spelare som är delaktig i så många moment som möjligt.
Det är dock inte silly-tråden så jag ska inte utveckla mitt resonemang längre än så.