2014-01-30, 11:22
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Vad yrar du om din sdlögnare?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18259117.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18260099.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18257871.ab

Jag tackar dig för att du är den perfekta bilden av ohederliga SDare. Lögner, förtal, våldtäkter och skattefusk. Det är uppenbarligen så ni vill leva era liv och det får ingen ifrågasätta.

Hm, frågan är om Aftonbladets egna artiklar är lämpliga som bevis för att Aftonbladet talar sanning.
Citera
2014-01-30, 11:47
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Rasist och korkad. En aldrig sinande källa för komik för oss andra.

Haha init! Om man får skriva om "plocka bort" till att betyda "inte plocka bort" och dessutom har mage att klaga på andras intelligens så får man nog någonstans på vägen försöka förstå vilket jävla praktmongo man faktiskt är.
Den här diskussionen har spårat ur, det enda som är intressant är om AB har rätt eller inte om sina påståenden inte om artikeln går att söka fram eller inte.
Och det tråden gett hittills är att AB har skitit i det blå skåpet.
Citera
2014-01-30, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Den här diskussionen har spårat ur, det enda som är intressant är om AB har rätt eller inte om sina påståenden inte om artikeln går att söka fram eller inte.
Och det tråden gett hittills är att AB har skitit i det blå skåpet.

jasså, varför har då en förundersökning inletts? Mot Sd alltså.

Sedan tycker jag det är väldigt bra att det framkommit vilken vidrig mobbande människa Gabriella Hedarv med flera är.

Anna Hagwall har fått någon form av mindre upprättelse.

Sedan har vi fått veta att förfalska och skriva på tunga dokument är helt okej inom SD.

Jag tycker detta har belyst hur sd fungerar, det är intressant helt enkelt.
Citera
2014-01-30, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Jag har inte ens inledningsvis utgått från att det hänt något, jag har bara varit intresserad av hur partiet är uppbyggt och fungerar. Det intresserar mig. Och jag har har fortfarande många frågor som jag inte har fått svar på men det kommer jag nog aldrig att få heller. Om andra inte är intresserade av att veta är det deras ensak, inget som jag lägger mig i. Vill man utgå från att SD aldrig gör fel så gärna för mig.

Men varför skriver du då inlägg efter inlägg istället för att invänta "domen". Vad är ditt syfte med detta att hela tiden ställa "konspiratoriska/löjliga" frågor/påståenden om vem som sagt vad, vem som inte sagt vad, spekulationer om tidpunkter etc??

En normal människa noterar vad som hänt, tar del av FAKTAmässig information (givetvis inte Aftonhoran och kristdemokraten) och därefter väntar till skuldfrågan är löst.

Varför alla dessa gigantiska påhopp innan vi vet fakta?
Citera
2014-01-30, 12:03
Medlem
Citat:
Det är ju väldigt sällan något ligger kvar på internettidningarna under flera dygn längst upp. Så intressant är inte SD.

Slutsatsen jag drar är att detta kommer att förfölja dem i citat från Aftonbladet ett tag i alla fall. Detta beroende på att varken Jimmie eller Carina gjort ett kraftfullt uttalande. Carina Herrstedt har också framhållit att de kan ha gjort fel vilket visar att hon är en förhållandevis svag politiker. Antingen stärks hon eller så inte. Framtiden får utvisa.

Varför göra uttalanden mitt under en pågående förundersökning?

Ge mig gärna ETT argument för att göra något så dumt.

OBS! Tänk till tre innan du bestämmer dig för att svara.
Citera
2014-01-30, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag undrar om inte Ab`s syfte med artikeln har ändå lyckats en bit: att misskreditera Sd.

Så lite substans, men så mycket väsen..

(och alla andra viktigare ämnen i samhället glöms bort..)

Tvärtom! Nu börjar till och med jag bli så innerligt f-bannad på detta land med slaskpress, fega stackare till politiker så jag överväger rösta på SD. Något som var totalt omöjligt för bara några år sedan. Är så j-a trött på alla dessa fega och oärliga människor som inte ens kan acceptera att grundlagen gäller för alla.
Citera
2014-01-30, 13:15
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
jasså, varför har då en förundersökning inletts? Mot Sd alltså.

Snälla, ljug inte. Tråden är så full av skräpinlägg ändå.

Någon förundersökning har inte inletts.
Citera
2014-01-30, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Snälla, ljug inte. Tråden är så full av skräpinlägg ändå.

Någon förundersökning har inte inletts.

http://www.dn.se/nyheter/politik/sds-misstankta-bidragsfusk-fall-for-aklagare/

Rättelse, en åklagare ser nu på ärendet för att avgöra om en förundersökning ska inledas. Det är alltså så att det inte på något sätt är nedlagt och vi får se framöver hur det går.
Citera
2014-01-30, 13:25
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Rättelse, en åklagare ser nu på ärendet för att avgöra om en förundersökning ska inledas. Det är alltså så att det inte på något sätt är nedlagt och vi får se framöver hur det går.

Det förstod jag hela tiden, du begriper inte vad en förundersökning är.

Att någon ska bedöma om en förundersökning ska inledas betyder självfallet inte att den redan inletts.
Någon förundersökning mot SD med anledning av detta ärende kommer naturligtvis inte bli av. Ska vi slå vad?

Aftonbladet har lagt sina kort på bordet nu. Där finns ingenting som motiverar att en åklagare ger sig in i rättsprocess som han är dömd att förlora.
Senast redigerad av Månsan 2014-01-30 kl. 13:37.
Citera
2014-01-30, 13:32
Bannlyst
For alla som har lite innanfor pannbenet ar det uppenbart att Aftonbladet far med lognaktig propaganda i Joseph Goebbels anda.

Bara man tar om logner tillrackligt ofta sa...

Vi ser fårskocken villigt "bräka med Aftonhoran" har pa flashback.

Men de tillhor inte precis "begåvningsreserven" de som gar pa Aftonhorans propaganda.

Det gar overhuvudtaget inte att forklara nagonting for dem. Vi ser fårskocken ifragasatta samma saker om och om igen - myntet faller aldrig ner...

Aftonbladet kommer givetvis inte att be om ursakt nar korten ligger pa bordet och det konstaterats att allt ar i sin ordning. Nej de kommer att skylla pa den for "oegentligheter" UTELUTNA fd SD politikern (protokoll finns) DANIEL ASSAI. Han ar dessutom dragen infor domstol i ekonomiska tvister..Sicken lirare...

Hur Kristdemokraterna vagar slappa in denna storljugande fifflare till sitt parti forstar jag inte. Men han blir val snart visad pa dorren dar ocksa nar han varit framme med tip-ex och andrat i dokument, LOL!
Citera
2014-01-30, 13:59
Medlem
NuSkaViVaraGladas avatar
Citat:
Det är ju väldigt sällan något ligger kvar på internettidningarna under flera dygn längst upp. Så intressant är inte SD.

Det enda som skulle kunna ligga så länge är just ett drev mot SD.
Citera
2014-01-30, 14:24
Medlem
Raffe10s avatar
Citat:

Ja det är väl alltid så och spec när det gäller SD att uttrycket "det är mycket skrik för lite ull" som bonden sa när han rakade grisen, verkligen gäller för SDs del. Självklart så kommer detta inte att utmynna i någonting utan antagligen blir det inte ens någon förundersökning överhuvudtaget, eller också kommer den att läggas ned ganska omg i brist på bevis om de skulle påbörja en.
Det enda som kommer att hända sammanfattningsvis är väl att SDs opinionssiffror kommer att öka ytterligare på ett markant sätt och detta oavsett hur ärendet än utvecklas, och det är självklart riktigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in