2014-01-29, 18:42
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Bidraget som partiets obefintliga kvinnoförbund fick 2010 kunde ha kommit till nytta inom äldrevården eller pengarna kunde skickats till att hjälpa flyktingar på plats i sina grannländer. Eller något annat som SD påstår sig brinna för.
Och när man hoppats som mest att det skulle ha skett några oegentligheter som visar sig bara vara det vanliga mediala hatdrevet som slutar i ingenting så får man till sånt här. Du kunde väl ha nämnt att SD riksdagsledamöter även uppbär lön som skulle ha kunnat användas till att hjälpa flyktingar på plats. Det som de brinner för!
Däremot hade bidragen som M ( var det 3,5milj.? lite osäker på summan) och V (1,3 milj) ickeexisterande kvinnoförbund uppbär inte kunnat komma till nytta i vården, eller högre lärarlöner. Det är en heeeelt annan sak.
Citera
2014-01-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
När det räcker att det är en sammanslagning i partiet så är det väl skitsamma om just falangen "SD-kvinnor" startats, då räcker det egentligen att man har planer på det och visst gick pengarna dit.

Carina Herrstedt ordförande i kvinnoförbundet säger sig ju inte vara säker på om något fel begåtts.
Citera
2014-01-29, 18:52
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Verkar som det just nu bara är AB som kör lite damage kontroll. Alla andra media har insett det pinsamma i ABs drev.
Endast ett par hard-core Flshbackare på den goda sida kör på då de hoppas så innerligt att det i vart fall skulle vara lite sant. Något fel måste väl ändå den onda sidan gjort, eller hur?
Och när man inser att det inte föreligger några fel så borde den onda sidan ha avstått från ett bidrag som alla andra riksdagspartier uppbär för just de pengar skulle kunna användas till flyktingar.
Citera
2014-01-29, 18:58
Bannlyst
Allt ar sa djavla lojligt!

Fast skrammande!

Aftonhoran vet att de har fel....

Valjer anda braskande rubriker ala "Goebbels"...
Citera
2014-01-29, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Verkar som det just nu bara är AB som kör lite damage kontroll. Alla andra media har insett det pinsamma i ABs drev.
Endast ett par hard-core Flshbackare på den goda sida kör på då de hoppas så innerligt att det i vart fall skulle vara lite sant. Något fel måste väl ändå den onda sidan gjort, eller hur?
Och när man inser att det inte föreligger några fel så borde den onda sidan ha avstått från ett bidrag som alla andra riksdagspartier uppbär för just de pengar skulle kunna användas till flyktingar.

För min egen del så har jag inga som helst krav på SD, varken angående bidraget eller något annat. Är bara väldigt nyfiken på det här partiet och hur de faktiskt växer och det påverkar samhället i stort. Men jag undrar fortfarande varför Carina Herrstedt som är kvinnoförbundets ordförande säger att de ska betala tillbaka om de gjort fel?
Citera
2014-01-29, 19:06
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
För min egen del så har jag inga som helst krav på SD, varken angående bidraget eller något annat. Är bara väldigt nyfiken på det här partiet och hur de faktiskt växer. Men jag undrar fortfarande varför Carina Herrstedt som är kvinnoförbundets ordförande säger att de ska betala tillbaka om de gjort fel?
Menar du att de inte skall betala tillbaks om de gjort fel. Förstår du inte hur människor med moral tänker?
Citera
2014-01-29, 19:08
Medlem
Citat:
Och ännu en gång fick rasist-anhängarna rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Det finns ett fint gammalt Svenskt ordspråk som lyder, man skall inte kasta stenar i glashus.

Hur tycker du att det implementerar på den här "skandalen"?

Snälla läs vad jag skrev en gång till och återkom med ett relevant svar. Eller behöver jag förklara på ett enklare sätt så även SD-anhängare förstår?
Jag har inte någon stans i det jag skrev talat om vem som har rätt eller fel i just detta fallet- det återstår väl dessutom att se fortfarande. Det var eran okritiska syn på det och de ni stödjer jag tycker är oroväckande....
Citera
2014-01-29, 19:11
Medlem
Citat:
Menar du att de inte skall betala tillbaks om de gjort fel. Förstår du inte hur människor med moral tänker?

Jag är undrande varför hon inte är säker på att de inte gjort något fel. Det är väl normalt att hävda det om man vet att man inte har gjort det.

Det får man ju göra en politisk värdering av, hon är rädd om huvudet så hon hellre uppfattas som någon som inte ens vet om hon gjort rätt eller fel. Paula Bieler kommer snart att ha tagit hennes plats eller någon annan inom kvinnoförbundet.

Sen om de ska betala tillbaka eller inte är inget jag lägger mig. Det är inte heller jag som bestämmer i den frågan om du nu fått för dig det.
Citera
2014-01-29, 19:12
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Snälla läs vad jag skrev en gång till och återkom med ett relevant svar. Eller behöver jag förklara på ett enklare sätt så även SD-anhängare förstår?
Jag har inte någon stans i det jag skrev talat om vem som har rätt eller fel i just detta fallet- det återstår väl dessutom att se fortfarande. Det var eran okritiska syn på det och de ni stödjer jag tycker är oroväckande....
Ja tack. Förklara på ett enklare sätt så SD-anhängare förstår. Inte heller jag förstår.
Citera
2014-01-29, 19:18
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Jag är undrande varför hon inte är säker på att de inte gjort något fel. Det är väl normalt att hävda det om man vet att man inte har gjort det.

Det får man ju göra en politisk värdering av, hon är rädd om huvudet så hon hellre uppfattas som någon som inte ens vet om hon gjort rätt eller fel. Paula Bieler kommer snart att ha tagit hennes plats eller någon annan inom kvinnoförbundet.

Sen om de ska betala tillbaka eller inte är inget jag lägger mig. Det är inte heller jag som bestämmer i den frågan om du nu fått för dig det.
Kan du inte bara erkänna att även denna gång bidde det bara en tumme kvar, eller inte ens det. Denna tråd handlar om, ordagrant: Aftonbladet anklagar Sd för miljonbidrag till kvinnoförbund som inte "fanns".
Starta en ny tråd där du kan diskuteras vilka politiska företrädare som skall ersätta vilka politiska företrädare i vilka politiska partier.
Citera
2014-01-29, 19:20
Medlem
Citat:
Kan du inte bara erkänna att även denna gång bidde det bara en tumme kvar, eller inte ens det. Denna tråd handlar om, ordagrant: Aftonbladet anklagar Sd för miljonbidrag till kvinnoförbund som inte "fanns".
Starta en ny tråd där du kan diskuteras vilka politiska företrädare som skall ersätta vilka politiska företrädare i vilka politiska partier.

Jag har inte ens inledningsvis utgått från att det hänt något, jag har bara varit intresserad av hur partiet är uppbyggt och fungerar. Det intresserar mig. Och jag har har fortfarande många frågor som jag inte har fått svar på men det kommer jag nog aldrig att få heller. Om andra inte är intresserade av att veta är det deras ensak, inget som jag lägger mig i. Vill man utgå från att SD aldrig gör fel så gärna för mig.
Citera
2014-01-29, 19:31
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ja, då det är Assai som kört med Tipex måste det väl vara honom du skall vända dig till. Hur skall nuvarande SD-ledning vilka dokument han förfalskat? Assai lär vara aktiv i KD så du kan säkert nå honom med ett mail och fråga mer specifikt vad han förfalskat.

Om det nu har skett några oegentligheter så har definitivt Carina Herrstedt varit medveten om det, vilket är väldigt relevant. Hon har ju tydligt påstått att en förening har skapats, möte har hållits och stadgar antagits vilket verkar vara helt påhittat. Aftonbladet har ju såklart överdrivit ganska mycket men om en ledande Sverigedemokrat ljuger i samband med en bidragsansökan så är det väldigt allvarligt och kommer få konsekvenser både för henne och partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in