Citat:
Ursprungligen postat av
Rick1989
Wow vilken insats.. SD badar inte i pengar och i 20år har de varit ordentligt fattiga.
Att Assai KANSKE förfalskat ett papper kan hända, men SD som parti har inte ljugit för att få pengar.
Sd har fått skattepengar sen 2006 då de fick mer än 2,5 % av rösterna.
http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/lagar/lag_om_statligt_stod/index.html
Citat:
Har parti i något av valen ej blivit företrätt i riksdagen, räknas beträffande sådant val i stället för mandat antalet hela tiondels procentenheter röster över 2,5 procent som partiet erhållit i valet i hela landet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rick1989
SD är mer hederliga än andra partier, och det är inte SD själva som säger det det är väll snarare vi väljare som upfattar det så? Dock är inte ens SD fläckfria.
Majoriteten av väljarna har noll koll då begreppet numerär majoritet per definition är en stämpel som intygar en låg (i bästa fall medioker) medelintelligens.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Intelligenskvot
Citat:
Klart du är ju mega-rasist och hade säkerligen stött Hitler också.
Klart jag hade.
Citat:
Absolut inte men det har dem i detta fall inte gjort.
Enligt vilken auktoritet? Paula Bieler?
Citat:
Eldsjäl? För att hon drev en blogg? ... SD har lagt allt sitt fokus på att komma in i riksdagen - allt annat har fått stå åt sidan tidigare. När man nu får loss pengar och andrum är det inte så konstigt att man vill utöka politiken och att kvinnorna vill ha ett eget förbund att fokusera på istället för att fokusera 110% på att få SD i riksdagen.
Eller så
kan det ju ha varit så att Sd insåg att det gick att få pengar och sen bildade förbundet därefter. Jag menar, om det nu stämmer att Sd hade så mycket att göra direkt efter riksdagsinträdet, tror du verkligen att bildandet av ett kvinnoförbund hade varit högprioriterat om det inte vore för pengarnas skull?
Anna Hagwall var en eldsjäl ja. Hon var engagerad i kvinnofrågor långt
innan det fanns pengar att hämta, men möttes då av kalla handen.
Citat:
Alla Sverigedemokrater var eldsjälar som mångt och mycket satsade allt de hade, 99,9% fokuserade på att få in SD i riksdagen, andra körde ett annat race och det är förståeligt om man innan riksdagen "inte hade tid" att tänka så mkt på kvinnoförbundet.
Det är förståeligt att man inte har tid för ett kvinnoförbund. Men om man inte hade tid under alla 15-20 år innan riksdagsinträdet, då borde man haft
än mindre tid precis när ett nytt riksdagskansli skulle byggas upp från noll. Det är väl en logik som är ganska hållbar, eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
Critage
Ska man tro på denna skiten? seriöst alla vet att aftonhoran får betalt för att smutskasta SD alla är rädda att dom ska komma till makten men det sjuka är ju mera dom hackar på SD och dom får publicitet ju fler väljare får dom.
Ja man ska tro på denna skiten.
Sd verkar ha etablerat sig lite ovanför 10 % nu för tiden, det tror jag media har bidragit till. Utan nolltolerans och etnomasochism tror jag Sd lätt hade kunnat ha ett större stöd. Se bara på hur kurvan pekade uppåt efter järnrörsfilmen.
Citat:
vill ni inte att era föräldrar ska få det bra på ålderdoms hemmet? kan säga att dom skär ner tamijfan på allt där bara så ni vet. min sambo är undersköterska och dom intagna på hennes ställe får fan ingen blöja inbakat i priset på boendet de måste anhöriga betala extra för vilket ligger på drygt 800kr extra i månaden
Jaha du tycker blöjor ska vara gratis? Är det vad ditt engagemang bygger på?
Citat:
typisk propaganda som ni idioter blir matade med är det typiska "SD vill skicka ut alla invandrare vi har i sverige" nej SD vill satsa mera pengar på utlänningar än vilket annat parti men dom vill lägga dom pengarna på utlänningarnas hemländer för tex. Bygga bättre flyktingläger ge dom bättre mat/medecin/utbildning vi i sverige ska inte behöva ta i mot fler folk än vad vi kan hantera.
Hur ska vi ha råd med blöjor till dina föräldrar om vi ska bygga gigantiska flyktingläger och bekosta utfodring och medikamenter (även HIV-bromsmediciner får man anta?) åt alla flyktingar i tredje världen?
Citat:
jag tror personligen att många svenskar är trötta på att knyta näven i fickan hela tiden nu är det fan dax att fixa till detta problem våran äckliga fredde har fixat!
Tyvärr är många nöjde med att just knyta näven i byxfickan och bli lurade gång på gång vart fjärde år. Det är därför de fortsätter vallfärda till vallokalerna istället för att storma riksdagen med automatvapen.