2014-01-29, 21:29
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assbuster-cockburn
Nu ser jag ju inte mig själv som en "sd-anhängare" men eftersom mygel och fiffel är något som alla partier sysslar med ser jag inte direkt att det finns något att förklara bort. Summan är ju dessutom helt försumbar i dessa sammanhang. Efter som SD är fiendens fiende och ondast av de onda är jag förvånad över att det inte rör sig om större summor vid fler tillfällen.

Fast vid tanke på att mycket av deras politik bygger på "hårdare tag mot brott" och "invandringspolitiken bidrar till hög kriminalitet" så måste man väl ändå kalla det relevant?

Om SD faktiskt döms.
Citera
2014-01-29, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Om SD faktiskt döms.

Du har inte funderat på varför hela grejen inte längre finns på förstasidorna hos svammelpressen?
Citera
2014-01-29, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
Du har inte funderat på varför hela grejen inte längre finns på förstasidorna hos svammelpressen?

Det är ju väldigt sällan något ligger kvar på internettidningarna under flera dygn längst upp. Så intressant är inte SD.

Slutsatsen jag drar är att detta kommer att förfölja dem i citat från Aftonbladet ett tag i alla fall. Detta beroende på att varken Jimmie eller Carina gjort ett kraftfullt uttalande. Carina Herrstedt har också framhållit att de kan ha gjort fel vilket visar att hon är en förhållandevis svag politiker. Antingen stärks hon eller så inte. Framtiden får utvisa.
Citera
2014-01-29, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Ja tack. Förklara på ett enklare sätt så SD-anhängare förstår. Inte heller jag förstår.

Det förvånar mig inte (att du inte förstår, är väl bäst att jag förklarar). Då jag försökte vara lite enklare
i min förra post och det ändå gick över ditt huvud så lämnar jag dig att fortsätta denna diskussion tillsammans med dina skygglappsbärande jämlikar. En vacker dag kommer nog verkligheten ifatt er också....
Citera
2014-01-29, 23:01
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick1989
Alla politiska partier får pengar. På så sätt kan de driva frågor åt folket Eftersom allting gått helt rätt till finns ingen anledning att bli upprörd.
Inte SvP. Ändå hjälper SvP hemlösa. Sd badar i folkets pengar men dessa hamnar i Åkessons ficka.
Citat:
Vill du bli upprörd kan du rikta ilskan emot partier som faktiskt fuskar med bidragen och olika kulturföreningar (islamska föreningen) osv.
Detta är inte vad diskussionen handlar om. När någon upprepade gånger kommer med kommentarer av typen "ja men dom gör ju det" vet man att de bara försöker relativisera sitt eget moraliskt förkastliga beteende likt ett gäng skabbiga hyenor.
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Bland annat här i Rapports 19:30 sändning, vid 08:40;
http://www.svt.se/nyhetsprogrammet-rapport/se-program/rapport-637?autostart=true
Men ge dig. Till och med Paula Bieler erkänner ju att det är fel i papprena. Sen kommer hon på sig efter några sekunder och börjar prata om bokföringsbrott.
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Något bedrägeri har inte förekommit.
Okej sitter du i domstolen?

Men problemet är väl inte att bedrägerier har förekommit, problemet är att Sd försöker utmåla sig som mer hederliga än andra partier. Hade de sagt "kampen för ett svenskt Sverige måste föras med alla medel" hade jag haft respekt för de. Men nu säger de ju ofta att andra partier är korrupta, egennyttiga och sviker folket för egen vinning. Då är det ju inte direkt bra att göra samma sak själva eller hur?

Sen hur trovärdigt är det att starta upp ett kvinnoförbund när det går att krama ut skattepengar efter att i alla år ignorerat Anna Hagwall som var en eldsjäl? Den frågan tycker jag säger en hel del om Sd:s (o)moraliska karaktär, oavsett om det i övrigt skulle vara juridiskt oantastligt.
Citera
2014-01-29, 23:05
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Om SD faktiskt döms.
Ja, det sista som överger en antirasist från den goda sidan är hoppet. Det är inte förbjudet att drömma, tvärtom, när motgång på motgång radar upp sig så är det drömmar (eller svamp) som håller den goda sidan vid liv.
Citera
2014-01-29, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
det pågår en förundersökning, protokoll har förfalskats och undertecknats. Det kan ju i alla fall vara vettigt att ha tråden uppe tills vi vet om det går vidare till åtal? Det är väl inget du oroar dig för ändå? Varför ska lagar och regler gälla för just SD, de är ju alltid offren och har därför rätt att ljuga och förfalska, eller hur?

Det kan man gärna diskutera, varför Assai förfalskade ett dokument. Om det nu är så att det är förfalskat.

Men att SD fått bidrag utan att ha rätt till det och att man ljugit till sig pengarna snacket borde läggas ner nu.
Citera
2014-01-29, 23:20
Medlem
Snapcounts avatar
Jag undrar om inte Ab`s syfte med artikeln har ändå lyckats en bit: att misskreditera Sd.

Så lite substans, men så mycket väsen..

(och alla andra viktigare ämnen i samhället glöms bort..)
Citera
2014-01-29, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Möjligtvis tror du att det ännu finns VPK vilket gör att jag betvivlar att du är insatt i politik överhuvudtaget.

Jag nämner dem vid deras i naturen rätta namn, gör det dig upprörd?

Citat:
Sjuklövern kan numera kallas för Åttaklövern för SD är onekligen delaktig i det hur våra skattepengar fördelas. Och de är inte sena att roffa åt sig både individuellt och för partiet.

Jaså? På vilket sätt "roffar" SD åt sig, om vi bortser från det som baseras på ett påstående av en f.d. utesluten medlem och en artikel av en av Sveriges mest tvivelaktiga och lögnaktiga skvallertidningar?

Citat:
Och när det gäller bidrag för partiet- exempelvis för den här kvinnoorganisationen så fanns det inga kvinnor som fick något bidrag. Bidraget gick till partiet och i partiet finns det en liten krets av personer som uppbär oproportionellt hög lön.

Enligt...dig? Enligt vad Assai påstår? SD menar att pengarna de facto gick till kvinnoorganisationen. Att du och en kriminell och lögnaktig f.d. medlem i partiet hävdar annorlunda gör det inte till sanning.

Citat:
De är riksdagsledamöter eller deras anhöriga. Eller ''konsulter'' som Almqvist numera kallas. Jag har inte sett att SD skulle vilja stoppa löneförhöjningar för riksdagsledamöter som exempelvis MP och V har föreslagit. Om SD anser att det är fel att diverse vänsterextremistiska, islamistiska och andra skumraskorganisationer får bidrag på grund av diffust regelverk, en lucka i lagen kanske, varför påtalar de inte detta utan utnyttjar situationen i stället.

Vad jag vet har inte SD något emot att riksdagsledamöter får en skälig lön.

Jag tror du missade poängen med mitt inlägg. Jag uppfattade inlägget som jag besvarade som ett korkat känsloargument, som överhuvudtaget saknade relevans. Eftersom det först och främst handlar om en struntsamma i det sammanhanget (som dessutom samtliga andra partier får), och för det andra finns det inget som antyder att SD har gjort fel, om vi bortser från en hämndlysten, kränkt före detta anställd. Så istället för att du skall komma med billiga poäng, kanske du borde hålla dig till ämnet för tråden. Du kan starta en alternativ tråd där du radar upp eventuella alternativ.

Ja, pengarna hade kunnat gå till hemlösa kattungar, barn med cancer, jesus och döende marsianer, men det är inte riktigt det som diskuteras här, eller hur?
Citera
2014-01-29, 23:49
Medlem
Så jävla äckligt av Aftonbladet att bara sluta rapportera. Förtalstidning.
Citera
2014-01-29, 23:49
Medlem
[quote=HugoStieglitz|47276802]
Citat:
Inte SvP. Ändå hjälper SvP hemlösa. Sd badar i folkets pengar men dessa hamnar i Åkessons ficka.

Wow vilken insats.. SD badar inte i pengar och i 20år har de varit ordentligt fattiga.
Citat:
Till och med Paula Bieler erkänner ju att det är fel i papprena.
Att Assai KANSKE förfalskat ett papper kan hända, men SD som parti har inte ljugit för att få pengar.

Citat:
Men problemet är väl inte att bedrägerier har förekommit, problemet är att Sd försöker utmåla sig som mer hederliga än andra partier.

SD är mer hederliga än andra partier, och det är inte SD själva som säger det det är väll snarare vi väljare som upfattar det så? Dock är inte ens SD fläckfria.

Citat:
Hade de sagt "kampen för ett svenskt Sverige måste föras med alla medel" hade jag haft respekt för de.
Klart du är ju mega-rasist och hade säkerligen stött Hitler också.

Citat:
Men nu säger de ju ofta att andra partier är korrupta, egennyttiga och sviker folket för egen vinning.
Gör inte alla det? De ingår i det politiska spelet.. Och klart att SD har fläckar men inte ens i närheten av de andra partierna!......
Citat:
Då är det ju inte direkt bra att göra samma sak själva eller hur?
Absolut inte men det har dem i detta fall inte gjort.

Citat:
Sen hur trovärdigt är det att starta upp ett kvinnoförbund när det går att krama ut skattepengar efter att i alla år ignorerat Anna Hagwall som var en eldsjäl?

Eldsjäl? För att hon drev en blogg? ... SD har lagt allt sitt fokus på att komma in i riksdagen - allt annat har fått stå åt sidan tidigare. När man nu får loss pengar och andrum är det inte så konstigt att man vill utöka politiken och att kvinnorna vill ha ett eget förbund att fokusera på istället för att fokusera 110% på att få SD i riksdagen.
Citat:
Den frågan tycker jag säger en hel del om Sd:s (o)moraliska karaktär, oavsett om det i övrigt skulle vara juridiskt oantastligt.

Alla Sverigedemokrater var eldsjälar som mångt och mycket satsade allt de hade, 99,9% fokuserade på att få in SD i riksdagen, andra körde ett annat race och det är förståeligt om man innan riksdagen "inte hade tid" att tänka så mkt på kvinnoförbundet.

Om man resonerar som du stannar man på 0,2% väljare och kan ALDRIG genomföra ett skit. Det enda ni klarar av är att slösa skattemedel, skapa våld, göra folk och invandrare rädda och bygga upp kraftiga motsättningar.
Citera
2014-01-30, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Det förvånar mig inte (att du inte förstår, är väl bäst att jag förklarar). Då jag försökte vara lite enklare
i min förra post och det ändå gick över ditt huvud så lämnar jag dig att fortsätta denna diskussion tillsammans med dina skygglappsbärande jämlikar. En vacker dag kommer nog verkligheten ifatt er också....
Snacka om att vara utan argument. Typiskt vänstertroll som drar då argumenten tryter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in