2014-01-29, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
Filerna har halverats men trafiken har bara minskat med 20%, så du kan ju själv räkna ut hur det ser ut för de stackare som vill besöka nya marxist-göteborg....
Så visst är det trevligt med all koloxid mfl gifter som spys ut i eran stad! Så glad att slippa leva i den och andas frisk luft i min kommun!

Snarare ett tecken på att man förändrat fokus från en-person-per-bil till totalt antal personer som transporteras. Vilken är maxkapacitet i ett körfält (antal fordon, inte antal personer)...
Citera
2014-01-29, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Snarare ett tecken på att man förändrat fokus från en-person-per-bil till totalt antal personer som transporteras. Vilken är maxkapacitet i ett körfält (antal fordon, inte antal personer)...
Läser om att dina vänner skall bygga om vid Mariaplan också. Tydligen skall hälften av p-platserna bort. Bra va?
Citera
2014-01-29, 12:43
Bannlyst
Citat:
Du resonerar som du vore 3-4år....

Och ändå slår jag dig med hästlängder..

Citat:
Tror du inte att det subventioneras något med dom som tjänar sämst?

Nej, subventionerna går såklart till dom som tjänar mest.

Citat:
Hur får staten in alla miljarder? Inte fasen är det på Nisse som har 17000 i lön i alla fall!

Nej dom lånar, och så betalar dom ut dom lånade pengarna till höginkomsttagarna (lånar i det här fallet, med FRB, innebär ju att man "tillverkar" pengarna, för att kunna bibehålla löneksillnader)

Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Din jävla dåre. Om du är för dum för att förstå att det är i näringslivet resurserna skapas som finansierar all offentlig verksamhet kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Skapas hur? Av vem? Från ingenting?

Citat:
Sen kan du väl försvinna med ditt jävla offtopic snack i den här tråden!!! Du kör ju samma jävla skitsnack i en massa trådar som inte har med ämnet att göra! Gå in på politik och snacka i stället!

Det är ju inte off-topic. Tvärtom så är det så att det här är det enda som är on-topic.

Om vi ska lösa problem, så har vi liksom inga alternativ.

Att politiker inte vill det här förstår jag, för dom agerar ungefär som en brandman som istället för att släcka bränder, hela tiden ser till att det brinner, bara inte för mycket, på det sättet blir han aldrig arbetslös.

Däremot har jag svårare att förstå det från alla andra människor...eller ja, jag förstår det inte alls.
Senast redigerad av AndersJoh 2014-01-29 kl. 12:48.
Citera
2014-01-29, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
...text...

Med all respekt så måste jag passa på att fråga.
Du gör starkt anspråk på kunskap om microekonomi som man normalt lär sig på högskolenivå. Då blir man ju nyfiken på hur många högskolepoäng du faktiskt har? Det känns nämligen som du baserar det du säger på rena föreställningar och inte på någon direkt fakta.
Citera
2014-01-29, 19:12
Medlem
Citat:
Läser om att dina vänner skall bygga om vid Mariaplan också. Tydligen skall hälften av p-platserna bort. Bra va?

Vilka "mina vänner"? Ser inte något problem med att hälften av platserna försvinner, boendeparkering ska ju ordnas på den egna fastigheten enligt gällande lagar. Varför staden nu gör det enda rätta och ordnar upp lite i träsket.
Citera
2014-01-29, 21:29
Medlem
Tlagnojs avatar
Visst kan det vara intressant att diskutera hur förslaget finansieras, men hur staten finansieras i sig kan vi lämna till andra trådar. Håll er till att diskutera trängselskatten.

/mod
Citera
2014-01-30, 09:09
Avslutad
Citat:

Härliga teorier du har, jag kan rekommendera dig för en position som stadsplanerare i Pyongyang om du vill? Där är inte ledningen och folket så kinkiga när det kommer till att tvinga folk till ett statskontrollerat beteende eller massiva påtvingade folkförflyttningar för att matcha statens makt- och våldmonopol.

Varför ska vi ens ha allmänna val? Det är ju helt meningslöst, tänk om någon inte håller mer er marxister och miljöpartister? Om du får välja, kommer jag att skjutas om jag säger att jag gillar bilar när ni har tagit makten? Eller vad har ni för planer för mig framöver? Jag har ju som ni påstår inte en aning om vilken hemsk människa jag är och på vilket hemskt sätt jag omedvetet förstör naturen på .. Kom igen nu, här har du din chans att vinna över mig till sidan som konsekvent och utan undantag älskar att piska sig själva gula och blå och freudianskt kalla sig själva gröna.
Citera
2014-01-30, 09:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Visst kan det vara intressant att diskutera hur förslaget finansieras, men hur staten finansieras i sig kan vi lämna till andra trådar. Håll er till att diskutera trängselskatten.

/mod

Kanske ska omdefiniera själva tråden istället, eller låsa den, för vad den handlar om nu är hur de gröna kommunisterna aktivt och utan pardon gör allt i sin makt för att jämna staden Göteborg med marken för att bygga sin kommunistiska utopi. Sådana radikala krigsplaner kommer att mötas med starkt motstånd.
Citera
2014-01-30, 09:13
Avslutad
Citat:
Vilka "mina vänner"? Ser inte något problem med att hälften av platserna försvinner, boendeparkering ska ju ordnas på den egna fastigheten enligt gällande lagar. Varför staden nu gör det enda rätta och ordnar upp lite i träsket.

Skit på dig, du vet mycket väl att det inte går att lösa då marken ägs av kommunen. Din rätt-i-sak-idiot-kuk-jävel-som-bara-sitter-och-jävlas.
Citera
2014-01-30, 09:14
Avslutad
Den här jävla tråden spårar ur.

Det sitter 2-3 göteborgskommunister här och skriver sönder den här tråden dagarna i ända. Allt i del av kampen att krossa staden Göteborg och bygga deras gröna kommunistiska utopi. Ni kommer falla, dö och begravas i massgravar.
Citera
2014-01-30, 09:55
Bannlyst
Citat:
Du kan ju kolla vad handlarna tycker... Flera planerar ju att flytta där ifrån, skoj med ett dött "torg".
Citera
2014-01-30, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Härliga teorier du har, jag kan rekommendera dig för en position som stadsplanerare i Pyongyang om du vill? Där är inte ledningen och folket så kinkiga när det kommer till att tvinga folk till ett statskontrollerat beteende eller massiva påtvingade folkförflyttningar för att matcha statens makt- och våldmonopol.

Varför ska vi ens ha allmänna val? Det är ju helt meningslöst, tänk om någon inte håller mer er marxister och miljöpartister? Om du får välja, kommer jag att skjutas om jag säger att jag gillar bilar när ni har tagit makten? Eller vad har ni för planer för mig framöver? Jag har ju som ni påstår inte en aning om vilken hemsk människa jag är och på vilket hemskt sätt jag omedvetet förstör naturen på .. Kom igen nu, här har du din chans att vinna över mig till sidan som konsekvent och utan undantag älskar att piska sig själva gula och blå och freudianskt kalla sig själva gröna.

Passar gärna på Nordkorea, men du ser ju ut att passa alldeles utmärkt där. En stor mängd tyckande men inga källhänvisningar. Oliktänkande ska inte vara tillåtet.

Ser ju personligen gärna mer av en teknokrati än vad vi har idag, men det är ju jag. Politikerna är ju främst populister och gärna då i år...

Förstår inte riktigt din avsersion här. Det handlar ju inte om bilen, utan om hur de offentliga ytorna ska fördelas. Räkna personer istället...

Citat:
Skit på dig, du vet mycket väl att det inte går att lösa då marken ägs av kommunen. Din rätt-i-sak-idiot-kuk-jävel-som-bara-sitter-och-jävlas.

Ska kommunens fastighet nyttjas för att ordna något som någon annan med gällande lagstiftning ska ordna? Detta utan ersättning. Kommunist på dig du.

Citat:
Den här jävla tråden spårar ur.

Det sitter 2-3 göteborgskommunister här och skriver sönder den här tråden dagarna i ända. Allt i del av kampen att krossa staden Göteborg och bygga deras gröna kommunistiska utopi. Ni kommer falla, dö och begravas i massgravar.

Mycket felaktigheter, men frågan är väl ändå vem som är kommunisten här. Du vill att _någon_ ska subventionera din bilparkering och vägarna.

Citat:
Du kan ju kolla vad handlarna tycker... Flera planerar ju att flytta där ifrån, skoj med ett dött "torg".

Ah, som vanligt när det gäller handlare och parkeringar då. De är rädda att bli av med sina parkeringsplatser för sig själva och anställda. All empiri stödjer ju påståendet att de som är fotgängare och cyklister handlar för mer pengar. Visst, för en något mindre peng per gång, men å andra sidan betydligt oftare. Erfarenheterna av liknande "snyftfall" är ju att det är handlarna som nyttjar en stor del av de närmsta parkeringarna som borde vara för kunder. Samma sak när det gäller parkeringstider, all forskning pekar också på att kortare parkeringstider (1-2 timmar) ger mest omsättning för handlarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in